Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw ...

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw ...




par Christophe » 08/12/10, 17:36

Het is winter en wonder it snow ... in Parijs!

http://www.lemonde.fr/planete/portfolio ... _3244.html

De DDE neemt geen uitzendkrachten? http://www.lemonde.fr/societe/article/2 ... _3224.html : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 08/12/10, 20:33

moet laten .... als ze zich realiseren dat in de winter, heb je de juiste faciliteiten (contacten banden, kettingen, spijkers) sneeuwploegen zijn niet alles ......
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/12/10, 20:43

Zelfs RATP kwaad loopt met sneeuw !!
Woensdag december 8 2010, situatie van het vervoer in 18h15.

metro:
Als gevolg van de aangetaste klimatologische omstandigheden,
verkeer vertraagd op
5 lijnen 6, 7, 8, 9 en 13.
De kabelbaan is onderbroken.

RER A:
In feite een technisch probleem in Houilles-Carrières,
verkeer wordt vertraagd op de hele lijn.
RER B:
Als gevolg van de aangetaste klimatologische omstandigheden,
Het verkeer wordt vertraagd op de hele lijn.

Bus Netwerk:
Door hevige sneeuwval
het volledige busnetwerk is verlamd.
Het verkeer is normaal op tramlijnen.

Transilien Netwerk:
De weersomstandigheden verslechterden in de regio Parijs
verstoren het verkeer op alle Transilien SNCF netwerk.
Vertragingen, deleties en punt van dienstverlening veranderingen verwacht.


Het is nieuw, oud, hadden sneeuw niet veel te storen !!
Er 35 tot jaren 45, ik herinner me de sneeuw hinderde kleine, reed ik een week uit veel minder goed besneeuwde wegen (veel minder autosnelwegen) op slechte bitumen (oude wegen in ontbrekende kachelpijpen) zonder problemen maar er waren veel minder auto's, zodat zelfs op 1 1000 schaatsen als een worst, geen andere blokkeren !!!
Mensen weten niet te gaan soepel !!
eindelijk is het nuttig om een ​​minimum niveau van de sport hebben, om niet iets uitglijden en vallen op de sneeuw te breken. !!
In januari 1999, met minder sneeuw, ik herinner me een paar die had de nacht rit terug naar Parijs op 25Km besteed !!
Ik loop in de zomer schoenen 10 minuten die ik thuis was (na het verlaten van de auto op de parkeerplaats), maar anderen hadden 3 uur met de auto voor dezelfde afstand te zetten !!
Morgen verzekerd ijs !!
Mijn vrouw geniet van de RER B op het moment !!
Ik, 900Km verder naar het zuiden, bij 18 ° C, voor tuinieren en planten, ik lach, zolang mijn vrouw maar naar huis kan !!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/12/10, 21:08

De faciliteiten zijn overbodig en niet nodig zijn, omdat het teveel aan auto's, op 1 1000 schaatsen zonder het te beseffen genoeg om de 999 anderen blokkeren !!
Er zijn 45-jaren, op gruwelijke wegen ten zuiden van Parijs, met een auto zonder rijgedrag (een soap zonder sneeuw al!), Ik reed met sneeuw een hele week, zonder apparatuur of problemen! Maar er was 10 50 keer minder auto's in de regio Parijs!

Mensen niet weten of begrijpen wrijving, of wat initieert een slip !!
En zodra hij glipt, zij volharden in het handhaven van de slide !!
Ik herinner me een die werd geraakt op mijn achterste glijden op 20 om 30 meter te zeggen, zakt hij zijn goede god rem, en het zal voor de stop !!
Hij kreeg een fed engeulade ook hij had geremd, het was genoeg om te laten gaan van de rem en druk nogmaals om de wielen te ontgrendelen !! !!
Velen stierven voor het niet vrijgeven van de rem slip of dia !!
Echter, de remweg gedeeld door twee of meer met ijs de rem !! !!
ABS maakt het voor u in principe.

We hebben niet leren rijbewijzen en zouden jonge levens te redden !!

Weet je waarom, als je de achterwielen, de auto van het hoofd te blokkeren tot staart type rotatie en als je de voorwielen blokkeren, blijft het online ????
Basiskennis fysica, met verschuifbare coëfficiënt sterk afneemt wanneer het glijdt !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 08/12/10, 21:16

yeah! het verschijnsel is verklaarbaar. oude auto's waren minder krachtig, de meest smalle bus. overstag was beter. koppels mieus aangepaste motoren
Als je rijdt in de Vogezen, de Savoie, wat de winter zet onder maten winterbanden in de breedte en sommige, wanneer het ontwerp van de auto daling maakt de diameter van de gentes op de aandrijfwielen (moeilijk op moderne auto's, omdat schijfrem)
maar enig bewijs ze reden beter. Ik deed de rit Chambery / lanslebourg gegaan / return zonder snaren en zonder al te veel problemen met meer dan een meter sneeuw in 76 (gebroken ketting naar Modane), maar mijn auto was een aap 1100 en het ging overal ... ......
juiste weg
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/12/10, 22:20

"We reden beter" maar we zouden beter sterven, 16000 doden per jaar in 1973 !!!
Met veel minder auto's!
Per km 10 keer meer doden en ten minste in de jaren 1950 50 keer !!!
Ik zag veel meer doden op de weg kind 10 jaar na dat 50ans.
Gewoon om dat objectieve realiteit is duidelijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 09/12/10, 07:42

Ik denk dat het aantal van de dood heeft niets te maken met de sneeuw en hoe om te rusten. natuurlijk was er geen maximum snelheid, auto's minder waren en vastgezet zonder gordel, airbag, ect ect maar ze gerold in 50 cm sneeuw ........
voor mij de apparatuur moet verplicht worden gesteld, zoals in sommige landen (voor sommigen de prijs is geen probleem als je hun bagnoles zien .....)
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 09/12/10, 08:01

Ik ben het eens, winterbanden verplicht zou moeten zijn.
Toen ik in Parijs, ik rolde regenachtige dagen. Tot slot, de regen is een groot woord, de weg was nauwelijks bevochtigd, en veel mensen waren bang om te rijden geweest, dan op sneeuw, geen wonder dat alles wordt geblokkeerd.

Het meest verbazingwekkende voor mij zijn de verstoringen op de RER. Ze liggen op schema, moeten ze niet zo getroffen als ca (tenzij personeel zitten vast op de wegen : Cheesy: )
Mensen moeten hun licenties te brengen in de winter (wat ik deed) zullen zij veel meer dan besteden de zomer te leren.
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/12/10, 09:10

dedeleco schreef:Per km 10 keer meer doden en ten minste in de jaren 1950 50 keer !!!
Ik zag veel meer doden op de weg kind 10 jaar na dat 50ans.
Gewoon om dat objectieve realiteit is duidelijk.


+1 per km. Afgelegde passagier, we zijn nu "oneindig" veiliger in een auto dan voorheen ... en dit ondanks de voortdurende toename van het vermogen, dus acceleratie en a priori snelheden ...

Het is een feit waarvoor wij de automakers en de diverse die verantwoordelijk zijn voor de verkeersveiligheid kan bedanken! Maar waarschijnlijk de 1er de laatste ... ondanks wat er gezegd wordt in de media : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 09/12/10, 09:19

misschien, maar als je een dag met sneeuw vergelijkt met een dag zonder sneeuw, zul je merken dat er meer ongevallen en incidenten zijn op het eerste punt (niet noodzakelijkerwijs met de dood van een man omdat de snelheid wordt verlaagd)
de andere door heb ik brandweerman tijdens 35 jaar, en de meest ernstige ongevallen, heb ik ze in de zomer. winter ze minder ernstig omdat de snelheid wordt verlaagd (er zijn meer dan proppen metaalplaten)
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten