Ecologie en economische crisis

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Ecologie en economische crisis




par Andre » 10/02/09, 16:15

Dag

Ik probeer de boodschap te begrijpen die onze politici ons sturen
Het is een nogal tegenstrijdige ecologie en een mondiale economische crisis
om naar hen te luisteren als er sprake is van werkloosheid, komt dat omdat we niet langer genoeg uitgeven? Hij wil bijvoorbeeld de belastingen verlagen zodat we meer goederen kunnen kopen om de economie aan te drijven?
Kijk maar naar de maatregelen van Obama, hoe senatoren en het Amerikaanse Congres de maatregelen hebben aangepast die aanvankelijk een andere richting hadden dan de massale belastingverlaging.

Ik begrijp niet dat een bedrijf zinloos en nutteloos moet consumeren om welvarend te kunnen zijn. Over een tijdje zullen we ervan worden beschuldigd dat we een auto langer dan tien jaar in bezit hebben, dat we niet meer op vakantie gaan, of dat we niet al deze wegwerpproducten kopen. ..
Moeten we consumeren om de werkloosheid tegen te gaan?
de stroomvoorziening zou niet veel veranderd moeten zijn, de basisbehoeften, verwarming, huisvesting etc. kunnen niet bezuinigd worden.


Ik kan moeilijk begrijpen wie de economische crisis heeft veroorzaakt en waarom we altijd de bevolking de schuld willen geven

Andre
0 x
louis972
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 04/12/08, 14:59
Plaats: Martinique




par louis972 » 10/02/09, 17:01

er moet een verband bestaan ​​tussen verbruik en snelheid
- hoe sneller een pand van eigenaar verandert, hoe meer 'btw' voor sommigen... '+waarde' voor anderen
-we stapten op de consumentenfiets zoals een kind op de fiets van zijn grote broer klimt: het gaat snel! ...het is verbijsterend...maar...we weten niet hoe we moeten stoppen!!! dan trappen we (werken) niet meer verder met rijden
Bestaat er trouwens een politieke groepering die een sociaal project voorstelt of bespreekt, zoals: hoe willen we dat onze kinderen of die van hen een leven leiden?
0 x
vermijd afhankelijkheden en verslavingen niet gekozen
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 10/02/09, 17:27

In Frankrijk worden auto's met de sloopbonus vernietigd als ze minder dan 10 jaar oud zijn...

Er gaan zelfs geruchten dat technische keuringen binnenkort auto’s moeten weigeren waarvan de banden ouder zijn dan 2 jaar...

(dit zijn slechts geruchten, maar het komt van mensen uit de technische besturingswereld)

Dus ja, het wegwerptijdperk komt eraan! (zie, is er al...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten