KENNISGEVING AAN DESCENDANTS - Help!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Popomme
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/01/14, 15:00

KENNISGEVING AAN DESCENDANTS - Help!




par Popomme » 15/01/14, 15:08

Hallo,
Ik ben een student van eerste ES en ben momenteel bezig met het voorbereiden van mijn TPE (begeleid praktisch werk). We kozen met mijn groepje het onderwerp: Wat blijft er over van de hippiebeweging? Daarom willen we de afstammelingen een vraag stellen om een ​​getuigenis aan ons rapport toe te voegen.
We willen graag weten of u, als afstammeling, van mening bent dat deze nieuwe ecologische beweging zijn oorsprong zou kunnen hebben in de hippiebeweging van de jaren zestig?
Dank u bij voorbaat :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/01/14, 15:25

Welkom, Popomme (ik hou van deze bijnaam :D )

Ben je net bij het begin begonnen: http://fr.wikipedia.org/wiki/Hippie

te beschouwen als een reeks wegwijzers.

In België zijn sommigen van mening dat de "groenen", d.w.z. de Ecolos, die deel uitmaken van de "bende van 4" dichter bij de dogmatische neostalinisten staan ​​dan bij de hippie-anarchisten en bovendien vereist groen leven comfortabele middelen: minimaal 2 leraar salarissen per huishouden of genoeg om onroerend goed te kopen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Popomme
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/01/14, 15:00




par Popomme » 15/01/14, 15:56

We zijn klaar met schrijven, dus we hebben natuurlijk veel onderzoek gedaan naar de hippies zelf, maar we zouden graag getuigenissen van echte afstammelingen hebben om ons dossier af te ronden. Bedankt voor de info over België!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: BERICHT AAN DECROISSANTS - Help!




par sen-no-sen » 15/01/14, 16:16

Popomme schreef:Hallo,

We willen graag weten of u, als afstammeling, van mening bent dat deze nieuwe ecologische beweging zijn oorsprong zou kunnen hebben in de hippiebeweging van de jaren zestig?
Dank u bij voorbaat :)


Hallo Popomme!

Ik ben er niet van overtuigd dat alle leden van de econologie zichzelf beschouwen als afnemend in de zin dat het begrepen wordt, maar laten we zeggen dat het idee van 'econologie' over het algemeen gebaseerd is op een afnemende visie.

U kunt dit het beste navragen bij de beheerder forum:Christophe.

Wat de hippiebeweging betreft, kan ik uw vraag alleen ontkennend beantwoorden.
De hippiebeweging is een vals tegenculturele stroming die in de jaren zestig in de VS opkwam.
Het was in de eerste plaats een "cultureel-immuun" antwoord op de opkomst van de consumptiemaatschappij en de militaire conflicten die verband hielden met het economische "exponentialisme" van het Atlantische blok.

Ik noteerde ten onrechte tegen cultureel omdat deze, net als een zeer groot aantal protestbewegingen, leed onder de logica van "infiltratie, afwijking, vernietiging".


Als de eerste groepen inderdaad vol goede bedoelingen wilden zijn, werd hun gebrek aan organisatie en hun gebrek aan diepe waarden snel geïnfiltreerd, omgeleid en vervolgens geleid tot verlies door overheidsinstanties, drugs, seks en excentrieke ideeën maakten het werk snel af. ..

En het resultaat was buitengewoon ongezond, want bijna 40 jaar lang werden de ecologische bewegingen (allemaal links...) systematisch beschouwd als synoniemen van hippies en dus stoners!
De overweging van de bevolking voor de ecologische beweging is dus volledig in diskrediet gebracht...en dat was het doel!
Het is pas sinds kort onder wetenschappelijke druk dat ecologie weer op de voorgrond treedt... om vervolgens weer van haar oorspronkelijke bedoelingen af ​​te wijken door middel van "duurzame ontwikkeling", een nieuwe hoax uit het economisch denken.

Onthoud ook dat de hippiebeweging een krachtig propagandamiddel was om de "new age"-beweging te vestigen, rechtstreeks uit het globalistische denken...globalisme opgezet door dezelfde mensen die de hippiebeweging verondersteld werd te bestrijden!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/01/14, 18:08

Ik ben niet erg neerbuigend, maar probeer dat wel te zijn. Ik ben nooit een hippie geweest. Of zelfs geprobeerd. Hoewel een tiener in 68.

Zoals sen-no-sen, ik denk dat het niet dezelfde ader is...

Elke vorm van vraagtekens bij de "consumptiemaatschappij", als dit een "gemene deler" kan zijn, betekent niet dat er sprake is van afstamming - dat het een uit het ander voortkomt...

Veel hippies zijn leidinggevenden geworden... minder bekende of minder succesvolle Steve Jobs.

Zelfs als dat er ook is, kan men niet generaliseren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: BERICHT AAN DECROISSANTS - Help!




par Christophe » 15/01/14, 18:24

Welkom appel

sen-no-sen schreef:Ik ben er niet van overtuigd dat alle leden van de econologie zichzelf beschouwen als afnemend in de zin dat het begrepen wordt, maar laten we zeggen dat het idee van 'econologie' over het algemeen gebaseerd is op een afnemende visie.

U kunt dit het beste navragen bij de beheerder forum:Christophe.


Ik zou zelfs zeggen dat de afnemende exemplaren hier vrij zeldzaam zijn forum...econologie gaat meer over groene groei (om de huidige groei op basis van het plunderen van niet-hernieuwbare hulpbronnen tegen te gaan, zie dit artikel dat heel goed linkt BBP en verbruik van fossiele brandstoffen, het debat is hier: https://www.econologie.com/forums/energie-pi ... t7865.html )

Alsjeblieft de definitie van econologie die ik in 2004 schreef soit bijna 10 jaar!

Een flink aantal ecologen kan immers tot op zekere hoogte beschouwd worden als dalend in het BBP, omdat ze onder meer hun energie- of waterrekening willen verlagen, minder voedsel verspillen, de drijfveer proberen te verminderen auto ... kortom, veel banen die het BBP "stimuleren" ...

BBP dat bovendien en naar mijn mening helemaal niet meer aangepast is aan het huidige systeem...lees: BBP-paradoxen

Als je daarmee geen 18/20 hebt...

Zou je je verslag kunnen delen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: BERICHT AAN DECROISSANTS - Help!




par Hic » 15/01/14, 21:28

Popomme schreef:Hallo,
Ik ben een student van eerste ES en ben momenteel bezig met het voorbereiden van mijn TPE (begeleid praktisch werk). We kozen met mijn groepje het onderwerp: Wat blijft er over van de hippiebeweging? Daarom willen we de afstammelingen een vraag stellen om een ​​getuigenis aan ons rapport toe te voegen.
We willen graag weten of u, als afstammeling, van mening bent dat deze nieuwe ecologische beweging zijn oorsprong zou kunnen hebben in de hippiebeweging van de jaren zestig?
Dank u bij voorbaat :)


Alle wegen leiden naar ecologie
wat het einde is van het begin van het tijdperk van singulariteit : Mrgreen:

De geschiedenis herhaalt zich, maar is niet hetzelfde!
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 16/01/14, 08:41

Wat mij betreft, zoals voorgesteld Pierre Rabhi,,Ik spreek liever van matiging dan van afname. Ik denk niet dat er een verband bestaat tussen de hippiebeweging en mensen die dagelijks aan gematigdheid doen.

Bovendien geloof ik niet dat er een beweging van afname gaande is. In feite zijn mensen die gevoelig zijn voor deze gedachte nogal geïsoleerde individuen die zich bewust zijn geworden van de negatieve impact van de consumptiemaatschappij op hun bestaan ​​en die hebben besloten meer te doen met minder.

Ze kozen er niet voor om de wereld te veranderen, alleen hun leven.
0 x
Om te betogen.
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 413
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 61




par verwarren » 16/01/14, 09:39

Ik zou niet spreken van verval, maar eerder van observatie...
In de jaren 70 droomde iedereen ervan iets te bereiken..

Vandaag kijken we naar de boot, voor sommigen zinkend en onzinkbaar voor anderen...
Maar niemand weet echt waar hij heen gaat, dus het gaat door, we slepen een beetje met onze voeten... :|

Voor hippies raad ik "The Little Pink Book" van Timothy Leary aan
A ++
0 x
De wereld is perfect !!!
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 16/01/14, 12:11

Aumicron schreef:Wat mij betreft, zoals voorgesteld Pierre Rabhi,,Ik spreek liever van matiging dan van afname. Ik denk niet dat er een verband bestaat tussen de hippiebeweging en mensen die dagelijks aan gematigdheid doen.



We moeten duidelijk zijn, als we toekomstige generaties een leefbare leefomgeving willen geven, zal er veel meer nodig zijn dan matiging!

Zelfs met een groei van 0,2% per jaar zou een simpele "matiging" -inspanning het niet mogelijk maken om terug te keren naar een aanvaardbaar niveau.
Degrowth zal zich vrijwillig of gedwongen moeten opleggen omdat we geen keus meer hebben.
In geïndustrialiseerde landen zal een daling van 50% tot 70% gespreid over maximaal 15 of 20 jaar moeten worden overwogen... anders (wat overeenkomt met de huidige keuze!) zullen we lijden, niet over een of twee decennia, maar over een paar maanden of een paar weken een crisis uitbreken waarvan de afloop zeker fataal zal zijn voor een groot deel van de bevolking.
Dit scenario lijkt misschien totaal catastrofaal, maar het komt overeen met wetenschappelijke gegevens op basis van historisch onderzoek.

Inderdaad, de snelheid waarmee een samenleving instort, is evenredig met haar vermogen om energie te verdrijven ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten