Word drager van ErE (milieueducatie)

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
drager van het tijdperk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/02/09, 15:33

Word drager van ErE (milieueducatie)




par drager van het tijdperk » 05/02/09, 15:39

Als u gevoelig bent voor kwesties op het gebied van milieueducatie, registreer u dan op de site als ErE-vervoerder (Environment Education). http://www.porteursdere.be. De campagne Porteurs d'ErE richt zich tot volwassenen en jongeren ouder dan 16 jaar, leraren, sociaal-culturele organisaties, ouders, kunstenaars, eco-adviseurs, gekozen functionarissen, journalisten, enz.

Milieueducatie heeft tot doel het functioneren van de mensheid verenigbaar te maken met de mondiale ecologie van de planeet door de deelname van burgers aan het verantwoordelijke en verenigde beheer van het milieu en de hulpbronnen te bevorderen.
ErE streeft naar de ontwikkeling van mensen en gemeenschappen door hun relaties met het milieu en de natuur.
ErE erkent toegang tot onderwijs als een fundamenteel recht en als een essentiële hefboom bij het tot stand brengen van relaties tussen mens en milieu.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79358
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/02/09, 15:49

Milieueducatie heeft tot doel het functioneren van de mensheid verenigbaar te maken met de mondiale ecologie van de planeet door de deelname van burgers aan het verantwoordelijke en verenigde beheer van het milieu en de hulpbronnen te bevorderen.


Kan een website als een project worden beschouwd? : Roll:
0 x
drager van het tijdperk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/02/09, 15:33




par drager van het tijdperk » 05/02/09, 15:57

Op de website kunt u zich registreren als lid van het Environmental Education-project, dat vooral wordt ondersteund door de 10 sleutelideeën van de Porteur d'ErE-campagne. Het is dus geen reclame voor de site, maar een manier om het project bekend te maken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79358
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/02/09, 16:32

Je hebt mijn vraag niet begrepen.

Kan een website meedoen aan uw “concurrentie”, d.w.z. kan een website een ErE Carrier zijn?

Zo ja, dan registreer ik econologie.com!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79358
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/02/09, 16:39

Sorry, ik heb het verkeerd begrepen... Ik dacht dat je kandidaten zocht voor een soort wedstrijd...
0 x
drager van het tijdperk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/02/09, 15:33




par drager van het tijdperk » 05/02/09, 16:42

Nee, het is geen wedstrijd. Wij zijn op zoek naar mensen die het project willen uitvoeren. U kunt zich aanmelden als u het eens bent met één of meerdere ideeën.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79358
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/02/09, 16:47

Ja, ik dacht dat vervoerder = projectdrager!

Dit is waarom ik het niet begreep.

Ik denk dat 99% van de abonnees dit doet forums ben het eens met ten minste één van de ideeën: http://porteursdere.be/10_idees/

1 - Ons plan is dat mensen leven op een manier die respectvol is voor het milieu en solidair is met alle bevolkingsgroepen op de planeet.

2 - Wij zijn van mening dat een dergelijk project vooral gebaseerd is op sterke verbindingen tussen mens, natuur en milieu.

3 - Wij erkennen het recht op onderwijs en toegang tot voor iedereen begrijpelijke informatie als essentieel.

4- We bevorderen participatie, creativiteit, benadering via de zintuigen, vragen stellen, luisteren, kritisch denken, projectplanning, enz. in onze benaderingen.

5 – We integreren in onze praktijken waarden zoals respect voor zichzelf, anderen en het milieu, evenals solidariteit, verantwoordelijkheid, rechtvaardigheid, consistentie…

6. Wij geven de voorkeur aan boodschappen die gericht zijn op het voorzien in vitale behoeften, in plaats van aan invasieve toespraken waarin overconsumptie wordt bepleit.

7 - We moedigen het delen van ideeën, kennis en knowhow aan om houdingen, gedrag en de samenleving te zien evolueren.

8 – We willen een debat, binnen en buiten school, over de vraag: “Welke kinderen laten we op ons land achter?” of hoe kunnen we hen toerusten om sociale en ecologische uitdagingen het hoofd te bieden?

9 - Wij nodigen politici, instellingen en bedrijven uit om een ​​groter voorbeeld te geven als het gaat om het milieu.

10 - We streven ernaar de uitwisselingen en samenwerkingen te vergroten om deze milieueducatie (ErE)-acties te versterken.


Volledig document hier: http://porteursdere.be/doc/parcours-ere.pdf

Maar eigenlijk begrijp ik niet precies voor wie dit is?

Het is meer voor leraren, nietwaar?
Dernière édition par Christophe de 05 / 02 / 09, 16: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
drager van het tijdperk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/02/09, 15:33




par drager van het tijdperk » 05/02/09, 16:54

Zoals hierboven aangegeven "is de campagne Porteurs d'ErE gericht op volwassenen en jongeren ouder dan 16 jaar, leraren, sociaal-culturele organisaties, ouders, kunstenaars, eco-adviseurs, gekozen functionarissen, journalisten..." Kortom, al die die zich zorgen maken, omdat leraren een goede vector zijn voor het overbrengen van de boodschap, maar niet de enige...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/02/09, 18:48

Geweldig project, ik heb de site in mijn favorieten gezet en ik ga er dit weekend dieper op in.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/02/09, 20:49

Het is allemaal zo schattig... bijna te schattig... maar ik begreep niet wie de goeroe is... meestal te veel goede bedoelingen, dat is de rekruteringstechniek van de sekten. Ik hoop dat ik het mis heb :?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten