Merkel verbiedt short selling...

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Merkel verbiedt short selling...




par Christophe » 19/05/10, 20:10

...in Duitsland over obligaties uit de eurozone...Ook wel "neerwaartse speculatie" genoemd (of beter gezegd, neerwaartse speculatie) :D)

http://fr.wikipedia.org/wiki/Vente_%C3% ... %A9couvert

Het nieuws is zojuist bekend geworden en het is een financiële vloedgolf! Gefeliciteerd Merkel!

Italië deed eind 2008 hetzelfde, maar voor alle financiële producten lijkt het mij. Ik weet niet wanneer het verbod werd opgeheven...

Als geen enkel ander land volgt, zal het aan de andere kant nutteloos zijn...of bijna...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/05/10, 20:38

Van wat ik vanmorgen hoorde, zal het voor de anderen niet lang meer duren. Wij vragen ons af wie de leiding heeft in onze landen...de speculanten? :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 19/05/10, 21:03

Eh, uw opmerking is een beetje tegenstrijdig, nietwaar?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/05/10, 21:06

Niet echt, ik betreur het dat het de speculanten zijn die de leiding hebben, vandaar deze beslissing.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 19/05/10, 22:07

Nou ja, daar ben ik het mee eens, daarom zal het moeilijk zijn om deze beslissing te generaliseren... vandaar mijn opmerking over de jouwe...

En zelfs als we het hier verbieden om het elders te tolereren, zal het vandaag de dag weinig effect op de lange termijn hebben, kortom het moet over de hele wereld verboden worden... idealiter.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 20/05/10, 03:24

Vanavond op het nieuws gehoord. Ze creëerden pools en gaven toestemming aan Duitse handelaren om aandelen te kopen en deze onmiddellijk door te verkopen om de euro te beschermen.
Maar wie valt vooral de euro aan? Dat is de vraag... En waarom wordt de euro aangevallen (wegens speculatie, vooral op de munt... vermoeden we). Ja echt, maar met welke valuta wordt de Euro gekocht met grote transactievolumes op de valutamarkten...? Ik heb gehoord dat dit aanvallen waren om de dollar op te halen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 20/05/10, 11:35

Goede opmerkingen en vragen... waar ik geen flauw antwoord op heb.

Eén ding is zeker: deze aanvallen zijn opzettelijk...

Misschien is Obamat niet zo aardig... :? : Cheesy:

Mogelijk staan ​​er enkele antwoorden in de Tonight or Never van gisteravond: https://www.econologie.com/forums/post168448.html#168448 heb nog geen tijd gehad om hem helemaal te bekijken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 20/05/10, 11:49

Iedereen verdedigt zijn korst... En op een planeet die in een ernstige demografische crisis verkeert, is de valutaoorlog helaas slechts het begin van een proces dat uiteindelijk zal leiden tot een regulering van de bevolking. Het grote probleem is dat we behoorlijk moeten composteren. een paar lijken...

Dit zal het weinige overgebleven bouwland bemesten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 20/05/10, 15:06

Merkel heeft gelijk,

Short selling houdt in dat u een effect verkoopt dat u nog niet bezit, om te profiteren van de daling ervan. [een instrument voor neerwaartse speculatie]

Om deze handeling uit te voeren, moet een operator eerst het betreffende effect lenen. Maar sommige deelnemers stellen zichzelf vrij van deze lening. Anderen kopen de beschermingen, de CDS, zonder de onderliggende schuldbewijzen aan te houden. Dit is wat we naakte verkopen noemen, tegenwoordig beschuldigd van puur speculatief.

Vanuit Duitsland bezien is het systeem erop gericht de neerwaartse spiraal te doorbreken die zich voordoet bij bepaalde staatsschulden, zoals Griekse leningen, Spaans of Portugees, evenals de daling van de aandelen van banken die zijn blootgesteld aan de risico's van deze landen. Uiteindelijk is het de bedoeling om “de euro te redden”. “Het besluit is niet onlogisch”, zegt David Thesmar, hoogleraar financiën bij HEC, “naakt verkopen dragen bij aan het desorganiseren van de markt.” Maar als het systeem de daling van bepaalde aandelen kan vertragen, kan het dit niet voorkomen. “Het is niet door de thermometer te breken dat we de koorts verlagen”, vat de heer Thesmar samen.


Het is goed voor al deze nietswaardige financiers en landen met overmatige schuldenlast om de puntjes op de i te zetten en de puntjes op de i te zetten.

Jawohl! : Idee:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 20/05/10, 15:09

Laat je niet meeslepen Raymond, zolang dit niet veralgemeniseerd wordt naar alle landen en ALLE PRODUCTEN zal er niet veel veranderen...

We kunnen toch dromen?
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten