Het plan van Paulson heeft 700 miljard geaccepteerd, maar ... vraag!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Het plan van Paulson heeft 700 miljard geaccepteerd, maar ... vraag!




par Christophe » 03/10/08, 20:33

O ja! Het financiële systeem wordt gered ... maar voor hoe lang? Dit plan is niets meer dan een patch op een gammel systeem dat al 10 jaar buiten adem is ...

cf. https://www.econologie.com/systeme-monet ... -3939.html

Of de regering gaat $ 700 miljard "vrijgeven" om oninbare schulden af ​​te kopen, oké, dus koopt ze dan ook het voorwerp van de schuld terug? Dat wil zeggen de huizen ...? Wordt de overheid dan de eerste vastgoedeigenaar in de VS?

Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden keurt het plan van Paulson goed
NOUVELOBS.COM | 03.10.2008 | 20: 20


De reddingsoperatie van $ 700 miljard, die al door de Senaat was aangenomen, werd aangenomen met 263 stemmen voor, tegen 171. George W. Bush belooft het snel af te kondigen en noemt het van vitaal belang "om de Amerikaanse economie te helpen herstellen. De financiële storm te overleven. ".

Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden keurde op vrijdag 3 oktober het reddingsplan van $ 700 miljard goed, dat in eerste lezing werd afgewezen maar al door de Senaat was aangenomen.
Er was een meerderheid van 218 stemmen nodig om deze tekst bij het Parlement te krijgen, die het op 29 september verwierp met 228 stemmen voor en 205 tegen.
De Senaat had woensdag (74-25) de tekst enigszins herzien, maar inhoudelijk sterk gewijzigd door verschillende toevoegingen die de onwillige gekozen functionarissen tevreden kunnen stellen.
Met goedkeuring van het Parlement wordt deze wet, die de Amerikaanse schatkist historische middelen geeft om in de financiële sector in te grijpen, door het congres geratificeerd, dat het ter ondertekening naar het kantoor van president George W. Bush stuurt.
De Amerikaanse president verwelkomde onmiddellijk de goedkeuring van het plan, beloofde het snel af te kondigen en noemde het van vitaal belang "om de Amerikaanse economie te helpen de financiële storm te overleven".

Het plan van Henry Paulson, minister van Financiën, heeft tot doel de financiële instellingen die door de vastgoedcrisis zijn verzwakt, met 700 miljard dollar op te ruimen.
De tekst waarover de Republikeinse en Democratische leiders hebben onderhandeld, geeft de staat historische middelen om tussenbeide te komen in de particuliere sector, en de politieke leiders streven naar een grotere meerderheid ten gunste van het Paulson-plan buiten de twee partijen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 03/10/08, 23:16

Goede avond Christophe,

Zoals ik schreef, moesten de Amerikanen het inslikken, dit plan ...

Ze konden niet anders, tenzij ze hun hele economie blokkeerden, van particulieren tot multinationals, de rest van de wereld meeslepend ...

Het is echter een koopje voor een dwaas, net als de subprime-hypotheken.

Ik vermoed dat veel van de huizen / gebouwen momenteel goedkoop worden opgekocht door particuliere investeerders die solvabel en opportunistisch zijn gebleven.

De schulden van de bekende zakenbanken worden dus wel wat verlaagd het zijn niets anders dan schulden et verschrikkelijk. Dus de staat spoelt het systeem weg door simpelweg het financiële gat door te geven aan de Amerikaanse belastingbetaler. De operatie lijkt eindelijk neutraal genoeg voor de Amerikaanse staat.

Ten slotte hebben sommige economen gelijk als ze op moreel niveau dit hele verhaal villipen: de "subprimers" winnen elke keer met de spons van de staat. Het kan ervoor zorgen dat ze opnieuw willen beginnen, in een andere vorm ... laten we de VS vertrouwen om voor ons een nieuwe aandelenmarkt en een speculatief avontuur te vinden dat erg gevaarlijk is :|
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 04/10/08, 10:49

Dus de staat spoelt het systeem weg, waardoor de Amerikaanse belastingbetaler het financiële gat gaat dragen.
.
Door de Amerikaanse, Franse, Chinese, Engelse belastingbetaler etc.
De VS hebben het geld in het Amerikaanse systeem uitgegeven en het wereldwijde systeem betaalt zich terug.
Heb ik het verkeerd begrepen, of is dat het?

Het lijkt erop dat het Franse en Europese systeem weinig onderhevig is aan subprime. Maar de vastgoedcrisis die de zichtbaarheid van de subprime-crisis overlapt, is moeilijk dixit RTL gistermiddag.

Toch doet het me denken aan de Tsjernobyl-wolk die aan de grens was tegengehouden. Je ziet wat ik bedoel.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 04/10/08, 10:53

Dus Paulson kocht alleen "WIND" met niets erachter ??
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 04/10/08, 11:55

@ Christopher

Ik denk het wel. En ik heb zelfs het cynisme om te denken dat dezelfde mensen die daadwerkelijk miljarden verdienden aan subprime toen de zeepbel opblaas, en die zich, goed op de hoogte van de grenzen van hun eigen systeem, op het juiste moment terugtrokken, bezig zijn met om de huizen te kopen voor een hap brood, want het is duidelijk dat ze op middellange termijn (de tijd dat de belastingbetalers de gaten vullen) waardevol zullen zijn, omdat ze zijn echt en goed gebouwd...

@Toto65,

U wijst er terecht op dat er naast het Paulson-plan kleine soortgelijke internationale plannen zijn, maar veel lichter, want als Europa onmiskenbaar wordt getroffen, is het ook veel minder: de staat neemt deelnames voor herkapitaliseren noodlijdende banken en financieren het gat in de belastingbetalers.

Maar dit is slechts routine omdat de Staten (met name Frans ...) de belastingbetalers voor een heleboel dingen permanent in de schulden hebben. Een klein liedje?

Belastingbetalers van elk land
Ik wil je spaargeld
En elke dag
Blijf aan mijn genade

Belastingbetalers, schaam je niet
Zet je werk voort
Je hebt op je account,
het geluk van speculanten

Het ligt in jouw handen
Dat morgen
onze voordelen
Zal worden toevertrouwd
Om onze ondeugd voort te zetten
En je offers.

Eet dus het stof
in je lijden
we zien onze kans
in het licht blijven

Neem geen armen op
Maar soms vergoot het een traan.
En maak onze hoge diginitaires
kleine miljardairs ...

Remundo Macías :|

Het origineel dat meer waard is dan de kopie ...
http://musique.ados.fr/Enrico-Macias/En ... 83429.html
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 04/10/08, 12:13

Remundo schreef:@ Christopher

Ik denk het wel. En ik heb zelfs het cynisme om te denken dat dezelfde mensen die daadwerkelijk miljarden verdienden aan subprime toen de zeepbel opblaas, en die zich, goed op de hoogte van de grenzen van hun eigen systeem, op het juiste moment terugtrokken, bezig zijn met om de huizen te kopen voor een hap brood, want het is duidelijk dat ze op middellange termijn (de tijd dat de belastingbetalers de gaten vullen) waardevol zullen zijn, omdat ze zijn echt en goed gebouwd...


Excuseer mijn onwetendheid en opruiing, maar mogen deze huizen niet van degene zijn die de schulden heeft gekocht, dus de Amerikaanse staat?

In feite is het geen systeembailout, het is de grootste vastgoedtransactie aller tijden : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 04/10/08, 12:48

Ik weet niet of de staat alle huizen koopt. Ik denk dat hij in wezen financiële schulden terugkoopt zonder concrete activa.

Misschien zelfs dat de banken de resterende huizen in hun "patrimonium" houden omdat ze altijd een waarde zullen hebben, in tegenstelling tot hun kredieten. Bovendien is het deze ontkoppeling tussen de waarde van goederen en de waarde van krediet die de crisis heeft veroorzaakt.

Wat interessant zou zijn om te weten is onder alle subprime-leningen, wat is het% van de reeds verkochte gebouwen en het% van de nog niet verkochte gebouwen? door banken die leningen verstrekken, en in dit geval, die eigenaar blijven van het onroerend goed : Idee:

Bel Paulson, heb je zijn nummer niet? : Cheesy:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 04/10/08, 13:32

Remundo schreef:Ik weet niet of de staat alle huizen koopt. Ik denk dat hij in wezen financiële schulden terugkoopt zonder concrete activa.


Ah omdat u een lening kent die niet in een concreet goed wordt gebruikt?

Als de staat niet de eigenaar wordt van het onroerend goed dat verband houdt met de schulden die hij koopt, is het nog erger dan ik dacht ... tenzij het alleen de "belangen" zijn die de 700 miljard uitmaken.

Dus de vulling is nog groter en 'zij' jullie / wij allemaal hard geneukt!

In ieder geval is het de financiële maffia die heeft gewonnen ...

Ik begrijp niet dat u dit systeem beschermt: https://www.econologie.com/forums/post98916.html#98916
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 04/10/08, 15:12

Hey Christophe ...

U leest mijn berichten en u zult zien dat ik voorstander ben van krediet- en depositobankieren. Dat is alles.

En ja, Christophe, de Amerikaanse staat koopt in wezen financiële gaten zonder de kazernes die daarbij horen.

Omdat in de tussentijd sommige banken de kazerne doorverkopen, het maximum van deze wederverkopen behielden, en vervolgens de schulden die ze hadden in de vorm van "obligaties" of een soortgelijk product opnieuw inbrachten, wat suggereert dat het zeer eigen leningen waren. Het was de magische manier om van schulden af ​​te komen.

Dit heet het inpakken van een stront in een geschenkdoos. Zolang het product er goed uitziet, waren er kopers, want het kwam uit Amerikaanse "monumenten" zoals Lehmans Brothers, Morgan ...
: Cheesy: In werkelijkheid, das en gewetenloze poppen die elkaar bedrogen.

Het was de hoogtijdagen van beveiliging... en het zijn gesecuritiseerde schulden die ze soms aan elkaar hebben doorberekend en die zich over de hele wereld hebben verspreid, vooral in Europa. Het zijn deze gesecuritiseerde activa en heel vaak niet ondersteund door beton dat de belastingbetaler zal opdweilen.

Hier is mijn mening ... :|
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 04/10/08, 15:17

Christophe schreef:Dus de vulling is nog groter en 'zij' jullie / wij allemaal hard geneukt!

In ieder geval is het de financiële maffia die heeft gewonnen ...

We komen tot een akkoord : Cheesy:

Ah ... ik zou willen specificeren dat het niet droog is, maar met glas dat in zand is gebroken. :D
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten