Verkozen ambtenaren, hen ter verantwoording roepen. Misbruik van de administratie

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Verkozen ambtenaren, hen ter verantwoording roepen. Misbruik van de administratie




par Christophe » 21/10/08, 14:14

Blijkbaar is het de wet sinds 1978 en 2000: alle gekozen functionarissen moeten in staat zijn hun kiezers in volledige transparantie te voorzien van hun bedrijfskosten!

Beeld
Beeld

Om hier dringend te zien:
http://www.dailymotion.com/video/x73ywp ... drole_news
Blijkbaar maakt het sommige ambtenaren aan het lachen ...

Maloche, jij maakt voor ons een kleine verborgen camera in Neuilly en aan het Elysée?
: Mrgreen:

Hey hop weer eens een argument voor de PBS!
Dernière édition par Christophe de 21 / 10 / 08, 14: 25, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 21/10/08, 15:57

Het is adembenemend, alle administraties vallen buiten de wet .. ah we vinden de arrogantie van de Franse administratie !!

Is het echter dezelfde regering die deze wet niet heeft gestemd?

bezoek www.cada.fr
0 x
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen




par Korben Dallas » 21/10/08, 20:38

Aan de andere kant zijn er zoveel wetten dat niemand ze allemaal kan kennen, in tegenstelling tot wat vaak wordt gezegd ("niemand kan de wet negeren").

Maar ik vind het grappig om de onkostendeclaraties van gekozen functionarissen te kunnen zien.

In een van de dozen waarin ik werkte, moeten de EC-leden die van hen hebben gepubliceerd: we hebben goed gelachen ... geel !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 21/10/08, 20:51

Besteed aandacht aan het einde van het rapport (hier http://www.dailymotion.com/playlist/xp0 ... ion_webcam ) zeggen ze dat Chirac een document heeft ondertekend dat deze wet beperkt tot bepaalde "gevoelige" documenten ...
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 21/10/08, 21:20

Avond

Ik heb geen van de hier gepresenteerde documenten gelezen (met of zonder s ... bij twijfel onthoud ik mij)
In feite vraagt ​​macht om privileges
Voorrechten vragen om onrecht
Onrecht vraagt ​​om latente onvrede
Latente ontevredenheid vraagt ​​om irrationele actie
Irrationeel handelen leidt tot chaos
Chaos leidt tot macht (schets van gezond verstand)
Herlees vanaf het begin

Rap muziek
Olé
Hugs
Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/10/08, 09:30

JA Bpval!

+1

totaal respect
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 22/10/08, 09:40

Ja, behalve dat je het gezegde kent, toch?

Een volk heeft de leiders die ze verdienen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/10/08, 09:49

Ah nee, het is voorbij!

We zijn een beetje zoals bij kasten;

als je connecties hebt tussen de machtigen, dat je de leringen volgt die ze hebben gecreëerd, dat je intelligent bent (natuurlijk), dan maak je deel uit van de kaste van de leiders

als je geboren wordt in een bescheiden gezin, met ouders die ‘een beetje’ zijn opgeleid, zonder veel middelen, onderga je het systeem van ‘je moet dood werken, zo zul je niets zien’

Daarboven creëerden ze hun eigen training, hun banen en de cirkels die er omheen draaien

Hun favoriete uitspraken: STERF VOOR ONS, we zullen een stele oprichten met jouw naam ...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 22/10/08, 10:24

Capt_Maloche schreef:Ah nee, het is voorbij!


Ik denk niet dat het voorbij is, dus ...

Waarom zijn de Zweden (zie het rapport) op dit punt veel geavanceerder dan wij? Frankrijk, land van "mensenrechten (vooral politiek of zakelijk?)" Staat in Europa bekend om zijn ondoorzichtigheid ... en we accepteren het op alle niveaus!

Voorbeeld van het document: een Zweedse burgemeester die € 50 "in natura" verduisterde en 000 jaar in de gevangenis zat GESLOTEN! Dat kun je niet verzinnen! Het is een zware straf, vind je niet?

In Frankrijk een burgemeester die € 50 verduistert: als hij een rechtszaak heeft, komt dat omdat hij al geen geluk heeft! En nooit, o groot NOOIT, hij zal geen vaste hand houden voor € 000: in het ergste geval zal hij een paar jaar niet in aanmerking komen!

Ik karikatureer een beetje maar niet zo veel ...

Alles is een kwestie van respect voor anderen en momenteel, in Frankrijk vooral voor 18 maanden (bedankt Sarko en de media) gaat het niet de goede kant op: we respecteren elkaar steeds minder, een goed voorbeeld van deze minachting voor ander is het gedrag op de weg !!

Een ander voorbeeld: deze op straat geïnterviewde Zweed die zegt dat het achterhouden van administratieve documenten gevaarlijk is voor de democratie omdat de mensen (en de media) dan kunnen verzinnen.
Ze heeft echt geen ongelijk ...

Kijk maar eens in Frankrijk met ggo's: ok er zijn (zeer) zwarte vlekken maar we praten ook veel over ggo's! Als alles transparant was, zou er veel minder verspilling van tijd en energie zijn ... en angst! En het land zou uiteindelijk veel vrediger zijn ...

Het kan precies zijn wat niet wil Franse politici. Zie de redenering van bham!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten