Lagere btw op auto's en onroerend goed? Een grapje?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Lagere btw op auto's en onroerend goed? Een grapje?




par Christophe » 26/11/08, 13:12

Dus nu zit ik op mijn kont! Tegen de recessie en terwijl regeringen ‘failliet’ zijn (vooral tijdens persconferenties), de EU stelt een verlaging voor van de "algemene" BTW op... auto's en onroerend goed! :onheil: :onheil:

Kortom, 2 grote sectoren die miljarden aan winsten hebben en nog steeds genereren...Dus na de verschillende subsidies bieden we ze nu BTW aan? Wat is deze grap en waar zijn hun eerdere winsten? Verdampt in een belastingparadijs? :onheil:

We praten al jaren over verlaagde BTW op "groene" producten zoals spaarlampen... daar komt uiteraard niets van terecht!

Ik denk dat het milieu en de ecologie weer genaaid zijn!

Nou, het is nog niet gebeurd... het is nog steeds een suggestie, maar toch... walgelijk!

ps: dit is een goed voorbeeld van de impact van Europese lobbyisten! Wij worden hier echt voor de gek gehouden Beeld kerel daar...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/11/08, 13:44

0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: BTW-verlaging op auto's en onroerend goed? Een bla




par Did67 » 27/11/08, 17:06

Christophe schreef:Dus nu zit ik op mijn kont! ...


Er zijn er nogal wat van ons!!!

Maar eerst een nuance: de BTW-verlaging komt de bedrijven niet ten goede. Het verhoogt de omzet en daarmee de indirecte winst. Vooral op het gebied van de cashflow, door de voorraden te verkleinen... Gezien de traagheid van de consumptie vraag ik me af of dit een sterke impact zal hebben. Ik weet niet hoeveel ze zullen dalen, een nieuwe auto blijft duur!

We moeten zien dat er al auto's worden verkocht (zie bijvoorbeeld op websites -25%, ook op "redelijk" populaire en recente modellen zoals de nieuwe Twingo! Nog nooit eerder gezien!). Dus 5% of zelfs 10% minder BTW, zal dat het gedrag veranderen???

Dit roept inderdaad vragen op. Terwijl we om budgettaire redenen de steun voor LPG verlagen, binnenkort ook voor pelletketels... Zoals u zei, geen verlaagde BTW voor "econolo"-producten... maar voor auto's. Voorwendsel: werkloosheid!

En dit alles, net na de Grenelle de l’environnement
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 27/11/08, 18:29

Het zal de financiën van fabrikanten een boost geven, omdat ze niet zullen geloven dat de prijs van auto's die te koop zijn, zal dalen, anders zal de prijs maar een klein beetje dalen.
Ze zullen hun toevlucht zoeken achter het feit dat de tijden ook voor hen moeilijk zijn en dat ze dit moeten compenseren...

Ik ben het dus met Christophe eens!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 27/11/08, 20:39

Ja, het is een crisis

De crisis
Het buigpunt
Nee, niet het point of no return... alleen het vraagteken

EN NU

en voor Shakspeare-puristen (:)

EN NU

TE ZIJN en HOE te blijven ZIJN

NIET ZIJN is OBSCENE
HET KAN NIET

Kom op... jongens... laten we roeien

Kom op jongens, laten we roeien, we roeien, we roeien

Wie vertelt ons wat wij ...................................... .... ..............

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 27/11/08, 20:52

OK
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 28/11/08, 00:51

Gregconstruct schreef:OK


Oké of KO? : Mrgreen:

Ik denk dat bpval vanavond moe is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 28/11/08, 10:19

Of op LSD : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten