Uitsterven van antropogene massa ... het liet mijn kiki!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Uitsterven van antropogene massa ... het liet mijn kiki!




par Christophe » 29/01/13, 22:01

Wetenschappers luiden de noodklok: een vijfde van de gewervelde dieren - waaronder de panda, tijger en zwarte neushoorn - wordt in de nabije toekomst met uitsterven bedreigd. Veel soorten verdwijnen voordat ze zelfs maar ontdekt zijn, maar ook andere bekendere soorten leven de laatste decennia van hun bestaan.

Volgens deze nieuwe studie, gepubliceerd in het tijdschrift Science, is de crisis die dieren in het wild treft ernstig en zal deze waarschijnlijk verergeren als gevolg van de klimaatverandering. Zeker, er zijn nog veel soorten te ontdekken, vooral insecten, schimmels en planten, maar dat neemt niet weg dat de reeds bekende dieren een enorm gevaar lopen. En het is gedurende de laatste halve eeuw dat de agressie van de natuur volledig is ontaard.

Hoewel wetenschappers schatten dat bijna een vijfde van de gewervelde dieren wordt bedreigd, blijft het lot van de meeste soorten onduidelijk. Uit een onderzoek uit 1998 bleek dat 70% van de biologen gelooft dat een vijfde van alle soorten in 2030 zal zijn uitgestorven. Veel experts schatten nu dat de wereld 5% van haar soorten per decennium verliest, wat betekent dat hun aantal tegen 2150 gehalveerd zal zijn.

Hoewel instandhoudingsmaatregelen de afgelopen jaren een groot verschil hebben gemaakt (veel soorten hebben het langer overleefd dan verwacht), blijft het een feit dat er een "massale, door de mens veroorzaakte uitsterving gaande is".

Bovendien voegen de auteurs eraan toe dat klimaatverandering een enorm verschil dreigt te maken, vooral in combinatie met het verlies van reeds zeer geavanceerde leefgebieden. "Als we de opwarming niet onder de twee graden Celsius houden, zullen de ergste voorspellingen uitkomen", zegt professor Nigel Stork van de Griffith University in Brisbane, Australië.



http://www.7sur7.be/7s7/fr/2668/Especes ... ages.dhtml
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 29/01/13, 23:36

Ik hoorde onlangs op de radio (frankrijk inter) dat de mens en zijn huisdieren 98% vertegenwoordigen van de massa van gewervelde dieren die op aarde leven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/01/13, 00:35

Nou, het is simpel: sommigen (illuminati, vrijmetselaars, bilderberggroep) denken - zo lijkt het - dat er 6 of 7 miljard mensen te veel op deze aarde zijn.

Dus het maakt niet uit.

Slechts een paar "wilden" en een paar zeer rijken zullen overleven met een paar miljoen slaven om hen te dienen.
1 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 30/01/13, 09:08

Ik ben niet een van hen en ik denk ook dat we veel te veel mensen op aarde zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/01/13, 09:34

Forhorse schreef:Ik hoorde laatst op de radio (france inter) dat de man en zijn huisdieren vertegenwoordigd zijn 98% van de massa gewervelde dieren die op aarde leven...


Ik weet niet wat daar in wordt geteld, ik zou graag de details van de berekening willen zien......???????????????? :schok: : Mrgreen:



Nou, het is simpel: sommigen (illuminati, vrijmetselaars, bilderberggroep) denken - zo lijkt het - dat er 6 of 7 miljard mensen te veel op deze aarde zijn.

Dus het maakt niet uit.

Slechts een paar "wilden" en een paar zeer rijken zullen overleven met een paar miljoen slaven om hen te dienen.


Ik ben niet een van hen en ik denk ook dat we veel te veel mensen op aarde zijn.


Het is bekend, het zijn de anderen die nutteloos / extra zijn. : Mrgreen:
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 30/01/13, 10:31

Flytox schreef:
Forhorse schreef:Ik hoorde laatst op de radio (france inter) dat de man en zijn huisdieren vertegenwoordigd zijn 98% van de massa gewervelde dieren die op aarde leven...


Ik weet niet wat daar in wordt geteld, ik zou graag de details van de berekening willen zien......???????????????? :schok: : Mrgreen:


+1 enige tijd geleden las ik dat de biomassa van mieren alleen al groter was dan die van mensen...om een ​​idee te krijgen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 30/01/13, 10:34

Zijn mieren gewervelde dieren?
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 30/01/13, 10:34

Flytox schreef:
Het is bekend, het zijn de anderen die nutteloos / extra zijn. : Mrgreen:


Het is geen verhaal van anderen dat nuttig / nutteloos zou zijn ... stop gewoon met denken aan bevolkingsgroei dat is alles. Beperking van het aantal kinderen per stel bij 2 voor een paar generaties zou goed zijn voor de planeet.
Bovendien handel ik in overeenstemming met deze overtuiging omdat ik geen kind wil.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 30/01/13, 10:36

Flytox schreef:
Forhorse schreef:Ik hoorde laatst op de radio (france inter) dat de man en zijn huisdieren vertegenwoordigd zijn 98% van de massa gewervelde dieren die op aarde leven...


Ik weet niet wat daar in wordt geteld, ik zou graag de details van de berekening willen zien......???????????????? :schok: : Mrgreen:



Het was niet gespecificeerd, als ik het me goed herinner was het de show "CO2 mon amour"
en de spreker die dit cijfer gaf, specificeerde duidelijk dat het de massa is van gewervelde dieren sluit daarom insecten, spinachtigen, weekdieren etc, etc...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 30/01/13, 11:15

Ja natuurlijk zijn mieren geen gewervelde dieren...

Desalniettemin zijn er nog steeds veel dieren in de natuur... in Afrika en Zuid-Amerika moet de wilde biomassa van gewervelde dieren veel groter zijn dan die van mensen + huisdieren...

Hoe zit het met vissen in de oceanen?

In ieder geval wordt een massa-extinctie niet gekenmerkt door de uitgestorven biologische massa maar door het aantal uitgestorven soorten...heb ik het fout?

Dus als 4 miljard mensen zouden verdwijnen, zouden we niet kunnen praten over massale uitsterving... Ik denk...
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten