Valse overeenkomsten tussen China en de VS op CO2

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Valse overeenkomsten tussen China en de VS op CO2




par Ahmed » 13/11/14, 21:14

Ik ben verbaasd dat niemand commentaar geeft op de recente overeenkomsten over de "beperking" van de uitstoot van broeikasgassen door de twee belangrijkste vervuilers en leerders van de planeet?

Sommige mensen vragen zich af over de oorsprong van het geluid van een waterkoker, ik denk dat het onderwerp van deze bijeenkomst een paar regels verdient ...
Wat denk jij?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Betreft: nep-overeenkomsten tussen China en de VS op CO2




par moinsdewatt » 13/11/14, 22:02

voor China is het op lange termijn:

.... China, het land dat de meest vervuilende gassen produceert, heeft zich ten doel gesteld een piek in zijn uitstoot van broeikasgassen te bereiken "rond 2030", met de bedoeling "om te proberen" kom er eerder ", .....


lees hier: http://www.oleocene.org/phpBB3/viewtopi ... 45#p367245
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 13/11/14, 22:06

... met andere woorden, China streeft ernaar toenemen de uitstoot van broeikasgassen tot een voldoende verre datum voor de leiders op hun plaats ... om niet langer te zijn! : Mrgreen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 13/11/14, 22:15

Vergeet niet dat in al onze producten die uit China worden geïmporteerd, de bijbehorende CO2-opdruk bestaat .......
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 13/11/14, 22:32

Ahmed schreef:... met andere woorden, China streeft ernaar toenemen de uitstoot van broeikasgassen tot een voldoende verre datum voor de leiders op hun plaats ... om niet langer te zijn! : Mrgreen:


Dat is het inderdaad ...
Hoe dan ook, 28% reductie van BKG vergeleken met het emissieniveau van 2005, het is bijna ... niets.
Ter referentie zou een emissieniveau gelijk aan dat van de 50-jaren nodig zijn om het genoemde fenomeen te beteugelen, rekening houdend met de IPCC-projecties.
Bovendien is er geen bewijs om de stelling van een dergelijke vermindering van BKG's te ondersteunen, gezien de virale ontwikkeling van onconventionele gasputten.
Pipolitique!
Ja, goed nieuws (!) Sarkozy keert terug naar de politiek en als hij wordt gekozen, verbindt hij zich er ook toe het verbod op schaliegas in Frankrijk op te heffen!
Allegre zal blij zijn!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 13/11/14, 22:48

@ Moinsdewatt: absoluut! Het verschil tussen China en de VS is dat de eerste grotendeels een outsourcing van onze BKG-emissies is ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Betreft: nep-overeenkomsten tussen China en de VS op CO2




par Obamot » 13/11/14, 23:53

Sorry dat ik niet zoveel heb deelgenomen als ik wilde aan "inhoudelijke" vakken, maar tegenwoordig had ik mijn handen vuil ... (en wekenlang die nooit eindigde) ;-)

Ahmed schreef:Ik ben verbaasd dat niemand commentaar geeft op de recente overeenkomsten over de "beperking" van de uitstoot van broeikasgassen door de twee belangrijkste vervuilers en leerders van de planeet?

Sommige mensen vragen zich af over de oorsprong van het geluid van een waterkoker, ik denk dat het onderwerp van deze bijeenkomst een paar regels verdient ...
Wat denk jij?

JA inderdaad, het verdient enkele opmerkingen ... (Sorry als ik dat wereldwijd zie.)

1) Het was zo lang geleden dat we "concreet" verwachtten van de Amerikanen dat een voorgestelde daling van 28% (uit het hoofd) de draad zeker waard is ...!

2) Je vraagt ​​je af waarom dit Amerika 'rechtvaardig' van vandaag 'dat ostentatief zijn pluriethnicity in de wereld zou willen laten zien' tot de hoogste toppen van de staat (om hem te vertellen hoeveel 'ze zou "dicht" bij de mensen staan"misschien?), dergelijke overeenkomsten zou willen sluiten met ... de Chinezen, de gezworen vijand van gisteren, DE essentiële handelspartner van vandaag worden! :schok:
Wat is de logica achter dit alles, misschien een sikspel tussen superkrachten?!? !!! Obama die de eerste "groene" president wil zijn, of een signaal naar Moskou om Poetin te vertellen hoeveel "we kunnen opschieten" ondanks alles "tussen dictaturen"?

3) Dat verandert natuurlijk niets aan de wortel van het probleem, in een ideaal van de samenleving die zou willen dat financiën ten dienste staan ​​van de menselijke activiteit en niet het tegendeel ... (ecologie gaat hetzelfde diagram...). Als deze afspraken echter een concreet resultaat opleveren, zal het, als alles goed gaat, niet over twintig of dertig jaar duren (het zou tussen de 1,5 en 2 punten per jaar zijn, wat naar mijn bescheiden mening veel te ambitieus is, want de republikeinen zullen snel terug zijn ... Mooi, sterk een "echte" democratie daar, met eindelijk niet-gemanipuleerde stemmen: bedankt Jeff Bush, volgende presidentskandidaat ... hihi, behalve dat voor hen de Co2, y verknoeien het in colaflessen, maar verder weten ze niet wat het is en zou de gemiddelde burger niet begrijpen waarom het verminderd zou moeten worden: "gaat het de smaak veranderen?". Nou, door het eten van pinda, hebben we uiteindelijk een brein dat niet groter is dan een pinda) : Mrgreen:

Bij nader inzien heeft het systeem een ​​zodanig punt van verzadiging en totale controle bereikt dat het niet langer in staat is zichzelf te reguleren, zodra de teugels van dit economische totalitarisme zelfs de lage hand van zijn ontwerpers ontsnappen : omdat ze zelfs niet in staat zijn om op nieuwe uitdagingen te reageren: politiek, economisch, maatschappelijk of anderszins, zonder sociale onrust met ernstige gevolgen te veroorzaken en regelmatig in bloedvergieten te eindigen! Bewijs hiervan zijn de oorlogen die worden geconfronteerd met de groeiende haat van mensen en bevolkingsgroepen die opstandig zijn tegen de kanonnen van de globalisering, die er niet in slagen de argumenten te vinden die overeenkomen met geschikte antwoorden, er vervolgens een uitdaging van worden en dan de slachtoffers van wapens en organisaties van een heel ander kaliber ...! Hier zien we dat wanneer het politieke faalt, het leger het overneemt ...

Ik herinner me een zin uit die klootzak van Flamby, die zei:
- "Ik ben niet gekozen om vertegenwoordiging te doen, maar om" politiek te spelen "".

Is dat voor hem ongetwijfeld, zich afstemmend op: de markten, het paradigma van de voortdurende zoektocht naar groei en de door Washington gedefinieerde as van 'goed', dat waar hij om vraagt? Voor iemand die zijn tijd ambieerde, wordt het gemist met> 90% van de ongunstige meningen ... En de man neemt niet ontslag, maar dan voor hem de Co2, de beloften van Amerika en zijn toon van leraar. school ... (lol) andere vissen om te bakken en weinig kans om het gewenste resultaat te bereiken, aangezien afhankelijk van de intrinsieke beperkingen van het systeem!

Mijn conclusie is dat we er niets aan kunnen doen, of we nu een burger van een dictatuur of een democratie zijn, het zal de oorlog niet veranderen (eh, ik bedoelde weinig ...) Wanneer wordt de volgende vergeten? snel dit koopje op de Co2 ...?

Het zal morgen niet veranderen, BEHALVE als ze zouden hebben gemerkt dat het probleem ernstiger is dan wat ze willen aankondigen ... Maar als dat het is, bevinden ze zich in een traagheids- en interferentiesysteem tussen andere subsystemen die we nog niet kunnen verlaten ...! (Als het zo doorgaat)
0 x
RégsB
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 26/04/14, 13:33




par RégsB » 15/11/14, 09:42

Walgt; heb niets meer te zeggen! :onheil:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 16/11/14, 20:00

Raak niet in paniek! Het is vrij triviaal en je went er wel aan ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 16/11/14, 23:13

Erger dan je zou denken, beter dan je denkt:

Erger omdat:
- 28% van 40% (ertussen) die een daling van slechts 11,2% aan de horizon 2030 / 2040 maakt;
- behalve dat tegen die tijd energiegerelateerde emissies met 20% zullen toenemen, vertelt ons de RTS:
http://www.rts.ch/info/monde/6296625-ch ... serre.html

Beter omdat:
- er zal "rimpeleffecten"Niet onbelangrijk, wat alle fabrikanten ertoe zal moeten dwingen hieraan te voldoen (AFP vertelt ons >>>), zo snel als ze kunnen, om hun Amerikaanse klantenkring te behouden! En veel te riskant om te wachten en niet langer de nodige liquiditeit te hebben als het tijd is om industriële processen te transformeren wanneer het beperkend wordt ... (in mijn hoek zijn er al veel die de vereisten / richtlijnen ver vooruit zijn de meest ingrijpende ...)

Erger nog, want als we het Co2-probleem oplossen, lost het de rest niet op! En "de rest" - zonder een verandering van paradigma - zal waarschijnlijk meer en meer opnieuw beginnen in de hectische race om de uitputting van minerale hulpbronnen, lijkt Ahmed ons regelmatig uit te leggen in andere draden?

Er blijft de politieke en geostrategische component over die de boot vertraagt, in plaats van een flat die naar hout ruikt (voordat de wereld met een octaaf instort?). Zonder te snel te willen besluiten, maar ...
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten