COP21 tegen ecologie?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

COP21 tegen ecologie?




par Christophe » 29/11/15, 13:24

COP21 heeft een goede rug!!! Maar het was zo voorspelbaar...

VIDEO – Vierentwintig activisten zijn onder huisarrest geplaatst als onderdeel van de noodtoestand die is afgekondigd na de aanslagen in Parijs. Het doel: voorkomen dat ze gaan demonstreren in Parijs tijdens de COP21.


http://www.lefigaro.fr/actualite-france ... -cop21.php

Ik walg nogal...

En morgen zijn het de verpleegsters die willen demonstreren?
Dernière édition par Christophe de 30 / 11 / 15, 13: 37, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 29/11/15, 13:31

Interview van een van de betrokkenen: http://www.dna.fr/actualite/2015/11/27/ ... -en-colere

Extreem-linkse activist en betrokken bij de Klimaatcoalitie, Joel Domenjoud moet zich drie keer per dag melden op het politiebureau


Ah, staat dat onder huisarrest? 3x per dag moeten klokken bij de politie?

Veiligheid heeft een goede rug...politieke ecologie was slecht..."ze" gaan het daar kruisigen!!

Vrijheid van meningsuiting met!! We zagen "wat ze deden" hierbij forum!
Paranoïde (maar realistisch) Modus uit...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/11/15, 13:41

Het was inderdaad te verwachten (maar wat heeft dit te maken met de criminele beweging van 13 november?) : Cry:

Merk op dat ik hier had geanticipeerd: https://www.econologie.com/forums/attentats- ... tml#294000 (vóór de HS-uitweiding die volgde... dus bedankt voor het maken van deze thread)

We moeten ons verbinden om te zeggen:

- nee tegen beveiligingsbeleid,
- nee tegen het beleid dat "in naam van de veiligheid" wil voorkomen dat mensen spreken en kritisch zijn,
— nee tegen de confiscatie van de democratie ten gunste van particuliere, politieke of economische belangen.

RTDC.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 29/11/15, 13:45

Excuses, voorwendsels... Om de vrijheid van meningsuiting van de mensen te verbieden of op zijn minst sterk te beperken... en hier gaan we naar LAATSTE!

En een hoofdartikel drijft het punt nog verder: http://www.lepoint.fr/politique/c-est-o ... 505_20.php

Ik ben 100% in orde met de intro...scriptiezin die ik meerdere keren in het andere onderwerp heb genoemd:

Begin november maakte het interpreteren van La Marseillaise en het zwaaien met een Franse vlag je een quasi-fascist.


Het probleem is dat ik nog steeds de voorkeur gaf aan deze versie van het bedrijf dan degene die aan de horizon staat...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 29/11/15, 13:49

0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 29/11/15, 13:50

Christophe schreef:Interview van een van de betrokkenen: http://www.dna.fr/actualite/2015/11/27/ ... -en-colere

Extreem-linkse activist en betrokken bij de Klimaatcoalitie, Joel Domenjoud moet zich drie keer per dag melden op het politiebureau


Ah, staat dat onder huisarrest? 3x per dag moeten klokken bij de politie?

Veiligheid heeft een goede rug...politieke ecologie was slecht..."ze" gaan het daar kruisigen!!

Vrijheid van meningsuiting met!! We zagen "wat ze deden" hierbij forum!
Paranoïde (maar realistisch) Modus uit...



Dit is precies in lijn met de cybernetische stelling over antagonismen: terrorisme is de beste ding wat een liberaal-libertarische regering zou kunnen wensen.
Bij gebrek aan enige capaciteit voor actie in sociale aangelegenheden, is de enige ontsnapping die overblijft gezeur, laag patriottisme en securitarisme...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 29/11/15, 13:52

Ja, dit bevestigt (in actie) behoorlijk de hypothesen (die dus stellingen zijn geworden) die bijna iedereen hier had verwacht: https://www.econologie.com/forums/attentats- ... 14317.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/11/15, 13:54

Ik moet eerlijk zeggen nee, daar had ik in het begin niet op gerekend, maar de forum opende mijn ogen.

Toen was het maar heel voorzichtig dat ik verbanden legde (omdat we de achtergrond toch al kenden, het moest gewoon kloppen met de werkelijkheid en dat kwam slecht overeen...)

En als zelfs het punt (linkse krant zoals iedereen weet Beeld ) zegt dat "Het is gevaarlijk"het moet zijn... :onheil:

wat het punt niet zegt, is dat het theoretische model dit paradigma van bevolkingscontrole oplegt en dat het wordt goedgekeurd door het volk, ongeacht de politieke beweging die aan de macht is (vgl. "nodig hebben van stress"dat vinden we in de studie van de De piramide van Masslow, maar niet alleen).

Ter verdediging: het is goed dat ze op de hoogte zijn van de drift en dat ze dat zeggen! Boudioux het moet rechts zijn dat uit het bos komt om de veiligheidsdrift van links aan de kaak te stellen: in wat voor wereld leven we!

Wat niet normaal en nieuw is, is dat ze er misbruik van maken en zich wentelen in de stem van de soeverein...

Dit kan fout gaan en pijn doen.
In ieder geval nemen ze maatregelen en voorzieningen die in strijd zijn met de goede zeden, en daarom is Nederland tot aan zijn nek nat. Het FN zal waarschijnlijk winnen en het is Frankrijk dat zal hebben verloren.

Wat komisch is, is de Argentijnse tango die Hollande aangaat met Rusland, snel, snel, langzaam... Een slag is een stap opzij voor samenwerking in stakingen, een slag is twee stappen terug om weer op één lijn te komen met Oabma...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 29/11/15, 15:12

De anticipatie was gemakkelijk te voorspellen om redenen die ik al uitvoerig heb geanalyseerd: het systematische onvermogen om consumptie te bevorderen voor de meerderheid van de mensen (in de landen van het centrum) maakt een autoritaire omkering van de overheersing noodzakelijk; hier komen geschikte gebeurtenissen...

Obamot, Je schrijft:
Boudioux het moet rechts zijn dat uit het bos komt om de veiligheidsdrift van links aan de kaak te stellen: in wat voor wereld leven we!

Een simpele tactiek tussen twee dominante groepen die strijden om de macht en wiens spraak alleen een verschil kan suggereren...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/11/15, 18:19

Goede analyse!

Het weerstaat en maakt geen kant (je moet naar België gaan om info te krijgen over wat er in Frankrijk gebeurt, jammer):

lalibre.be schreef:Parijs: demonstranten plunderen het gedenkteken voor de slachtoffers van de aanslagen
Franse veiligheidstroepen gebruikten zondag in Parijs traangas en verdovingsgranaten tegen enkele honderden demonstranten die tegen de klimaatconferentie waren, van wie sommigen projectielen naar hen gooiden, merkten AFP-journalisten op.

Tientallen in het zwart geklede demonstranten met capuchon gooiden massaal met glazen flessen naar de politie. Demonstranten gooiden ook een barrière naar de politie, die reageerde met traangas en vervolgens aanviel.

De demonstranten trotseerden het verbod op alle bijeenkomsten dat was afgekondigd na de aanslagen van 13 november en stroomden vervolgens terug naar Place de la République, in het centrum van de hoofdstad. Sommigen werden hardhandig gearresteerd door de politie


http://www.lalibre.be/actu/internationa ... 22e7059555
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten