Het leven heeft ons nodig

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
jean_db
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/08/05, 20:34

Het leven heeft ons nodig




par jean_db » 14/09/05, 16:00

Als de economie op zichzelf geen beschamende ziekte is, kunnen we het kapitalisme al bekritiseren, vooral als het zijn doel niet specificeert. De beheerde economie is niet noodzakelijkerwijs beter, vooral niet als zij de slecht gedefinieerde doelstelling van het blinde kapitalisme probeert na te streven.
Dus?
Of degenen die de macht grijpen, of degenen aan wie die macht is gegeven, blind zijn of niet weten wat ze ermee moeten doen, behalve ‘een leuke tijd hebben’, is een beetje triest.
Het blijkt echter duidelijk dat wat serieus een beetje aandacht verdient waarin we al onze middelen, al onze intelligentie, onze middelen moeten investeren: het is het leven.
Voordat we gaan kijken of er vijftien miljard jaar geleden of langer en miljarden lichtjaren vanaf nu een madeliefje was, is het dringend nodig om zorg te dragen voor de aarde, voor de bescherming en voor de harmonieuze en natuurlijke ontwikkeling van het leven.
Een economisch systeem dat tevreden is met het ontwikkelen van activiteiten die voortkomen uit de gevolgen van onze fouten, verliest uiteindelijk zijn bestaansreden.
We zouden niet eeuwig kunnen leven met het verkopen van kettingzagen om de tak waarop we zitten te zagen.

Er zijn geen piloten meer in het vliegtuig, je hebt twee minuten om te leren vliegen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 29/12/15, 17:18

Jean db heeft al een hele tijd geen teken van leven gegeven!!
Maar zijn molen draait altijd op econologie!!

http://perso.wanadoo.fr/biefs.dupilat/p ... moulf1.gif

http://biefs.dupilat.pagesperso-orange.fr/

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten