Mondiale groene economische groei

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Mondiale groene economische groei




par lejustemilieu » 15/07/08, 11:57

Hallo, :D
Ik lanceer een nieuw thema, dat wat mij betreft reflectie verdient:
Het is duidelijk dat de mondialisering voortschrijdt en dat de grote bedrijven de kleine opvreten.
Ik zal dit bellen dinosaurusisme.
Dit betekent dat het aantal mensen dat de economische wereld bestuurt beperkt is...
Dat betekent dat een handjevol mannen de wereld kan regeren in een of andere zin.
Economische groei : dit is het doel van alle ‘bedrijven’. »
Op een dag zag ik dat computers de wereldmarkt overnamen...
Na computers, efficiëntere computers…
Veel te laat mensen waren afhankelijk geworden van deze technologie, het was nodig pc wijzigen…hetzelfde voor bedrijven….
De groei was toen goed.
De kleine spelletjes gingen door, met printers toevoegen (altijd efficiënter; dus nieuwe aankopen)
Voeg scanners toe, digitale camera's, webcam, enz...
Op een bepaald moment, computertechnologie is gestagneerd, klanten waren tevreden, computermanie was niet langer een succes…Verdomme, we moesten wel iets anders verkopen aan redelijk welgestelde mensen...omdat de armen minder snel en minder gemakkelijk kopen.
Er verscheen dus een heleboel apparatuur op de Europese markt (ik weet niets van de VS), die voorheen duur was:
Bijvoorbeeld kolomboormachines, rekenmachines, kettingzagen, hamers, draadloze telefoons, dozen met schroeven, sokken, generatoren, pannen, enz.
Dit alles in “low cost” supermarkten.
Ik heb bedrijfsleiders deze zien leegmaken goedkope supermarkten van hun producten...
Kortom, ik merk dat dat zo is voor...ho!, 20 jaar , een voortdurende zoektocht naar nieuwe producten om aan mensen te verkopen die geld hebben (en ook voor de ‘armen’)
Ik heb de indruk dat deze financiers, makers van nieuwe producten om te verkopen, en geobsedeerd door economische groei, nu eindelijk hebben ontdekt dat de planeet is in gevaar...
Noch één, noch twee, ze vonden de oplossing om hun twee problemen op te lossen.
Het doel: economische groei en het terugdringen van de vervuiling.
Gebruiksaanwijzing: verhoog de olieprijs, wat zal leiden tot onderzoek naar alternatieve energieën en een heropleving van de economische markt (dan kopen we de patenten, en dat is alles)
Dit is mijn diepe overtuiging...
Mijn beste vriend is 82 jaar oud, hij is analfabeet, maar hij heeft mij geleerd hoe dat moet waarnemer…Als mijn logica klopt, Er zullen alternatieve energieën komen... het is financieel en ecologisch.Het volgende gadget? de robot Ja, voor in huis; het komt eraan (over 15 jaar)
0 x
gege13
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/07/08, 16:00

Herstel prioriteit geven (JEDONNETOUT.COM)




par gege13 » 15/07/08, 16:06

Persoonlijk denk ik dat het een bepaalde vorm van achteruitgang is
onvermijdelijk zal zijn voor onze (rijke) landen, en dat is ook gaande
het valt zelfs al op ons, of we er nu voor kiezen of niet.
Eenvoudige oplossingen zoals herstel of verhuur, of
sterker nog: carpoolen zal voor iedereen een reflex moeten worden.
uitzien:
http://JELOUETOUT.COM
http://JEDONNETOUT.COM
http://COVOITURAGE.FR
Hallo allemaal!
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 15/07/08, 16:31

Niet achteruitgang, recessie!

De mensen zijn niet klaar voor een logica van anders-globalisering, ze zijn niet klaar om zich een markt voor te stellen die niet alleen op groei gericht is... Ze zijn niet klaar voor degrowth, in de zin van een verantwoordelijke en deels vrijwillige aanpak.

Het zal meer een val van de toren van eco-babel zijn, die onvrijwillig zal plaatsvinden in de ‘rijke’ regio’s, door middel van migraties en andere mechanismen voor het reguleren van behoefte, verlangen en aanbod...
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 15/07/08, 16:35

Voor alternatieve energieën zitten ze al jaren in de pijplijn, maar we hebben zoveel moeite om ze eruit te krijgen... We moeten eerst de hele markt opzetten, zodat we er geld mee kunnen verdienen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten