Welke ethische plaatsing?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
patpat52
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 01/11/08, 21:34

Welke ethische plaatsing?




par patpat52 » 01/11/08, 21:49

Hallo,
Ik zou graag een investering willen doen, zeker bij voorkeur winstgevend, maar met een zekere ethiek, dat wil zeggen investeren in een bedrijf dat het milieu respecteert en dat zich richt op de ontwikkeling van hernieuwbare energieën of ecologie met een echte zorg voor het behoud van de planeet .
Kent iemand zo'n beursgenoteerd bedrijf dat ondersteuning nodig heeft?
Ik heb gehoord van Véolia Environnement, ik geloof dat zij zich bezighouden met waterzuivering, maar ik ben er niet zeker van dat ondanks de naam het doel ervan alleen het behoud van het milieu is. Kunt u mij informeren en vooral wijzen op richtingen in mijn onderzoek?
Verder kreeg ik te horen dat de bank Crédit Coopératif projecten zou steunen die gericht zijn op ecologie en duurzame ontwikkeling. Klopt het ?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 01/11/08, 22:35

Het doel van een bedrijf is winst maken, als het zichzelf daarvoor een laagje ethiek of respect voor het milieu moet geven, geen probleem! Dit is wat we "com" noemen: ecologische stijl is momenteel erg trendy.
Door de redenering verder door te voeren, leidt dit tot ‘eerlijke handel’ (laten we zeggen minder oneerlijk?) en ‘liefdadigheidsactiviteiten’.
Als we het momenteel hebben over ‘moralisering’ van de economie, is dat geen toeval, maar omdat die er niet is.

We moeten ons van één ding bewust zijn: winstgevendheid en ethiek zijn twee inherent tegenstrijdige en tegengestelde concepten. Het enige dat u hoeft te doen, is zonder enige moeite investeren in iets heel 'sappigs' (hoewel op dit moment...), of uw geld gebruiken voor iets dat u ten zeerste goedkeurt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: Welke ethische investering?




par C moa » 02/11/08, 11:16

patpat52 schreef:Hallo,
Ik zou graag een investering willen doen, zeker bij voorkeur winstgevend, maar met een zekere ethiek, dat wil zeggen investeren in een bedrijf dat het milieu respecteert en dat zich richt op de ontwikkeling van hernieuwbare energieën of ecologie met een echte zorg voor het behoud van de planeet .
Kent iemand zo'n beursgenoteerd bedrijf dat ondersteuning nodig heeft?
Ik heb gehoord van Véolia Environnement, ik geloof dat zij zich bezighouden met waterzuivering, maar ik ben er niet zeker van dat ondanks de naam het doel ervan alleen het behoud van het milieu is. Kunt u mij informeren en vooral wijzen op richtingen in mijn onderzoek?
Verder kreeg ik te horen dat de bank Crédit Coopératif projecten zou steunen die gericht zijn op ecologie en duurzame ontwikkeling. Klopt het ?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
Hallo patpat52 en welkom bij de forum.

Je aanpak lijkt erg interessant en alleen al het feit dat je de vraag stelt, zegt veel over je gemoedstoestand.

Weet voor Véolia dat het een bedrijf is dat al bestaat sinds Kalakala, de vorige naam was vivendi Environment. Zoals u op hun site gezien moet hebben, is het een bedrijf dat goed gevestigd is op het gebied van waterzuivering en het beheer van technische stortplaatsen. Zijn zij beter dan de anderen, ik geloof er niet in, het blijft een groot bedrijf dat een goede basis heeft in zijn business en ik heb niet het gevoel dat het andere wegen wil inslaan omdat deze zeer winstgevend zijn. Heeft ze ondersteuning nodig, ik denk het ook niet. Is het winstgevend?? Het was de geldkoe van de vivendi-groep....

Aan de andere kant zijn er veel startups, vooral op het gebied van de biotechnologie, die interessante dingen doen. Er zijn iets meer risico's te nemen omdat ze zich over het algemeen in de onderzoeksfase bevinden, maar als het om belastingvrijstelling gaat, past dit perfect in het kader van de nieuwe wetten inzake steun aan jonge innovatieve bedrijven.

Ik weet niet of je de kans hebt gehad om wat tijd op de site door te brengen, dus link ik je naar een project dat is ontstaan ​​binnen de forum. Het gaat om het synthetiseren van aardolie uit organische materialen. Deze synthese gebeurt door fermentatie in een anaërobe omgeving met een bacterie genaamd perfringens. Zoals u kunt lezen, hebben we in feite het werk van dokter Jean Laigret overgenomen. Hij werkte in de jaren veertig en vijftig aan dit onderwerp, had uitstekende resultaten, maar sindsdien is zijn werk in de vergetelheid geraakt.

https://www.econologie.com/forums/projet-laigret-avancement-et-chronologie-t6366.html

Zoals u kunt lezen, zijn sommigen van ons met dit onderwerp begonnen en proberen we te bewijzen dat het werkt. In deze context zijn wij verplicht een vereniging en/of een JEI type SARL op te richten. Financiële hulp zal zeker nodig zijn....

Wij staan ​​tot uw beschikking als u meer informatie over dit onderwerp wenst.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten