Sociale netwerken en energiebesparing

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Naldo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/09/11, 10:04

Sociale netwerken en energiebesparing




par Naldo » 28/09/11, 11:39

Bonjour à tous,

Ik ben nieuw in de forum dus ik stel mezelf voor. Momenteel ben ik student (niet voor lang meer!) aan het einde van mijn cyclus menswetenschappen en voer ik als onderdeel van mijn stage een onderzoek uit naar het energieverbruik van individuen.

Ik geef toe dat het niet per se heel chic is om vanaf de eerste connectie een vragenlijst online te komen zetten, maar weet in ieder geval dat mijn aanpak niet absoluut niet commercieel is.

Voici le lien:

lebruit.free.fr/scenario2/

De vragenlijst heeft tot doel het nut van een bepaald online sociaal netwerk (een buurtsite) te evalueren voor de communicatie over energie en het soberder maken van consumptiegedrag.

Ik bedank bij voorbaat iedereen die 5-6 minuten de tijd wil nemen om deze vraag te beantwoorden!

Tot gauw forum (geloof het of niet: mijn aanpak is niet alleen egoïstisch!)
Dernière édition par Naldo de 28 / 09 / 11, 11: 59, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79319
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 28/09/11, 11:49

Het is niet persoonlijk, maar gezien de "intellectuele verspilling" = de nutteloosheid van de informatie die op bepaalde sociale netwerken wordt gevonden (Facebook voorop) en de tijd die bepaalde mensen eraan besteden (het verbruikt een pc om de nutteloosheid te doen)... enz. etc...Ik ben bang dat sociale netwerken allesbehalve een bijdrage aan energiebesparing zijn!

Ik doel vooral op de gruwel die Facebook is. Met Twitter kun je veel nuttiger en activistischer zijn (daarom ben ik daar en niet op FB :D) ...

Enige tijd geleden riepen we walgelijk omdat een Google-zoekopdracht het equivalent van een kop koffie kostte om op te warmen. We vergaten te zeggen dat we zonder Google de auto zouden nemen om elders informatie te zoeken...

Hoeveel kost een uur op Facebook anders voor "NIETS", behalve om over je privéleven te vertellen, wat voor de meeste gebruikers van zeer... twijfelachtig belang is? En in 99.9% van de gevallen nul energiebesparing...

Op een forum, deze bijvoorbeeld; we leren hoe je je dak kunt isoleren, welk percentage van de Facebook-pagina's spreekt over isolatie?

Ze praten niet eens over de schuldenzwendel... dus energiebesparing...

Kortom, je zult begrepen hebben dat ik FB niet echt leuk vind, details hier: https://www.econologie.com/forums/envoye-spe ... t6650.html

Anders bevalt de vorm van uw enquête mij, ik zal deze beantwoorden :)
0 x
Naldo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/09/11, 10:04




par Naldo » 28/09/11, 11:59

Christophe schreef:Het is niet persoonlijk, maar gezien de "intellectuele verspilling" = de nutteloosheid van de informatie die op bepaalde sociale netwerken wordt gevonden (Facebook voorop) en de tijd die bepaalde mensen eraan besteden (het verbruikt een pc om de nutteloosheid te doen)... enz. etc...Ik ben bang dat sociale netwerken allesbehalve een bijdrage aan energiebesparing zijn!

Ik doel vooral op de gruwel die Facebook is. Met Twitter kun je veel nuttiger en activistischer zijn (daarom ben ik daar en niet op FB :D) ...

Enige tijd geleden riepen we walgelijk omdat een Google-zoekopdracht het equivalent van een kop koffie kostte om op te warmen. We vergaten te zeggen dat we zonder Google de auto zouden nemen om elders informatie te zoeken...

Hoeveel kost een uur op Facebook anders voor "NIETS", behalve om over je privéleven te vertellen, wat voor de meeste gebruikers van zeer... twijfelachtig belang is? En in 99.9% van de gevallen nul energiebesparing...

Op een forum, deze bijvoorbeeld; we leren hoe je je dak kunt isoleren, welk percentage van de Facebook-pagina's spreekt over isolatie?

Ze praten niet eens over de schuldenzwendel... dus energiebesparing...

Kortom, je zult begrepen hebben dat ik FB niet echt leuk vind, details hier: https://www.econologie.com/forums/envoye-spe ... t6650.html

Anders bevalt de vorm van uw enquête mij, ik zal deze beantwoorden :)


Bedankt voor de link en je laatste zin.

Het is grappig wat je zegt, want een van mijn versies van de vragenlijst gaat juist over de evaluatie van Facebook (ik heb je dat bespaard)....

Ik geef toe dat ik ook geen fan ben, ook al ben ik geregistreerd, maar ik wil je vertellen dat de slechte kwaliteit van FB meer te wijten is aan het gebruik dat ervan wordt gemaakt dan aan de inherente functionaliteiten ervan :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79319
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 28/09/11, 12:19

Naldo schreef:Ik geef toe dat ik ook geen fan ben, ook al ben ik geregistreerd, maar ik wil je vertellen dat de slechte kwaliteit van FB meer te wijten is aan het gebruik dat ervan wordt gemaakt dan aan de inherente functionaliteiten ervan :|


Absoluut, en dit geldt voor elke deelnemende site (forum, opmerking...)...

Het is toch aan de moderators om een ​​oogje in het zeil te houden? Maar op FB zou het mij niet verbazen (ik weet het zelfs niet, ik ben er niet) als er racistische opmerkingen of groeperingen (of ander extremisme) in overvloed aanwezig zijn...

Het lijkt mij dat FB de functie van sociale domheid heeft, en daarom is het momenteel zo populair (kijk naar de domheid op bepaalde tv-kanalen).

Ik heb het niet over wat er kan worden gedaan met de informatie die aan sociale netwerken wordt gegeven (de slechtste informatie wordt uiteraard niet door jou gegeven, maar door je "vrienden"... zelfs voor degenen die "voorzichtig" zijn, hebben we geen controle wat uw "vrienden" sturen).


Maar we gaan het debat hier niet herhalen: https://www.econologie.com/forums/envoye-spe ... t6650.html

Ik heb daarom bijna geen hoop op enig effect dat FB zou kunnen hebben op energie... tenzij het door bepaalde bedrijven als marketinginstrument wordt gebruikt...

Hier ben je: kijk of er FR-groepen zijn over Fukushima... Ik wed dat ze niet erg zwaar zijn...

Wij hebben hier echt werk verricht door informatie te verzamelen en te analyseren over (onder andere) twee onderwerpen:

https://www.econologie.com/forums/accident-n ... 10579.html

https://www.econologie.com/forums/nucleaire- ... 10628.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79319
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 28/09/11, 12:52

Dit soort antwoorden zijn omslachtig :), irriteert me en is tijdverspilling, denk ik...

Helemaal mee oneens Enigszins niet mee eens Neutraal Enigszins mee eens Zeer mee eens


Ja/nee-vinkjes zouden voldoende zijn geweest, toch?

Nou, ik antwoordde, maar ik ben niet zo blij met de "laatste verrassing":

Dank u voor uw deelname ! Als u vragen heeft, neem dan contact op ludovic.migot@veolia.com ou johanna.le-conte@veolia.com


Student zei je? Eerlijk gezegd, wat moeten we ervan denken?
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 172 gasten