Nationalisatie van Fortis! Wie wint wie verliest?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Nationalisatie van Fortis! Wie wint wie verliest?




par Christophe » 29/09/08, 08:27

"Europa kan niet geraakt worden door de Amerikaanse financiële crisis, dat kan niet", aldus Reynders vanochtend. Dus wat is het reddingsplan? Daarnaast hebben we het over sparende "kleine" spaarders, maar hoe zit het met lopende kredieten? Het zou veel mensen plezier doen om hun hypothecaire lening (hypotheeklening in het Frans) niet meer te hoeven betalen. Faillissement komt van twee kanten, toch?

Maar ik droom waarschijnlijk en zoals gewoonlijk gaat het maar één kant op met bankiers, namelijk: niet die in uw voordeel...

Hoogtepunt, de journalist die vraagt ​​(als er niets gebeurt): "Wanneer gaat de Staat zijn aandelen verkopen?"

En pkoi mag de Belgische staat niet profiteren van zijn investering?

Als voorbeeld van "privatiseer de winsten, nationaliseer de verliezen" geloof ik dat België het gewoon goed heeft gedaan...

Let op ik zeg niet dat de grootste bank van België moet worden opgeheven (vanwege het dominio-effect en overigens omdat ik er ben...) er is geen totale straffeloosheid en, integendeel, voordelen voor altijd "hetzelfde"... wanneer de staat zijn aandelen zal doorverkopen... :onheil:

Laten we kijken naar de aandelenkoers van vandaag...

Fortis gered door de staat om spaarders "voor eens en voor altijd" gerust te stellen

29/09/2008 07:50

Deze zondagavond zou er in een handomdraai een akkoord zijn gesloten, en wel heel laat op de avond. Het doel was om Fortis en haar spaarders te beschermen tegen een ware financiële aardbeving. Het kostte dan ook een heel weekend van onderhandelingen en overleg met Jean-Claude Trichet, president van de Europese Centrale Bank, om een ​​gunstige oplossing te vinden om de tegoeden van de Belgische spaarders te beschermen.

De uiteindelijk gekozen oplossing voorziet in tussenkomst van de Belgische, Luxemburgse en Nederlandse autoriteiten. De Belgische overheid injecteert 4,7 miljard euro in Fortis Bank België, de Luxemburgse overheid 2,5 miljard in Fortis Bank Luxemburg en Nederland 4 miljard in Fortis Bank Nederland. De respectieve regeringen nemen telkens een belang van 49% in de op hun grondgebied gevestigde Fortis-bank. Het is dus een vorm van nationalisatie want ook al is de Staat niet de meerderheid met 51% van het kapitaal, hij wordt wel de eerste aandeelhouder van de bank. Aan de andere kant weet op dit moment niemand hoe lang hij in de hoofdstad van Fortis zal blijven.


http://www.trends.be/fr/chronique-econo ... nants.html

ps: idem voor Frankrijk als het zou gebeuren aangezien de staat volgens Sarko garant staat voor elk faillissement ... behalve dat we in Frankrijk al ervaring hebben met Lyon-krediet. Trouwens, als kk1 het onderwerp kent, ben ik geïnteresseerd: wie had gewonnen wie had er toen verloren (ik was een beetje jong)?
Dernière édition par Christophe de 29 / 09 / 08, 08: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 29/09/08, 08:31

Hé quizvraag: gelooft u dat Fortis, eenmaal genationaliseerd, nulrenteleningen zal verstrekken aan overheden? Ik wed van niet...we moeten vooral niet...eerlijk worden en oneerlijk concurreren met andere banken...

https://www.econologie.com/l-escroquerie ... -3920.html
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 29/09/08, 09:53

Hallo,
Grappig, 3 maanden geleden adviseerde een "financier" mij om Fortis-aandelen te kopen, ik deed er goed aan niet naar hem te luisteren!
Wat zal ze nog willen als de "redding" effectief is?
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 29/09/08, 10:05

Bibiphoque schreef:Wat zal ze nog willen als de "redding" effectief is?
@+


Nou, het zou vandaag een boost moeten geven... Ik gok op ongeveer +10% aan het einde.

Een kleine "+3.9%" om 10:15 uur:
http://www.boursorama.com/cours.phtml?symbole=FF11-FORB

Terwijl de rest van het CAC flink in het rood staat met -3%!!
Dernière édition par Christophe de 29 / 09 / 08, 10: 12, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Nationalisatie van Fortis! Wie wint wie verliest?




par bham » 29/09/08, 10:06

Christophe schreef:
Let op, ik zeg niet dat de grootste bank van België moet worden losgelaten (vanwege het dominio-effect en overigens omdat ik er ben...) maar ik zou gewoon willen dat dit een les is voor de schuldigen (blablabla), dat er geen totale straffeloosheid is en integendeel voor altijd "hetzelfde" profiteert... wanneer de staat zijn aandelen verkoopt... :onheil:


Zeg Christophe, je moet koud zweet hebben gehad :|

Helemaal eens met je conclusie. het zet me ertoe verder na te denken door te zeggen dat het nu politiek correct is om te vragen of de privatisering van openbare instellingen, zoals La Poste, werkelijk wenselijk is.
De markteconomie is gebaseerd op vrij ondernemerschap, op een automatische regulering van de markt, een soort gigantische arena waar men speelt om geld te winnen of te verliezen, meestal via virtuele operaties.
Het probleem is dat deze financiële operaties een zeer reële impact hebben op het dagelijks leven van de wereldburgers en dat "ze er geen moer om geven", door hun stomme kleine spelletjes die algemeen als de norm worden aanvaard, in gevaar brengen de economische en financiële balans van de hele wereld.
De staten wilden, ik weet niet waarom, zich losmaken van de productie van nationale valuta en openbare bedrijven, om het beter over te laten aan de particuliere sector, bcq efficiënter zoals iedereen weet : Cheesy: ; we zien vandaag wat dat oplevert en zonder de overheid zouden we ongetwijfeld getuige kunnen zijn van een prachtig domino-effect op wereldschaal, leidend tot de ineenstorting van 's werelds grootste economieën, het verlies, door alle spaarders, van hun aanspraken en zeer zeker oncontroleerbare populaire massabewegingen die leiden tot totale anarchie op het niveau van de aanwezige machten.

Deze zandkorrel in de economie die de subprime is, kan of zou kunnen zijn (laten we optimistisch zijn) een vreselijke ontsteker zijn die de politieke en economische orde op planetaire schaal opblaast. Uw bankier, uw verzekeraar vertrouwen? om wat te doen?
Ik ben oprecht van mening dat de staten in economische zaken opnieuw de baas moeten worden; de menselijke natuur betekent dat het een fragiel economisch evenwicht niet in gevaar mag brengen; de staten moeten het heft in eigen handen nemen, maar met drastische controles op het beheer van overheidsgeld... om geen herhaling te zien van "Crédit Lyonnais", "Tapie" en Co....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: Nationalisatie van Fortis! Wie wint wie verliest?




par Christophe » 29/09/08, 10:11

bham schreef:Zeg Christophe, je moet koud zweet hebben gehad :|


Nou nee... aangezien ik geen spaargeld heb: als ik geld heb stop ik het in de optimalisatie van het huis (deom, zonneverbetering, ram, tuin...): het levert veel meer op (in tevredenheid maar ook bij vastgoedwaardering) dan de ellende die bankiers in België durven geven (1.5% per jaar...)! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 29/09/08, 11:06

Verbazingwekkende greep: -10% voor Fortis om 11 uur

Nog verrassender: -22.74% voor Dexia!

Dus meneer Reynders... wat kan de Europese banken niet raken?

Het ergste moet nog komen voor "hen"... inderdaad...

Dus koop en consumeer voordat uw bankrekening "wegvaagt"...
0 x
robertlebois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 28/09/08, 15:51




par robertlebois » 29/09/08, 11:13

Hallo bham,

Helemaal met alles eens. Het is tijd voor staten om de controle over verschillende gebieden, zoals de economie en financiën, terug te krijgen.
We kunnen duidelijk zien waar deze liberale anarchie ons naartoe leidt.

Maar we mogen niet vergeten dat de wereldwijde financiële organisatie en altijd actueel werd geïnstalleerd (en gecontroleerd?) in de eerste plaats door de VS en het VK.

Het rotte systeem valt. Het zal de komende jaren zeker een beetje moeilijk worden, maar het is een vermomde zegen.

Het wordt tijd dat onze staten de controle terugkrijgen, zelfs als dat betekent dat we een paar staven uranium in de kont van de meest rotte mensen moeten steken, zoals deze Russische miljardair die de belangen van Rusland en dus van het Russische volk heeft beroofd en met het geld is verdwenen. Engeland.

Wat zeker is, is dat de meest rotten gemeen zullen huilen, morele lessen zullen geven aan de Rus, omdat het hen in het zakenleven kwaad zal maken. Ze zullen zeker vals huilen in naam van moraliteit omdat ze niet willen dat anderen dezelfde methoden toepassen om zichzelf te beschermen, dezelfde methoden die ze gebruiken om het systeem te manipuleren.

Robert
0 x
nautilus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 04/07/07, 18:49
Plaats: Portugal




par nautilus » 29/09/08, 11:37

robertlebois schreef:Hallo bham,

Helemaal met alles eens. Het is tijd voor staten om de controle over verschillende gebieden, zoals de economie en financiën, terug te krijgen.
We kunnen duidelijk zien waar deze liberale anarchie ons naartoe leidt.


Robert


Daarvoor zou het eerst nodig zijn dat het volk de controle over de staat terugkrijgt.... want dat is helemaal niet het geval. Als de staat gedomineerd blijft worden door grote economische groepen, zal dat zeker niets veranderen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 29/09/08, 11:39

Hiervoor is het noodzakelijk om zoveel mogelijk mensen dit soort informatie en nieuws te verspreiden: https://www.econologie.com/l-escroquerie ... -3920.html

Pkoi mailt je contacten niet? Het zal veranderen van stomme mailings naar pechketens die regelmatig brievenbussen vervuilen... :onheil:
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 73-gasten