Melkprijzen: blokkering van centrale inkoopkantoren in het westen

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Melkprijzen: blokkering van centrale inkoopkantoren in het westen




par bobono » 11/06/09, 10:15

Waarom er alleen de SNCF RATP EDF enz. Zal zijn die het land zou kunnen blokkeren om meer te verkrijgen.

Ik zal de regering eens bekritiseren. De Leclers en het bedrijf zeiden dat ze de wet op vrije prijzen zouden overtreden en we zullen vrije concurrentie organiseren met respect voor producenten en consumenten.
In werkelijkheid is het zelfs nog erger nu 26 minder is dan de liter melk die aan producenten wordt betaald dan een liter flessenwater.

Resultaat van de breuk in het westen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 11/06/09, 10:18

Ik zeg bravo, ga zo door jongens!

Boeren hebben het de afgelopen jaren erg verpest ...

Ze ontvangen niet langer het minimumloon 1 / 2 per uur ... wanneer ze geen geld verliezen tijdens het werken !!

Het is jammer!

De staat verdient meer met btw van 5.5% op een liter melk dan de melkproducent ... Is er ergens geen groot probleem?
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 11/06/09, 10:31

Ja, het is jammer. Maar ik ben bang dat dit alles weer zal eindigen in een schadevergoeding van de staat in plaats van een serieuze revisie van het gestolen systeem. Dus, zoals het geval was met vis, zal de burger betalen om zijn melk te kopen en opnieuw om producenten te compenseren.

PS: boodschap aan de demonstranten: zou het niet mogelijk zijn om je melk gratis te doneren aan goede doelen of iets anders dan het in de stad te morsen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 11/06/09, 10:35

Het blokkeert niet alleen in het Westen en het gaat niet langer alleen om de melkprijs!
http://www.lalsace.fr/fr/region/thann/a ... cages.html

Terwijl agrarische functionarissen van Haut-Rhin gisteren werden ontvangen, in Parijs, begonnen blokkades om 18 h, in Colmar en Mulhouse.

In Colmar voerden ongeveer vijftig boeren in de regio een ponsactie uit door de drie ingangen van de Scapalsace (het centrale inkoopkantoor van Leclerc) in het industriegebied ten noorden van de stad te blokkeren met behulp van twintig van tractoren. Afkomstig uit alle sectoren (fokkers, granen, zuivel, wijnbouwers, fruit- en groentetelers), zijn de gemobiliseerde boeren van plan om "buitensporige marges" en andere praktijken van grote distributie, zoals achtermarges, aan de kaak te stellen. "De landbouwprijzen zijn nog nooit zo laag geweest", betreurt Nicolas Arbeit, president van JA 68 en graanproducent in Sierentz, die "een waarnemingspost voor marges eist die op een duidelijke, precieze en transparante manier functioneert".


Er is niets belangrijker dan de taak om de mensen te voeden, dus het is logisch dat degenen die dat doen er een behoorlijk inkomen van kunnen maken, en dat de grote varkens van de grote distributie hun marges verkleinen.

Ik denk helaas dat met de nabot in commando, alleen de eindgebruikers het verschil betalen ...

Moet NU deze rotzooi globalisering stoppen! Waarom zou de prijs van Elzasser of Bretonse maïs worden vastgesteld ... in Chicago?

Zoals Jouano de goochelaar die een wil maken nieuwe CO2 klimaatbijdrage op aardolie zonder de belasting voor individuen te verhogen ...

Maar natuurlijk en de groundhog speelt ze pipo?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 11/06/09, 10:45

Melkprijzen in Duitsland, geregistreerd in harde discountwinkels en traditionele supermarkten: 0,41 € / l verse ongepasteuriseerde melk, ongeveer hetzelfde als gepasteuriseerde melk; ga het vinden in Frankrijk !!!!
En toch verdienen Duitse boeren minder dan de Fransen? nee, ze krijgen ook dezelfde prijs, met het verschil dat in Duitsland de marge tussen producentenprijzen en consumentenprijzen veel minder is.
+ 1 met Christine, de staat doet niets om het systeem te wijzigen, het probleem is hetzelfde met vis maar ook met fruit, groenten en dit, periodiek; het is daarom dat de staat er belang bij heeft dit zo te laten, waarschijnlijk omdat de tussenpersonen de prijzen verhogen, de uiteindelijke btw hoger is. :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 11/06/09, 10:47

Met de liberale aan de Elysee zal het niet veranderen: er is alleen voor de rijken en machtigen! Leclerc is zelfs door de overheid geraadpleegd voor de wet die het aantal supermarkten beperkt om de concurrentie te vergroten: zag je een verschil?

0.41 € is nog steeds vrij laag vind ik voor een verkochte 1 melk aan 1.2 € / L met een BTW op 5.5% !!
Dernière édition par Christophe de 12 / 06 / 09, 19: 34, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 11/06/09, 13:25

Christophe schreef:0.41 € is nog steeds vrij laag vind ik voor een verkochte 1 melk aan 1.2 € / L met een BTW op 5.5% !!

Uh? heb je niet alles gelezen?
0,41 € is de prijs die de consument in Duitsland betaalt, niet de prijs die aan boeren wordt betaald.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 11/06/09, 13:37

Ah shit of ik lees te snel sorry sorry ... aangezien het debat de prijs was van de melk die aan de boer werd betaald ... Dus jouw voorbeeld is het tegenovergestelde van wat ik dacht: het is nog erger in het duits.

Hoeveel krijgt de producent? 20 cts / L op zijn best?

Dus wat denk je dat er achter dit soort landbouw schuilgaat? Duurzaam?
Gemotiveerd?
Bio?
Intensive?
(doorhalen onnodig)

Het doet me denken aan een vreselijk rapport over Arte of alleen Duitse operaties die de harde korting opleverden ... het was niet goed om te zien.

Wat ik me nog herinner, was de melkprijs in Kehl niet zo laag ...

Reden te meer om uitsluitend BIOLOGISCHE MELK te kopen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 11/06/09, 17:54

Ik ben het volledig met u eens.

Ik zal dit toevoegen:

Ik heb een paar vrienden die op enkele km van mijn huis melkproducent zijn. We bespraken de prijs van melk slechts een paar dagen geleden en de zuivel koopt 0,30 per liter ervan. Het is niet genoeg voor hem om de kost te verdienen met zijn productie. Hij leeft daarom dankzij de subsidie ​​uit Europa. Het is klote, hij wil dat de anderen gewoon van hun werk willen kunnen leven en niet afhankelijk zijn van Brussel.

Ik vroeg hem waarom hij niet biologisch ging. Zijn antwoord deed me hallucineren, hij heeft qqs jaren geleden geprobeerd en de biologische pick-up zuivelproducten komen niet zo ver omdat te ver dus niet winstgevend zijn omdat er niet genoeg biologische producent in onze afdeling is. Dus ze vertelden hem dat je biologisch kunt gaan, maar je melk wordt gemengd met de biologische naam omdat de vrachtwagen niet bij je thuis komt. :onheil:

En hij kan geen directe verkoop doen omdat hij geen vergunning heeft.

Kortom, het is tijd dat supermarkten stoppen met het geven van verdomd veel over de zakken van producenten (vlees / melk / fruit / groente) en de onze.

Maar nogmaals, met de dwerg zijn we niet klaar om daar te komen;
0 x
Peer Belle Helene
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 11/06/09, 18:13

Het verbaast me niet je anedectode over de conversie naar Bio Pear !!

Dus organiseren de boeren zich niet zelf in AMAP?

Ik had het super interessante idee gevonden van deze melkproducent in de buurt van Lyon, die zijn biologische melk rechtstreeks aan het individu verkocht ... In een melkverdeler!

De prijs was minder dan 1 € per liter voor organische en 100% in de zak van de producent ... noodzakelijkerwijs wanneer we de tussenpersonen omzeilen ...

Maar het zou "zeker niet" nodig zijn voor de vrienden van de president dat dit idee sneeuwballen maakt !! :onheil:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : sicetaitsimple en 208 gasten