Wat is precies een economische crisis?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Wat is precies een economische crisis?




par Christophe » 23/10/08, 13:23

Recessie, crisis, werkloosheid ... etc etc ... dat horen we alleen van de media. Gisteren stelde ik mezelf de volgende domme en simpele vraag: het is de crisis oké, maar tot slot ... wat is precies een economische crisis? Ik bedoel eigenlijk wat is het? Niet in de gevolgen (werkloosheid en co.) Maar in de ECHTE diepe reden?

Ik denk:

a) De reële economie wordt niet gemaakt door witte-boorden-financiers ( :onheil: ) zelfs als de aandelenmarkt faillissementen kan beïnvloeden, wat nog niet normaal is: het zijn de industrieën die de aandelenmarkt moeten sturen en niet andersom! Voor investeringsmaatschappijen: niets te schudden! Zon, die puncturer is het niet die de echte rijkdom creëert! Geld verdienen met geld is diefstal ...

b) De echte economie is gemaakt, en alleen gemaakt, door kopers en niets anders dan zij! Een consument die minder of helemaal niet koopt: dat is een crisis. Door minder te kopen, beïnvloedt het de economie van het bedrijf dat het object zal hebben geproduceerd (in een mum van tijd zal het geïmporteerd zijn ... maar het creëert veel minder BBP en "delen van rijkdom" de invoer). ..en van draad tot naald "door cascade": het beïnvloedt zijn eigen werk ... vroeg of laat! En dus wordt zijn koopvermogen echt aangetast als het alleen psychologisch was "voor" ...

c) Dus voordat je je baan verliest (omdat dit te laat is ...): pkoi wordt de potentiële koper geen consument? Omdat hij ...PSYCHOLOGISCHE angsten voor de toekomst.

Ik leid daarom af dat een economische crisis oorspronkelijk niets anders is dan ... gebrek aan consumentenvertrouwen! Wiens schuld denk je?

d) Wat doet hij er tegenwoordig mee als hij zijn geld niet uitgeeft? Hij zet het op de bank ... of erger op de beurs? BeeldBeeld

Wat denkt u te doen om te voorkomen dat de grote crisis over ons heen hangt? Ik denk dat het een oplossing is om het minimum op de bank te houden en uw geld "zoveel mogelijk" uit te geven ... op voorwaarde dat u het intelligent besteedt door, als prioriteit, vervaardigde producten "dichtbij" te kopen ...

Ik ben verkeerd?

Gevolg: in welke mate zijn de media rechtstreeks verantwoordelijk voor de crisis? :onheil:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 23/10/08, 16:46

: Oops: 'Banken zijn als slipjes, hoe meer verliezen, hoe minder eigen vermogen'
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Wat is precies een economische crisis?




par bham » 23/10/08, 17:31

Christophe schreef:
Ik leid daarom af dat een economische crisis oorspronkelijk niets anders is dan ... gebrek aan consumentenvertrouwen! Wiens schuld denk je?

Het is een goede aanpak, Christophe, maar ik denk dat niet alleen het criterium van het consumentenvertrouwen een rol speelt; een ander criterium is dat van de banken die voorzichtig zijn geworden, die niet langer geld willen lenen aan met name bedrijven en daardoor de economie vertragen; we zagen het niet lang geleden in een rapport over faillissementen. Hun experts moeten een recessie en dus een consumptiedaling voorspellen, dus bedrijven met schulden die sluiten, en dus gedeeltelijk onbetaalde leningen, zelfs na liquidatie. Het is in feite een vicieuze cirkel, omdat hun verlegenheid zelf tot sluiting van bedrijven leidt.

Voor de rechtvaardige is het goed te vinden, ook al is het geen choli, choli.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 23/10/08, 17:56

lejustemilieu schreef:: oeps: 'Banken zijn als slipjes, hoe meer verliezen, hoe minder eigen vermogen'


Ah uitstekend !! Komt het van jou?

Bham waarom zou een bedrijf schulden hebben? We hebben het er al over gehad en ik vind het onaanvaardbaar dat: als we denken aan het creëren van een bedrijf, denken we aan krediet, een bedrijfsplan om naar de bankier te gaan en alles zwart te maken! Dit verklaart vooral pkoi 70% van de bedrijven besteedt de eerste 3 jaar niet!

Dit zijn echt shitty populistische vooroordelen die het bankbedrijf doen.

Pas op, ik zeg niet dat een krediet een bedrijf geen boost kan geven, maar ik denk dat de banken veel minder essentieel zijn voor de economie en de goede werking van een land dan ze willen doen geloof ...

Maar zoals Attali zei: de machtigste man van de 20e eeuw was de financier ... het moet veranderen! Daarom begrijp ik niet waarom we een gedoemd systeem hebben gered ... Het zal morgen sterker afbrokkelen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 23/10/08, 18:01

Hallo iedereen!

Voor mij is alles heel duidelijk, de huidige crisis is geboren uit menselijke "waanzin" als geheel.

Krankzinnigheid om de waarde van een bedrijf op de beurs te overschatten, met als enig doel aandeelhouders te compenseren, wat betekent ... mensen betalen die niet goed produceren! Dit is in strijd met de gevestigde regels van het bestaande handelssysteem.

Inderdaad, als het 'normaal' is om te betalen voor een verstrekte lening, dan is het 'normaal' om een ​​aandeelhouder te betalen, maar niet verder dan wat hij heeft geïnvesteerd, dit is waar we uit de logica gaan commercieel en dat we terugkeren naar het feodale tijdperk!
De heer regeert daarom nog steeds over deze onderwerpen ... (twijfelde u eraan?)

Wat het moreel van mensen ondermijnt is: het latente besef van de puinhoop waarin ze leven, de vraag is: moeten we boos zijn op de rol van de media?

De echte economie wordt niet gemaakt door bedienden


False arching false! Zij zijn degenen die de structuren hebben gemaakt! Wat hen in staat stelde de economie te vermommen als een maskerade en als een eindeloze bron van hulpbronnen ... Hun toestemming om de samenleving te vampiriseren zijn samen.
We kunnen daarom onbevreesd zeggen dat er vampiers bestaan!


Geld verdienen met geld is diefstal ...


Echte echte archis! Vampiers vliegen (nt) toch?


De echte economie wordt gemaakt en alleen gemaakt door kopers en niets anders dan zij!


Echte echte archis! Vampierslachtoffers bestaan ​​al langer dan zij!

op voorwaarde dat het op een intelligente manier wordt besteed door, als prioriteit, "dichtbij" vervaardigde producten te kopen ...


Ik dood mezelf om het sinds het begin van de crisis over econologie te schreeuwen ... als je de verkwistende vezel niet hebt, is het tijd om het te nemen!

Hier zijn twee voor de hand liggende redenen voor: 1: hierdoor kan het systeem weer op het goede spoor komen,
2: Je zult in ieder geval nuttige dingen kunnen verwerven in het geval van een diepere crisis ...

Ik merk dat u vergat te praten over belastingontduiking, die naar wij zeggen veroorzaakt wordt door de buitensporige eetlust van de staten, die zeggen dat het zo duidelijk is? En dat niet het tegenovergestelde gebeurde?

We beginnen met: "wie is de eerste van het ei of de kip?"

Eindelijk kunnen we al mijn bla bla in één woord samenvatten!

EGOISME !!!!!


En om een ​​econoloog te veranderen en te parafraseren voor wie ik bewondering heb!

PIF
PAF
POEF!

Wat is het geluid van één hand?
Dernière édition par Lietseu de 23 / 10 / 08, 20: 07, 2 keer bewerkt.
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 23/10/08, 18:01

Ah uitstekend !! Komt het van jou?

Nooit ! : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 23/10/08, 19:16

Christophe schreef: Bham waarom zou een bedrijf schulden hebben? We hebben het er al over gehad en ik vind het onaanvaardbaar dat: als we denken aan het creëren van een bedrijf, denken we aan krediet, een bedrijfsplan om naar de bankier te gaan en alles zwart te maken! Dit verklaart vooral pkoi 70% van de bedrijven besteedt de eerste 3 jaar niet!
.


Het hangt af van de activiteit van de bedrijven; als ze bijvoorbeeld diensten verlenen, is het inderdaad niet nodig om geld te lenen; aan de andere kant, als het gaat om het aanbieden van materiaal aan de klant, lijkt het erop dat het bedrijf het eerst moet betalen (misschien zelfs 90 dagen) en daarvoor heeft het misschien een lening nodig; omdat de klant niet 100% van de spullen betaalt totdat het is afgeleverd en betaald.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 23/10/08, 19:24

bham schreef:het is inderdaad u hoeft geen bcq-geld te lenen


:onheil: Je bevestigt wat ik net zei ...

Sorry, maar het is NIET nodig om geld te lenen

In termen van werkkapitaal financieren de banken ze niet ...
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 23/10/08, 19:57

OLEEEE

Lietseu schreef:

En om een ​​econoloog te veranderen en te parafraseren voor wie ik bewondering heb!

PIF
PAF
POEF!

Wat is het geluid van één hand?


In mijn hoofd, een hand, durf ik het me niet voor te stellen : Mrgreen:

Jammer dat Antwerpen zo ver van Nice is, ik zou komen om je twee te slaan ... kusjes pfff race wat anders (Ah pub als je ons vasthoudt)
Weet dat mijn bewondering bijectief is ... Ik neem een ​​hoek in Raimondo : Mrgreen:

Als je door Nice gaat, aarzel dan niet de MP ... en alle anderen ook

Goedenacht

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 23/10/08, 20:26

Idem als je hier op een dag rondloopt, staat de deur open :P

Plan om een ​​tijdje te blijven : Mrgreen:

Zo niet, dan is het niet leuk :D

We hebben geen idee om een ​​Koan te veranderen in een gewelddadige, vreemde crisis, ik heb daar nooit aan deze oplossing gedacht ... dank je, dat kan nuttig zijn : Cheesy:

Groeten uit Lietseu :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten