De plaag van Amerikaanse bedrijven in Europa

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1

De plaag van Amerikaanse bedrijven in Europa




par voormalig Oceano » 22/07/09, 12:06

Gisteren belde mijn partner me tijdens haar pauze.
Conferentiegesprek. Het bedrijf waarvoor ze werkt, een grote Amerikaanse groep, gaat 9 winkels in Frankrijk sluiten.

Ze doen het goed, hadden betere cijfers dan vorig jaar, maar ...

We moeten de pensioenfondsen betalen ... 9 winkels, of meer dan 150 mensen op de vloer.

Gezocht in de kranten, tot nu toe is er niets verschenen.

We hebben een slechte nacht gehad, het helpt niet bij mijn gezondheidstoestand.

Bedankt ricans!
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6988
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2911




par gegyx » 22/07/09, 12:29

http://www.leparisien.fr/flash-actualit ... 587561.php

http://info.sfr.fr/economie/Disney-Stor ... ce,110940/

97 banen geadverteerd

(Mode :| / U lijkt niet zeker te zijn van de hulp die de Pôle Emploi biedt ...)


8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 22/07/09, 12:34

gegyx schreef:U lijkt niet zeker te zijn van de hulp die de Pôle Emploi biedt ...


Misschien omdat hij daar zelf werkt ...

Ik denk niet dat het feit dat het bedrijf Rican is, iets verandert ...

Er worden momenteel ook veel 100% Franse zaken gesloten.

In ieder geval: moed voor de toekomst, ik hoop dat je daarvoor je accommodatie niet kwijtraakt ... het is anderen overkomen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 22/07/09, 13:01

De winkels moeten minder mensen hebben dan die van mijn partner. Daarnaast moeten er regiomanagers zijn, en in de directie in Parijs geldt: hoe minder medewerkers er te managen zijn, hoe minder personeel er nodig zal zijn ...

Dus tenminste 97 ... Waarschijnlijk meer.

Wat Pôle Emploi betreft, de privatisering van ANPE onder het mom van een 'fusie' met de Assedics is rampzalig.

Het beheer van Werkzoekenden aan de privésector schenken is duur en geeft bovendien minder goede resultaten.
Hoe vergelijk je dan het werk van een werknemer van een privé-operator die slechts 40 tot 60 mensen fulltime aanstuurt, op afspraak, met een adviseur die tijdens de week:
1 / 2D hosten, aanvragers ontvangen voor het 1 / 2D-registratiegesprek, aanvragers ontvangen voor 2 afspraken van een halve dag, hun bedrijfsportfolio beheren 1/2 D, aanvragers beheren en ontvangen van hun portfolio van eisers (150 tot 200 personen) in maandelijkse follow-up 1 tot 2 1/2 dagen, fit in de servicevergadering van een halve dag, workshopanimaties, training om de compensatieregels te leren (de enige referent moet in staat zijn om alles doen), houd de telefonische receptie in PST 1/2 dag ...
Kortom, onmogelijk om alles goed te doen, we doen het maximale zonder middelen door te beseffen dat we alles verkeerd doen.

Dertien jaar geleden werkte ik in de Technische Herindelingseenheid en met de follow-up die ik deed met particuliere operatoren, en een portfolio van honderd leden die ik op de voet volgde, had ik bijna 13% van de plaatsing .

10 jaar geleden had ik de leiding over een club voor jonge afgestudeerden die ik heb opgeleid in technieken voor het zoeken naar werk en die ik ondersteunde met een plaatsingspercentage van 95% (19 jongeren geplaatst in CDI of CDD van meer dan 6 van de 20 maanden). Tegenwoordig wordt het uitbesteed met minder resultaat.

Tot slot zeggen dat de ANPE niets doet, is altijd gemakkelijk. We hebben zelden feedback over de mensen die dank aan ons vinden. Toen ik bij de UTR van Marignane was, maakte een lid dat dankzij mij een CDI vond de Mouriès (bij Arles) Marignane-reis alleen maar om mij te bedanken.
De baan van mijn metgezel, ze vond het na een forum handel gemaakt door de ANPE en waarvoor haar adviseur haar uitnodigde en afspraken maakte met bedrijven voor 'speeddate'-gesprekken. Terwijl ik werk om statistieken en hulpmiddelen in de richting te maken, kwam ik niet tussenbeide, zijn adviseur deed het heel goed met de middelen die hij kon vrijgeven.

Dus gezien de werkdruk en de verslechterende arbeidsmarkt, maak ik me echt zorgen. Niet door Pôle Emploi, maar door de achteruitgang van het werk, ook voor collega's die bij Pôle Emploi werken.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 22/07/09, 13:06

Wat betreft de ANPE, mijn persoonlijke ervaring is ook rampzalig: als je niet wordt gecompenseerd (geval van alle jonge afgestudeerden die nog nooit buiten een stage hebben gewerkt), dan tel je niet mee voor de ANPE: je bent wat een rotzooi voor ze ...

Kortom, ze vinden jouw zaak niet erg en hebben me al 2 jaar GEEN baan aangeboden ...

Een promo-maatje (werktuigbouwkundig ingenieur), die werd gecompenseerd, kreeg een aanbieding van slechts 18 maanden voor een baan als ... elektrotechnisch ingenieur.

Tijdens de beroemde verplichte "interviews" antwoordde een medewerker van de ANPE mij per sms:

'Als de ingenieurs geen werk meer kunnen vinden, waar gaan we dan heen?'


Hey ja waar gaan we heen? Er zijn klappen die verloren gaan! :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 22/07/09, 13:18

Het hangt allemaal af van wie je tegenkomt. Ik heb collega's die met de sollicitanten schijten, hen aan het huilen brengen (voor vrouwen) of zelfs gewelddadige reacties uitlokken.

Ik was een langdurige werkzoekende voordat ik slaagde voor een afdelingswedstrijd die me erin bracht. Ik was eerder slecht geadviseerd door een adviseur van de ANPE-kaders toen ik mijn liberale activiteit oprichtte en ik werd gebukt onder de URSSAF na 6 maanden activiteit. Als je uit 24000F komt, weegt het plotseling je geld ... Vandaar het stoppen van de werkloosheid, klusjes (verspreiding van folders, huizenverkoop, banen in het gebouw - en ja, zelfs met een doctoraat, wanneer je moet eten en je huur betalen die je moet werken) en slagen voor het vergelijkend examen inclusief dat van de ANPE.
Aan de andere kant probeerde ik de hele tijd dat ik bij het vragende publiek was, te vertrouwen op mijn ervaring als langdurig werkloze om mens te blijven en zoveel mogelijk hulp en luister te bieden.
Al meer dan 10 jaar zijn commerciële en managementprofielen echter succesvoller in wedstrijden die zich richten op deze vaardigheden en daarom vervaagt de menselijke kant van ons werk in het licht van gekwantificeerde doelstellingen ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 22/07/09, 13:21

Trouwens gegyx bedankt voor je links ... Het is deze Amerikaanse firma.

[HRP-modus = AAN]
Overigens bijna 249000 km met mijn Félicia GLXi.
Met hoeveel bent u bij de uwe?
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6988
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2911




par gegyx » 22/07/09, 14:21

8) Ik wist van zijn baan

"Felicia too" -modus / Onder de 100000 rijdt mijn dochter in de tank. Ze eet toch olie.
Maar grote pb: ik passeer morgen de kant. Ik let op het weer. : Roll:
Omdat het rempedaal niet helemaal terugkomt, alleen op warme dagen (zoals gisteren).
Aangezien dit in mijn regio niet vaak gebeurt, is het geen probleem ...
http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 466603.htm
Zeker een klep of de terugstelveer in de rembekrachtiger (mastervac), maar het kost veel voor niet veel.
Ik had de vacuümbuis en klep gecontroleerd (OK), gekeken of ik nog een slag aan de pedaalterugslagveer kon draaien (nee). U hoeft alleen een veer op de stang of een retourbungeekoord op het pedaal toe te voegen, maar het kan zichtbaar zijn ...
: Cheesy:
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 220-gasten