De CAC40 verliest 9 procent, Black Monday of het einde van een systeem?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

De CAC40 verliest 9 procent, Black Monday of het einde van een systeem?




par Christophe » 06/10/08, 16:55

Het begin van het einde van het bank- en financiële systeem of althans daarvan diepe vragen? De CAC40 verloor vandaag 9%.

De servers van Boursorama verzadigen: http://www.boursorama.com/ maar ik heb dit kunnen vastleggen:

Beeld

Als ik een politicus was, zou ik zeggen: het is vreselijk, het is een catastrofe: de crisis van 1929 ligt aan onze voeten nog erger!

Maar aangezien ik niet één ben en het politiek incorrecte me niet bang maakt: ik zeg tegen mezelf dat het systeem dat onze politici en ouders hebben verdedigd en gebouwd (en dat ze hebben misbruikt?) Misschien aan het einde van de dag is gekomen. rol?

Dat dit alles slechts de eerlijke teruggave is van dingen van "altijd meer winst", "altijd meer uitbuiting van rijkdom", "globalisering", het verlies van "morele waarde", gemakkelijk geld , overmatige slijtage, het gebruik van het BBP, een economische index die volledig ongeschikt is voor een eindige wereld ...

Dus ergens deze stand van zaken verheugt me diep en het spijt me heel erg voor de econologen die eraan gewend zijn forums die momenteel geld verliezen op de aandelenmarkt ... maar Ik ben ook sterk bang voor de "echte" gevolgen van dit kleine spelletje van klootzak die geloofde de "virtuele" wereld te domineren


Maar ik vertel mezelf ook dat een minderheid van de mensen veel geld gaat verdienen in deze crisis ... en ik geloof dat het ... altijd dezelfde minderheid is die wint ... Je kunt me een samenzweerderig noemen ... shit!
Dernière édition par Christophe de 06 / 10 / 08, 18: 51, 3 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 06/10/08, 17:02

We riskeren tenminste niet dat mensen jaloers worden: DOW JONES-kant

Wall Street: de val versnelt, de Dow Jones verliest meer dan 500 punten [06/10/08 - 17:00 - Les Echos]

De val van de New York Stock Exchange versnelde maandagochtend verder, de vlaggenschip Dow Jones-index leverde meer dan 500 punten op, terwijl de crisis in Europa heviger werd: de Dow Jones verloor 5,23% en de Nasdaq 6,83, XNUMX%.

Rond 14 uur GMT daalde de Dow Jones Industrial Average (DJIA) 50 punten tot 539,77 punten. Hoewel het sinds oktober 9.785,61 niet onder de 10.000 punten was gezakt, is het tijdelijk gedaald tot 2004 punten.

De door technologie gedomineerde Nasdaq verloor 132,99 punten naar 1.814,40 punten.

De uitgebreide Standard & Poor's 500-index verloor 6,15% (67,65 punten) tot 1.031,58 punten.


http://www.lesechos.fr/investisseurs/an ... e/nyse.php
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 06/10/08, 17:09

Kleine precisie om over na te denken: de reële economie is niet zij die het maken!
Het zijn de consumenten, dat wil zeggen wij allemaal, die geld besparen, NIET DE SCHOLARSHIPS!

Alles bij elkaar zijn we sterker dan zij ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 06/10/08, 17:26

Ja, eindelijk ga je naar je bank, ze geeft je je geld niet of je gaat naar je baas, hij ontslaat je de virtuele economie, je voelt dat het goed met haar gaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: CAC40 verliest 7 procent, Black Monday of einde van een systeem




par bham » 06/10/08, 17:29

Christophe schreef: Je kunt me een samenzweerderig noemen ... shit!

Boo de slechterik! Anarchist gaat! Het is niet goed om de aardige rijken te beschuldigen! : Lol:

Het is in ieder geval erg heet, deze dalingen geven aan dat de grote investeerders, waaronder de banken, hun aandelen massaal verkopen om over liquiditeit te beschikken, maar ook uit angst omdat ze weten dat de economische activiteit daaronder zal lijden; het valt nog te bezien wat ze gaan doen met al het geld dat ze inzamelen?

Overigens een info: als de aandelen goed zijn gevallen en er alleen nog maar kleine aandeelhouders over zijn, dreigen veel beursgenoteerde bedrijven failliet te gaan> resultaat: de aandelen zijn niets waard, ze worden geliquideerd en c het zijn nog steeds de kleintjes die zullen drinken :onheil: ; het gebeurde al met internetaandelen na 2001.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 06/10/08, 17:47

nonoLeRobot schreef:Ja, eindelijk ga je naar je bank, ze geeft je je geld niet of je gaat naar je baas, hij ontslaat je de virtuele economie, je voelt dat het goed met haar gaat.


We zijn er nog niet ...

En als we daar komen, kunnen we misschien nieuwe ideeën opdoen over meer menselijke waarden waarbij het doel van het leven niet is om steeds meer te consumeren ...

Het essentiële zal voorrang hebben op de futiliteiten van de huidige samenleving ...

De planeet, denk ik, zal er des te beter door worden. Het is in die zin dat het huidige economische systeem NIET compatibel is met de economie!

bham schreef:Boo de slechterik! Anarchist gaat! Het is niet goed om de aardige rijken te beschuldigen! : Lol:


Hihhihiih Jonule is mijn vriend het is algemeen bekend! Wat is rijk voor jou? Als men zich baseert op het individuele gemiddelde van de bezittingen van de mensheid, dan allemaal op deze forums zijn erg rijk ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 06/10/08, 18:05

Trouwens, Nono, waar ben je bang voor? Volgens ons (pi) beleid zou het Franse banksysteem door de crisis niet ONAANRAAKBAAR moeten zijn? : Lol: : Lol: : Lol:

Bekijk anders het verloop van de cac van vrijdag: http://www.boursorama.com/cours.phtml?symbole=1rPCAC
Beeld

Het is omdat hij de laatste 2 uur klom dat de val van de dag zo belangrijk lijkt ... in feite verloor hij gedurende 5 dagen slechts 6% ...

Het ziet er nog steeds uit als grote shenanigans ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/10/08, 10:22

Een nieuwe duik: -8.18% vanmorgen ...

Beeld

Dus zullen we het financiële systeem redden of niet?

Pik en pik en vastzittende gram ...

Gisteren maakte een Russische oligarch op tv een "interessante" opmerking:

Deze crisis betreft alleen de 100 rijkste mensen (in Rusland), de regels van het spel waren bekend, we verliezen vandaag, we zullen morgen winnen en dan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 08/10/08, 11:27

Christophe schreef:
Hihhihiih Jonule is mijn vriend het is algemeen bekend! Wat is rijk voor jou? Als men zich baseert op het individuele gemiddelde van de bezittingen van de mensheid, dan allemaal op deze forums zijn erg rijk ...


Je weet dat we allemaal min of meer anarchistisch zijn, zoals we allemaal + orrijk zijn.
Om uw vraag te beantwoorden "wat is het om rijk te zijn?" Ik verwijs je naar wat je schreef:
Maar ik zeg ook tegen mezelf dat een minderheid van de mensen veel geld gaat verdienen in deze crisis ... en ik geloof dat dit ...altijd dezelfde minderheid wie is aan het winnen

Rijkdom (materieel, financieel) is daarom een ​​zeer relatieve waarde, het kan alleen worden gezien in vergelijking met wat we hebben in relatie tot anderen; als ik zeg "niet goed om de aardige rijken te beschuldigen", is het duidelijk naar deze minderheid waar ik het over heb en het probleem is niet dat ze rijk zijn of op zijn minst rijker dan de anderen, het probleem is dat 'ze profiteren van een systeem dat instort wanneer de anderen, minder slim, meer behoeftigen en spaarders daar veren zullen achterlaten, zelfs degenen die alleen de kruimels verzamelen van een financieel systeem dat hen overtreft maar die ze voeden door hun spaargeld.
Wat is dan de moraal van het verhaal?
Moet de evolutietheorie worden bevestigd door de suprematie van de meest opportunistische, de sluwste, degenen die we in de politiek zien slagen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/10/08, 13:05

bham schreef:Wat is dan de moraal van het verhaal?


Vertrouw niemand meer?

bham schreef:Moet de evolutietheorie worden bevestigd door de suprematie van de meest opportunistische, de sluwste, degenen die we in de politiek zien slagen?


Welnu, de wet van de sterkste wordt de wet van de rijksten in ons systeem ...

Er is echter niets schokkends (in de logische zin)?
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten