Staatsschuld, voor sommigen een winstgevend bedrijf ...

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Staatsschuld, voor sommigen een winstgevend bedrijf ...




par Christophe » 20/05/08, 17:09

We zitten midden in desinformatie ... en de schuld wordt officieel aan ons gepresenteerd om ons te verplichten het onaanvaardbare te accepteren. Dit boek probeert op een andere manier licht op het onderwerp te werpen, zodat de burgers die we zijn onszelf niet in slaap laten vallen.

Veel leesplezier voor degenen die geïnteresseerd zijn in het onderwerp.

bien cordialement
Philippe Derudder


Voor iedereen die nog steeds gelooft in de betrouwbaarheid, stabiliteit en "realiteit" van het moderne monetaire systeem ...

Staatsschuld, een winstgevend bedrijf

Wie profiteert van het systeem?

Beeld

André-Jacques HOLBECQ
Philippe DERUDDER

"We moeten de schuld verminderen!" ". We huilen faillissement!

Zoals een vader die zijn kinderen aanspoort hun kamers op te ruimen, zegt onze regering: "Genoeg afval!
Het is tijd om serieus te worden, je sociale claims in de la te leggen, het is tijd om te werken en te sparen. ”

Wat ons niet wordt verteld, is dat de Franse staat zo'n veertig jaar geleden trouwens niet in de schulden zat, zoals de meeste andere landen. In minder dan veertig jaar hebben we een kolossale schuld opgebouwd van ongeveer 1200 miljard euro! Waarom? Is er iets gebeurd waardoor we plotseling onze toevlucht moesten nemen tot lenen, terwijl we daarvoor alleen waren? En zo ja, wie profiteert er dan echt van? Wie geeft de valuta uit?

André-Jacques Holbecq en Philippe Derudder vertellen ons de werkelijke redenen voor de schuld en klagen de vernietigende mechanismen nauwgezet af. Popularizers van het 'economische ding', hun doel is om burgers te laten 'weten', zodat ze zich niet laten onder de indruk zijn van de vogelverschrikkers die voor hun neus worden bewogen. Om vooral te begrijpen dat we alles hebben om de immense menselijke en ecologische uitdaging van onze tijd aan te gaan en dat schulden en geld slechts "echte" nepproblemen zijn.

Voorwoord van Etienne Chouard


Het voorwoord van Etienne Chouard:

Alle burgers moeten zich volledig bewust zijn van de basismechanismen van monetaire creatie en staatsschuld: onze politieke en economische emancipatie hangt rechtstreeks - en onvermijdelijk - af van onze monetaire emancipatie. Als zodanig is dit boek belangrijk en zal ongetwijfeld uw begrip van de wereld veranderen, omdat het van mij is veranderd.

Ik was in 2005 volledig toegewijd aan de analyse van onze instellingen (Frans en Europees); Ik had begrepen datzelfde jaar dat het niet aan de machthebbers is om de machtsregels te schrijven, dat alle machtsmisbruik mogelijk werd gemaakt door de oneerlijkheid van de samenstellende processen. Ik was aan het chatten op mijn forum de belangrijkste principes van een goede grondwet, en we schreven op de wiki een grondwet van burgeroorsprong, wat ik de "Plan C" -site noem.

Ik was daarom begonnen met het bouwen van een tool - die naar mijn mening nieuw en veelbelovend is - voor de volgende algemene emancipatie. Maar ik negeerde volledig, uit onwetendheid, een absoluut essentieel punt, een punt waardoor elke politieke oplossing effectief verboden lijkt. André- Jacques Holbecq kwam ooit naar de forum van Plan C en creëerde een vreemde draad waarvan de titel was "Hervatting van monetaire creatie door particuliere banken" ...

De reactie was snel en de draad werd een van de meest actieve en rijke op de site: we gaan allemaal snel genoeg samen over dit beslissende en weinig bekende onderwerp: het zijn de private bankiers die de politieke macht beheersen, en de private controle van monetaire creatie is een duivels slot dat het recht van mensen op zelfbeschikking diep verbiedt.

Uit gewoonte, uit onwetendheid, uit nalatigheid accepteren we onbewust een diepe onnodige dienstbaarheid: er is absoluut geen reden om de monetaire creatie aan particuliere banken over te laten.

Aldus zijn aanzienlijke bedragen, die van het belang van al deze particuliere geldschepping, al tientallen jaren aan de Franse gemeenschap teruggetrokken, met de grootste discretie en zonder de minste politieke of economische rechtvaardiging, en zonder het minste publieke debat over dit onderwerp.

Bovendien werd een extravagante overheidsschuld, jaarlijks vernieuwd, volledig verstikkend voor openbare diensten en voor algemeen welzijn geboren uit deze ongelooflijke afvoer. Deze schuld wordt zeer oneerlijk toegeschreven aan de vermeende nalatigheid van de staat: niet, aangezien de overheidsuitgaven in Frankrijk al tientallen jaren redelijk stabiel zijn gebleven. Nee, het is inderdaad een particulier racket van publieke rijkdom dat in het geding is bij de bron van de overheidsschuld, van 1973 in Frankrijk en over de hele wereld; Het is duidelijk dat de internationale banksector al bestaat, en het is de hoogste tijd om het te ontdekken en zijn wandaden te beschrijven.

Het begrijpen van deze onrechtvaardige dienstbaarheid en het bekend maken aan alle burgers bereidt zich al voor op onze volgende bevrijding.

Omdat ik hier de kans krijg, wil ik André-Jacques Holbecq en Philippe Derudder uit de grond van mijn hart bedanken: zij hebben in hun verschillende boeken, alleen of gezamenlijk geschreven, mijn politieke analyse van machtsmisbruik aanzienlijk verrijkt door me bewust te maken van een beslissend radertje in de onderdrukking van mannen (vrij geboren) door dwangarbeid. Ze zoeken allebei eerlijk, ze luisteren naar iedereen, ze brengen duizenden uren door met uitleggen en nog steeds uitleggen wat ze hebben begrepen.

En aangezien hij bijna mijn buurman is, wordt André-Jacques een vriend; en ik zie hem op volle snelheid vooruitgaan, ons meenemen.

Hij is vrijgevig en pragmatisch, hij herkent zijn fouten van nature, zijn actie is nuttig, zeer nuttig, voor het algemeen belang. Ik ben blij hem te hebben ontmoet en ik verzoek u dringend om het op uw beurt te ontdekken.

Etienne Chouard


Lees een uittreksel

Bewerken: volg in de praktijk de "Griekse casus" https://www.econologie.com/forums/dette-publ ... t9654.html
Dernière édition par Christophe de 07 / 07 / 11, 12: 22, 2 keer bewerkt.
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 20/05/08, 17:19

Uitstekend en bedankt voor de info.

Persoonlijk maak ik geen deel uit van dit soort consumenten.

Helaas is Frankrijk over het algemeen sinds 40 jaar geleden volledig in het systeem gekomen.

Ik zal kijken of we dit boek af en toe gebroken kunnen vinden, tenzij het recent is. Zal zelfs niet lenen om het te kopen !!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/05/08, 19:39

Het is net uitgekomen: uitgeverprijs 12 € ...

Door nadelen weet ik niet of de FNAC of Amazon het zal verkopen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/05/08, 00:47

Uitstekend dat, ik hoop dat er duidelijke antwoorden zijn

Omdat ik me altijd afvraag aan wie de staten geld verschuldigd zijn
en werd dit geleende geld goed gebruikt? etc ..

dat gezegd hebbende, lijkt het op racketeering
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 21/05/08, 01:32

Amazon verkoopt het, ja.

Welnu, de staatsschuld heeft de vorm van obligaties die zij uitgeven. Op deze vouchers worden premies betaald, dit zijn rente. Ze worden gekocht door alle actoren van de beurs. Over het algemeen vinden ze het leuk, het zorgt voor titels. Als u door racketeering spreekt over het feit dat speculanten rente ontvangen die door de belastingbetaler wordt betaald, is dat niet verkeerd.

op de vraag "was dit geld goed besteed", is het antwoord duidelijk: nee. Het is oké om schulden te maken om te investeren of om een ​​moeilijke periode door te maken, maar Frankrijk staat zelfs zijn exploitatiekosten in de schulden in tijden dat de economie goed is.
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 21/05/08, 10:10

op de vraag "was dit geld goed besteed", is het antwoord duidelijk: nee. Het is oké om schulden te maken om te investeren of om een ​​moeilijke periode door te komen, maar Frankrijk staat zelfs voor zijn bedrijfskosten in de schulden in tijden dat de economie goed is


Juist, de staat moet zijn bedrijfskosten al verlagen, en er is nogal wat werk.

het moet goed worden beschreven in het boek.

Ooit spraken ze erover in het TF1-programma van Pernaud, wiens naam ik was vergeten. Ongelofelijk het aantal openbare werken en / of gebouwen gebouwd voor niets of ongebruikt ..... en alle andere rommel.

Soms zie ik de apparatuur wegdekken opnieuw uitvoeren wanneer deze in perfecte staat zijn (en privéwerk maken: Colas et cie).

Nou, ik ga dit boek kopen om voor eens en voor altijd echt te walgen; Ik heb het boek over de rotzooi van de Elysee, ik begrijp dat Carla daar 4 jaar wilde gaan wonen !! het lijkt er zelfs op dat Sarko een casting zou hebben gemaakt van de "mogelijke" 1st Ladies .... ja ja en bovendien geloof ik dat het de waarheid is.

En ik heb het niet over de kolossale kosten van parlementsleden die wetgeving hebben aangenomen om parlementsleden 5 jaar werkloos te laten worden als ze niet worden herkozen (en in een enorm tempo niets te maken met de regels van de Assedic) ... hetzelfde geldt voor retraites en dezelfde voorwaarden, geen 40-annuïteiten voor hen nodig.

De gabegies zijn eindeloos. dus als we de werkende mensen schuldig laten voelen, zijn Sarko en Cie een beetje gezwollen :onheil: en dat Remundo het daarmee eens is ...... zal blij zijn R !! : Lol:
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 21/05/08, 12:32

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Voor een staat zo machtig en rijk als Frankrijk, is het normaal om een ​​aantal excessen te hebben die verband houden met de aanwezigheid van incompetenten op hoog niveau (principe van Peter ...). Wat de salarissen van de Kamerleden betreft, het is het minimum om te betalen voor mensen van hun niveau, zodat ze niet naar de particuliere sector gaan. Ik wil met name niet uitsluitend bestuurd worden door mensen die noch Total, noch Sanofi als plaatsvervangend afdelingshoofd willen.

Het verminderen van de overheidsuitgaven vermindert niet noodzakelijk het domme aandeel van de overheidsuitgaven. Hoe dan ook, het aanscherpen van de voorwaarden voor het ontvangen van werkloosheidsuitkeringen en terugbetalingen van de sociale zekerheid is een veel effectievere manier om een ​​belofte na te komen om de overheidsuitgaven te verminderen.

Omdat niemand van de paternalistische staat af lijkt te willen, is het een probleem van inkomsten, niet van uitgaven. Blijkbaar zijn de politieke kosten van schulden voorlopig lager dan die van het heffen van belastingen.

Als ik het heb over de paternalistische staat: ik denk dat u het conflict van de vissers hebt gevolgd. Diesel neemt toe, ze vragen om staatssteun om het hoofd te bieden. En de JT om te zeggen dat ook aquacultuur bijdraagt ​​aan hun dood ... Maar waarom deze niet aflatende therapie? Als we consistent waren met ons economische systeem, zou de toename van diesel een gelegenheid zijn om deze olieverslindende visserijactiviteit ten behoeve van de aquacultuur te stoppen. Door sommige vissers zeer duur te houden verkopen, vanwege dure olie, de vis die men niet kan hebben door aquacultuur. In plaats daarvan betaalt de staat om een ​​activiteit op te slaan die altijd minder winstgevend zal zijn.
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 21/05/08, 14:29

Ja oké met jou maar dat wordt besproken

Als we consistent zouden zijn met ons economische systeem, zou de toename van diesel een gelegenheid zijn om deze olieverslindende visserijactiviteit ten behoeve van de aquacultuur te stoppen. Door sommige vissers zeer duur te houden verkopen, vanwege dure olie, de vis die men niet kan hebben door aquacultuur. In plaats daarvan betaalt de staat om een ​​activiteit op te slaan die altijd minder winstgevend zal zijn.


Er is een pervers effect in de aquacultuur: ik zag dat in Thalassa van de Noord-Atlantische zalm die in de Stille Zuidzee is grootgebracht en ik heb het niet over nevenschade aan de flora en fauna van het gebied (Zuid-Argentinië) -west): virus enz ... Patagonische kanalen, gemaakt door de Noren .....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 07/07/11, 12:19

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 23/07/11, 00:05

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten