Uw vragen en suggesties

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen

Uw vragen en suggesties




par Rulian » 30/09/05, 15:57

Hallo,

Hier kunt u al uw vragen over Kyot'Home en het programma stellen.
Christophe en ik zullen proberen ze zo goed mogelijk te beantwoorden.

Vergeet niet om voor het posten een kijkje te nemen in de Kyot'Home FAQ.
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 175
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 10




par rpsantina » 30/09/05, 18:22

Hallo,

in de spreadsheet is er een dubbelzinnigheid ...

voor mensen op het platteland, ze zijn in een individuele woning (meestal ...) met houtverwarming ( niet vermeld), steenkool, stookolie ... et elektrisch verbruik

Het is niet super intuïtief om te lezen (ok, ik kan een beetje snel worden gelezen :) )

Idem voor diegenen in de stad die de kans hebben op collectieve verwarming et om stroom te verbruiken voor alle kostbare elektrische apparaten, ... ja, mijn preciiiiieux ...

:)
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 30/09/05, 18:54

Geweldig idee en spreadsheet !!!

Ik ben in alle collectieve (zelfs elektriciteit) het is moeilijk te berekenen, maar het is allemaal uitstekend. Wanneer wordt rekening gehouden met transport ;-)

Anders is een truc, onder openoffice, de gegeven pagina verborgen door de verklarende beschrijvende bubbels. Als u een rand aan de tabellen zou kunnen plaatsen, zie grijze / kleurvakken, het is misschien beter leesbaar ...

In ieder geval tot ziens en gefeliciteerd !!! met nieuwsbronnen en alles, het is echt goed.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/09/05, 19:08

Geweldig idee en spreadsheet !!!


dank u :) Maar we hadden liever een 100% online-versie ...

Ik ben in alle collectieve (zelfs elektriciteit) het is moeilijk te berekenen, maar het is allemaal uitstekend. Wanneer wordt rekening gehouden met transport ;-)


Zachtjes alles op zijn tijd, ik denk dat het al behoorlijk complex is ... In feite hebben we lang geaarzeld om het transport te plaatsen en dit zal zeker worden toegevoegd in een latere versie (afhankelijk van het succes daarvan in gedaan)

Anders is een truc, onder openoffice, de gegeven pagina verborgen door de verklarende beschrijvende bubbels


Nou ... het is ook onder de Excel-versie ....
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 03/10/05, 08:40

Ik neem nota van uw opmerkingen en zal er rekening mee houden, tenminste voor de vorm. Kortom, het wijzigen van de berekeningsmethoden of het binnenhalen van nieuwe is niet altijd eenvoudig.

Over houtverwarming. Het is met opzet weggelaten. Inderdaad beschouw ik de emissiefactor in CO2 van brandhout als nul of te verwaarlozen, de bomen die consumeren door de CO2 te duwen die vrijkomen bij verbranding.

Voor collectieve elektriciteit had ik de vraag helemaal niet overwogen. Ik kom er snel aan.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/10/05, 10:58

Ik heb iets gemerkt: wanneer je 100% elektriciteit bent, ben je grotendeels (zelfs voor een goed geïsoleerd huis toch) voorbij de doelstellingen ...

Eindelijk doen we een beetje reclame voor Franse nucleaire ... Nou, ik vind het niet erg, maar jij Rulian, ik denk dat je de bom niet echt leuk vindt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 03/10/05, 11:18

De te stellen vraag is een kwestie van prioriteit:

Moeten we het vandaag doen zonder nucleair en de koolstof opeten die ons op zeer korte termijn (een paar decennia) zal doden?

Of moeten we investeren in kernenergie om af te zien van brandstof- en olieverwarming (en in mindere mate CNG) door elektriciteit en hout te bevoordelen om geen CO2 uit te stoten en gevaarlijk afval te hebben, dat zeker zal worden begraven millennia niet toegankelijk?

Mijn keuze is gemaakt: de nood vandaag is de vermindering van CO2-releases.

Dus als we energiebesparing en kernenergie moeten dwingen om voldoende elektriciteit te hebben om ons te verwarmen en ons met elektrische voertuigen naar de stad te vervoeren, laten we het dan durven zeggen omdat het heel laat is voor de planeet.

Het kan nodig zijn om de "Nuclear No Thank You" te transformeren in "Nuclear By Thank You" ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/10/05, 13:09

Ik ben het nogmaals eens met u oceano (dit is de reden waarom de nucleaire anti-agenten me een beetje irriteren: dat ze het jaarlijkse aantal sterfgevallen door "olie" tellen voordat ze het gevaar van een nieuwe Tsjernobyl !!) maar ik betwijfel of de Franse kernbom of iets anders (minder dan 2% van bruto wereldenergie) enige invloed heeft op het wereldwijde broeikaseffect ...
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 03/10/05, 14:02

Ik had al gemerkt voor de CO2-emissiefactor voor elektriciteit, maar ik nam de officiële cijfers.

Het doel van Kyot'Home is niet om het nucleaire debat aan te gaan, geloof ik (hoewel je mijn standpunt over dit onderwerp correct hebt samengevat).
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 03/10/05, 14:22

Ik verwarm mezelf niet meer met elektriciteit sinds het einde van afgelopen winter en ik ben momenteel mijn houtkachels aan het installeren, toch denk ik dat door beter te wachten, de nuc. is een bron van uitverkorenen. niet te vervuilend (maar alleen op de korte termijn) maar helaas duur om te kopen! (sterk Direct Energie) en het is absoluut noodzakelijk om een ​​einde te maken aan kolenoliefabrieken en onmiddellijk! en wanneer zullen individuele of collectieve HVB-ketels zoals in Duitsland?
voor nu is mijn prioriteit om op te veranderen. cellulaire tel. :D en furn. van kiest (niet :( vóór 2007) maar eerder mogelijk door een ploegschaar te maken.
Ik wacht op de verwarming van hout bij het kiot'home! : Rolleyes:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten