De sociale druk in Frankrijk groeit...

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

De sociale druk in Frankrijk groeit...




par Christophe » 23/03/09, 11:43

Groot, met het mooie weer gromt het overal, zelfs in Saint Pierre en Miquelon (en het is daar nog steeds koud)! Grappig, we voorspelden dat mildere temperaturen synoniem zouden zijn met meer demonstraties en sociale onvrede.

Wordt er in Frankrijk een “mei 2009” voorbereid?

Fillon's argument dat zegt "Het is niet onze fout de crisis is mondiaal", verraadt hun incompetentie (of onwil) om dingen te willen verbeteren...

De klassieker “Ergens anders is het altijd erger en dus kunnen we er niets aan doen en klagen we niet te veel” is een argument dat helemaal waardeloos is... vooral van een man in het openbare leven!

In dezelfde soort ‘waardeloze redenering’: we zouden ook dood kunnen zijn... we zouden minder honger hebben en er zouden geen problemen meer zijn om de eindjes aan elkaar te knopen... We zouden ook in een arm land geboren kunnen zijn en van honger gestorven zijn op 6-jarige leeftijd: geen problemen meer met koopkracht...

Ik denk steeds meer dat deze crisis doelbewust door een paar invloedrijke mannen (de zeer rijken en de ultrarijken) werd gewild om ‘iets’ aan de wereld op te leggen, een beetje zoals 11 september de individuele vrijheden verminderde… (en voor sommigen veel meer dan anderen, vooral als de huid een beetje gebruind is...)

Het blijft de vraag wat dit “iets” is...
Dernière édition par Christophe de 23 / 03 / 09, 14: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 23/03/09, 11:48

: Mrgreen: Rhoooo de ondeugende complottheoreticus : Mrgreen:
+ geld,
+ kracht,
+ plezier (we hebben een beetje plezier met het publiek)
...
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 23/03/09, 12:40

Ik constateer alleen: dit zijn geen samenzweerderige speculaties...

Wie heeft de crisis veroorzaakt als het niet de ‘rijke rijken’ zijn?

Het zijn zeker niet de werknemers (ook rijk, maar minder op de schaal van de mensheid) die alleen maar lijden...

Het doel van deze crisis is inderdaad om, denk ik, iets door te voeren dat gericht is op het verder versterken van de macht (en de controle over de rest van de mensheid) van bepaalde...
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 23/03/09, 14:08

: Mrgreen: maar nee, maar nee, het zijn inderdaad de armen, deze Amerikanen die hun huis wilden kopen die veel leningen hebben afgesloten en die niet meer konden terugbetalen : Mrgreen:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 23/03/09, 14:11

Gelukkig wie heeft de : Mrgreen: omdat het ironie is, hè Renaud?

De huidige crisis is niet alleen te wijten aan de subprime-crisis...
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 23/03/09, 15:10

ja helemaal voor hen : Mrgreen:
ernstiger: afgezien van subprimes die aanvankelijk een gat van $700 miljard veroorzaakten (uit het geheugen), zitten we nu ver boven deze cijfers in termen van gaten... Ik kan me niet herinneren dat ik enige geloofwaardige verklaringen heb gehoord over het trapsgewijze effect van de toename van dit bedrag. verdwijning van ‘rijkdom’ (vooral omdat het virtuele ongetwijfeld gemakkelijker kan verdwijnen).
Wat betreft 11 september of de ‘slechte’ islamisten konden we de reacties van de VS begrijpen (niet accepteren), het is waar dat we ons met deze crisis afvragen wat er uit kan voortkomen in termen van controle of beperking van vrijheden: inspiratie halen uit Chattam's 'arcana van chaos' zouden we kunnen geloven dat de hogere sferen een kleine oorlog tegen ons hebben gevoerd :|
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 23/03/09, 15:47

Subprimes zijn als madoff en kerviel: zondebokken...

Het ergste is dat neerwaartse speculatie (of short selling) nog steeds is toegestaan: hoe meer de reële economie daalt, hoe meer de virtuele economie van speculanten wint...

Ik denk dat het (eindelijk) tijd is om de trend van 20 tot 30 jaar te keren dat beursresultaten een gevolg zijn van de reële economie en niet langer een oorzaak!!!

Ten slotte hebben we hierover al uitgebreid gesproken in het PBS-onderwerp: https://www.econologie.com/forums/adherez-au ... t6158.html

Het doel van dit onderwerp is om de sociale gevolgen van dit voorjaar te analyseren...in plaats van te proberen de verantwoordelijken te vinden...

Je hebt duidelijk de analogie begrepen die ik met 11 september wilde maken: niet de oorzaken, maar de gevolgen voor ons dagelijks leven die door deze ‘katalysatoren’ worden gegenereerd...

Eén ding verbaast mij: dat er in de VS niet meer geweld is... wetende dat iedereen gewapend is (of bijna) en dat enkele miljoenen mensen die hun hele leven hebben gewerkt, zijn zwervers geworden...(er zijn geen andere woorden)...Persoonlijk zou ik mijn pistool al hebben gepakt (als ik er een had)...

Ik vraag me af of dit alles niet precies verband houdt met de ‘lockdown’ van de patriot act…

Verdomd, dat is een complot... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/03/09, 16:59

Christophe schreef:Subprimes zijn als madoff en kerviel: zondebokken...[...]
Madoff-zondebok? :schok:
Weer Pikoi? :frons:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 23/03/09, 17:03

Natuurlijk: ze zijn zondebokken voor een heel economisch en financieel systeem dat tot in de kern verrot is!! Madoff en Kerviel misbruikten oké, maar hoeveel anderen ook? Het was hun taak om misbruik te maken en zoveel mogelijk geld te verdienen...

Dit zijn een paar jongens die we toevallig midden in een crisis 'uit de hoed toveren'... en daarvoor? Vertel me niet dat we het niet wisten, of liever gezegd, dat we het niet wilden weten... Het zijn allemaal politieke zaken...

Wat ik daarmee bedoel: Hebben we ons ooit afgevraagd over het feit dat het ‘systeem’ slechts ‘de voornaamste boosdoener’ is voor dit soort misbruik?

Ons systeem zal tijdens deze crisis niet voor de rechter worden gebracht, daarom zal het opnieuw gebeuren en de volgende keer zal het erger zijn...

Het hart van de mens is zo gemaakt... jammer voor ons!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/03/09, 17:08

Madoff is een van degenen die ‘verantwoordelijk’ zijn voor de val van dit systeem, voor zijn persoonlijk voordeel ($850 miljoen aan ‘zakgeld’). Kerviel is slechts een soldaat, voldoende opgeleid om bevelen te gehoorzamen en de plaats in te nemen van generaals wanneer de strijd uitbreekt. Is verloren...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten