De prijs van een boom berekenen ...

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

De prijs van een boom berekenen ...




par Christophe » 20/05/13, 14:43

Interessante berekening over de prijs van een 50-jarige boom (daarna wordt besproken):

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/05/13, 16:21

Nou, we kunnen eindeloos discussiëren over de waarde in dollars (of euro's) van "natuurlijke dingen" ...

Gewoon volgens de methode: als algemeen wordt aangenomen dat het kappen van bomen en het verbranden ervan "neutraal is in CO²" (het CO² dat vrijkomt bij verbranding wordt opgevangen door de boom die zal groeien in plaats van degene die werd verbrand), dan moet dat toegegeven dat de O² die vrijkomt door een boom tijdens zijn groei wordt opgevangen tijdens zijn verbranding of tijdens het rotten om CO² te produceren ...

Een boom, in een bos in evenwicht (zoals het Amazonewoud als de mens niet tussenkomt!), Is daarom "neutraal in O²" zoals het "neutraal in CO²" is, mits het op een dergelijke manier vernietigd wordt. Aëroob en vervangen door een boom die op zijn plaats teruggroeit. Over het algemeen gedurende de levensduur van de boom.

Als we het in hout transformeren (MOB, meubels, papier opgeslagen in archieven, enz.), Is er feitelijk sprake van opslag van CO² en het vrijkomen van O² (zolang we deze objecten niet verbranden!).

[de bijnaam dat het Amazonewoud de "long" van de planeet is ", is daarom een ​​idioot; maar het" werkt ", het is zo" mooi "en we geven toe dat het waar is, zelfs als ... het verkeerd is]

[PS: aan de andere kant, als we uitkrabben en verbrandt het bos om het te vervangen door gewassen, het is correct dat de C in bomen vrijkomt in de vorm van CO²; dus verwar niet met het "verbranden" van een boom uit een bos waar hij zal teruggroeien en "verbrand een bos"!]
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 20/05/13, 16:25

Het maakt niet uit hoe nauwkeurig dit of dat getal is! Wat belangrijk is, is dat het noodzakelijk is om de marktwaarde van een natuurlijk element te benadrukken om het bestaan ​​ervan te rechtvaardigen.
De conclusie is dat het beschermd moet worden, aangezien het "winstgevend" is ... Het is gemakkelijk af te leiden dat het in het tegenovergestelde geval passend zou zijn geweest om het te schrappen. :frons:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/05/13, 16:33

100% ook mee eens. [een ander standpunt - complementair - over de methode!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 20/05/13, 16:46

Ahmed schreef:Het maakt niet uit hoe nauwkeurig dit of dat getal is! Wat belangrijk is, is dat het noodzakelijk is om de marktwaarde van een natuurlijk element te benadrukken om het bestaan ​​ervan te rechtvaardigen.
De conclusie is dat het beschermd moet worden, aangezien het "winstgevend" is ... Het is gemakkelijk af te leiden dat het in het tegenovergestelde geval passend zou zijn geweest om het te schrappen. :frons:


Precies!
Maar in een mamonische samenleving kan alles worden verkocht en alles kan worden gekocht, ter info kost een kunstmatige inseminatie 300 €! Dus een boom! :|
Onlangs was er sprake van de "kosten van feestdagen", binnenkort zult u zien, de kosten van ouderen!
J.Attali had gesuggereerd in zijn werk "nomadische man" dat het mogelijk zou zijn om de opkomst van een samenleving te zien waar mensen van alles zouden profiteren tot de leeftijd van 65 jaar, waarna het zou worden geëuthanaseerd, omdat het niet langer winstgevend was ...

Omdat de economische logica hardnekkig is, zijn dergelijke afwijkingen te verwachten!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 20/05/13, 17:57

Omdat de economische logica hardnekkig is, zijn dergelijke afwijkingen te verwachten!

"Alle logica gaat altijd naar het einde van zichzelf", schreef Bertrand Méheust: extremisme is dus op geen enkele manier een stroming.
Natuurlijk begreep ik wat je wilde zeggen: van buitenaf gezien en vanuit ons oogpunt is het een drift ...
Het is belangrijk om op dit punt precies te zijn, niet uit een vervelende manie, maar om duidelijk te maken dat dit geen ongelukken zijn, maar strikt logische en mechanische gevolgen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 20/05/13, 19:24

sen-no-sen schreef:Maar in een mamonische samenleving kan alles worden verkocht en alles kan worden gekocht, ter info kost een kunstmatige inseminatie 300 €!


Als het nog nodig is, ben ik bereid mezelf op te offeren.

Ik doe dit je met het oog en zonder kunstgrepen. :D
8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 20/05/13, 20:05

Ahmed schreef:Het is belangrijk om op dit punt precies te zijn, niet uit een vervelende manie, maar om duidelijk te maken dat dit geen ongelukken zijn, maar strikt logische en mechanische gevolgen.


Ik ben het er 100% mee eens, ik had het over het afdrijven gewoon uit de taalgewoonte, dwz afdrijven naar wat "zou moeten zijn" in een harmonieuze samenleving.

Philippe Guillemant onderzoekers van CNRS, zeiden dat de vervloeiende samenleving waarin we leefden het logische resultaat was van het systeem, dat hij vergeleek met een "matrix" (in verwijzing naar de film met dezelfde naam).
Kortom, alles wat er gebeurt (zoals je het hierboven hebt samengevat) is 'normaal' (dat wil zeggen in de 'standaard' van het systeem) en komt niet overeen met een onvoorzien ongeval (iets dat de media met alle middelen proberen middelen om ons te laten geloven).
Maar het meest verontrustende is dat de onderdelen van het systeem elkaar wederzijds versterken en van jaar tot jaar de verwoestende effecten van het geheel accentueren.

Het is daarom niet onmogelijk om te zien - en het is al begonnen - de komst van een samenleving die de slechtste sciencefictionfilms waardig is.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 20/05/13, 20:12

Konijn schreef:
sen-no-sen schreef:Maar in een mamonische samenleving kan alles worden verkocht en alles kan worden gekocht, ter info kost een kunstmatige inseminatie 300 €!


Als het nog nodig is, ben ik bereid mezelf op te offeren.

Ik doe dit je met het oog en zonder kunstgrepen. :D
8)


Ik vertrouw erop dat konijnen bekend staan ​​om hun vermogen om zich voort te planten! : Mrgreen:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten