Inflatie en koopkracht: wie profiteert? De winnaars ?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Inflatie en koopkracht: wie profiteert? De winnaars ?




par Christophe » 15/04/08, 21:16

Blablablabla ... het is 6 maanden dat we blijven praten over deze verdomde koopkracht ... om te zeggen wat uiteindelijk? Frankrijk wordt steeds slechter en slechter, maar zonder echt de vinger op de echte boosdoeners te leggen ... omdat ze bestaan ​​... :onheil:

Erger nog: deze leugen van de sarkocampagne die koopkracht is, is besmettelijk en verspreidt zich over heel Europa ...

Het doet me denken aan de mentale bludgeoning die de Amerikanen leden na 9/11 over de moslimterroristen ...

Wat GRAND ME (R) DIAS meestal vergeet te zeggen, is dat (in te vullen):

a) het geld verdwijnt niet: een duurder product = meer marges verdeeld + of - billijk over de "keten van productie en verkoop" ... dus de daling van de koopkracht van elke slag vergroot dan die van anderen is wiskundige.

b) De winnende elke keer is de staat met de btw-collectie direct gekoppeld aan de prijs van het product in kwestie. Hij wil de koopkracht te verhogen BTW vermindert ...

c) consumentengedrag bepaalt in hoge mate de prijs: van een product dat niet voor een bepaalde prijs wordt gekocht, zal de prijs lager worden ... vroeg of laat ... of zal verdwijnen ...
Dernière édition par Christophe de 03 / 05 / 11, 17: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 15/04/08, 22:48

Niet noodzakelijk waar, als degenen die kopen hun riem moeten omdoen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 15/04/08, 22:52

Heb je het over c) neem ik aan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 15/04/08, 22:59

Goed gezien over de btw, maar voor het aspect "regulering" van de markt geldt dit niet voor markten voor eigen gebruik zoals brandstof of zelfs voedsel, want nu gaat 90% van de bevolking voor alles naar de winkels.

De moderne economie heeft de burger, die zelfs voor zijn eenvoudigste behoeften systematisch met een kaartje in zijn hand zal smeken, volledig infantiliseerd en de verkopers en de staat hebben begrepen dat hij bereid was er nog een of twee te geven voor de hetzelfde product ... De burger is gevangen in het systeem ...

Dit systeem wordt grotendeels gevoed door buitensporige verstedelijking en maakt moderne landen overgevoelig voor elke toename of verstoring van de aanvoer van voedsel en energieproducten, terwijl men denkt dat ze krachtig en dynamisch zijn ... Deze worden gewoonlijk " kolos met lemen voeten ".

Verbreek de elektriciteit voor slechts 3 dagen in een grote stad en je zult de bronx zien ... Ik heb het niet eens over het blokkeren van de vrachtwagens ...

Er is niet veel voor nodig om de machine in beslag te nemen op basis van hyperafhankelijkheid van de markt van elke burger ... : Idee:
In een context van hogere energieprijzen worden deze ernstige gebreken in onze samenlevingen pijnlijk opgemerkt ...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes

Re: Inflatie en koopkracht: wie profiteert? de Gagnan




par nlc » 15/04/08, 23:02

Shit, ik wil niet in een controverse belanden, maar eerlijk gezegd Chrisophe, ik vind dit soort berichten en dit soort toespraken echt dom.

Christophe schreef:Blablablabla ... het is 6 maanden dat we blijven praten over deze verdomde koopkracht ... om te zeggen wat uiteindelijk? Frankrijk wordt steeds slechter en slechter, maar zonder echt de vinger op de echte boosdoeners te leggen ... omdat ze bestaan ​​... :onheil:

De staat volgens jou? Dit is in ieder geval wat je suggereert in de rest van het bericht.
Waarom moeten mensen altijd iemand vinden die voor alles verantwoordelijk is, zonder ergens verantwoordelijk voor te zijn? Jij bent de boosdoeners, ik en iedereen.
De Fransen werken steeds minder (dank u de vorige regeringen ...), hebben daarom meer en meer vrije tijd, en het is nodig om het te bezetten ... En dan is het nodig om de mode te volgen, mobiel te veranderen allemaal de 6 maanden om 1M meer pixel op de CCD-sensor te hebben of meer kleur op het scherm, je hebt een auto nodig die meer gooit dan de buurman, je hebt een flatscreen nodig (terwijl de oude tv heel goed werkte). ..), je hebt het nieuwste IT-niveau nodig om de nieuwste windaube bista te gebruiken om 3 dozen in een spreadsheet te vullen en een paar e-mails te sturen, je moet duurdere onderhoudsproducten kopen, zodat je niet meer hoeft te schrobben. meer vrije tijd om te besteden, je moet salade in een zakje kopen omdat het niet nodig is om het schoon te maken het is al gedaan, het is nog vrije tijd om te besteden, enz ... enz.

Tot voor kort haalde ik het minimumloon amper (we zijn eindelijk een kleine 5 jaar na het opzetten van de box verhoogd), maar ik heb nooit een probleem gehad met "koopkracht". Waarom ? Omdat mijn hoofd op mijn schouders rust, loop ik niet in de consumentenrace zoals iedereen die klagen.

Christophe schreef:Erger nog: deze leugen van de sarkocampagne die koopkracht is, is besmettelijk en verspreidt zich over heel Europa ...

We kunnen het hem niet kwalijk nemen, we moeten een campagne ergens op richten toch? Alle politici, wat ze ook zijn, hebben altijd gezegd wat mensen wilden horen, het is niet nieuw. Ik herhaal de manager, hij is het niet, wij zijn het.

Christophe schreef:a) het geld verdwijnt niet: een duurder product = meer marges verdeeld + of - billijk over de "keten van productie en verkoop" ... dus de daling van de koopkracht van elke slag vergroot dan die van anderen is wiskundige.

Dus dan hangt het wat je praat!
Wat zijn de consumentenproducten die toenemen? Voedsel en brandstoffen. Misschien een paar andere dingen, maar verder in het algemeen, elke achteruitgang? ALLE REST VALT CONSTANT!
Vandaag de dag heb je een dvd-speler minder dan € 30, een USB-stick 1Go voor € 4 99, vliegtickets om naar het andere eind van de wereld prijzen tarten elke concurrentie, etc ...
Alles is naar beneden, en dat is het probleem hier! Het zorgt ervoor dat mensen om te gebruiken en ze willen altijd meer!
En er blijft niets over voor het voedsel, waarvan de toename naar mijn mening voortkomt uit een ander probleem: er zijn er veel te veel op aarde. Hoe meer het gaat, hoe meer vraag er is dan aanbod. De prijzen gaan omhoog, zoals op de aandelenmarkt, behalve dat we erachter praten over eten, helaas ...
Dus als ik over groene brandstof hoor, vraag ik me echt af of mensen niet snel van deze planeet moeten verdwijnen ...

Christophe schreef:b) De winnende elke keer is de staat met de btw-collectie direct gekoppeld aan de prijs van het product in kwestie. Hij wil de koopkracht te verhogen BTW vermindert ...

Een beetje eenvoudig redeneren en tegen de Econological speech deze site indien gegeven meer koopkracht, het verhogen van de consumptie, de productie, de vraag naar energie, vervuiling, en vermindert verder en verder middelen van de planeet.
Hoe minder koopkracht en beter de planeet zal in mijn mening. Maar de zorg is dat in feite is er geen koopkracht probleem, nooit kon men zo veel te kopen en doen vandaag hetzelfde. Vraag het maar aan onze ouders, grootouders, grootouders of achterstallige betalingen, je iets weet ...
Het probleem is dat mensen altijd meer willen, dat is alles.
Was jij niet degene die de brandstofprijsverhogingen een goede zaak vond? Ik denk dat het een goede zaak is, en ik denk dat als er echt een daling van de koopkracht is (wat absoluut niet waar is naar mijn mening, ik herhaal), het kan alleen maar zijn voordelig.

Christophe schreef:c) consumentengedrag bepaalt in hoge mate de prijs: van een product dat niet voor een bepaalde prijs wordt gekocht, zal de prijs lager worden ... vroeg of laat ... of zal verdwijnen ...

Zoals elektrische auto's? Ja, ze verdwijnen, dat is het probleem hier ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 15/04/08, 23:20

Ja Nlc, je brengt inderdaad zeer relevante punten naar voren ... Mensen lopen te veel in hyperconsumptie en veel producten zijn volkomen nutteloos.

Er is nu echter een echt probleem met energie en voedsel ... Daar kun je het niet snijden, je moet eten, verwarmen en verhuizen om naar je werk te gaan ...

Sarko en de staat hebben een goede rug ... Het zijn inderdaad alle Fransen die collectief verantwoordelijk zijn. Het was 15 tot 20 jaar geleden nodig om alternatieve energieën te ontwikkelen in plaats van staatsschuld ... die een heilige bundel mensen aan het werk zouden hebben gemaakt voor dezelfde kosten ... ALLE verschil tussen een investeringsschuld en een bijna nutteloze en vooral steriele betalingsschuld.

Maar ik liet me door Christophe verdedigen tegen deze dynamische replica van NLC :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 15/04/08, 23:31

Dus we zijn het erover eens, voor mij zijn de enige 2 dingen die toenemen het voedsel en de brandstof.

Voor brandstof is de reden simpel, de vraag groeit en de middelen raken op. Brandstof wordt ook veel belast, maar hier vind ik dat de belasting gerechtvaardigd is. Het zou nog belangrijker moeten zijn, vooral op diesel, omdat het vuiler en energieker is. En dan kan deze belasting worden vermeden door je kont te bewegen om alternatieven te vinden: elektrische fiets, elektrische scooter, enz ...

Voor voedsel komt het probleem niet alleen van tussenpersonen die het in hun zakken steken, het zijn er veel te veel op aarde.
Dat gezegd hebbende, soms haal ik in de zomer zelf mijn groenten bij de producent en het kost niets. De zorg is ook dat hoe meer het gaat, hoe meer het van ver komt. En naarmate de brandstoffen toenemen, neemt ook het voedsel toe, cqfd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 15/04/08, 23:36

Ik vergat opnieuw te concluderen:

Ik blijf zeggen dat er geen probleem is met koopkracht, het enige probleem, het is de toename van de wens om te kopen, eenvoudig.

En als het eten toeneemt, is het voldoende om de salade niet in een zak gemaakt in China te kopen, maar de salade van de naastgelegen producent en de tijd te nemen om hem met de hand te wassen.
En verander uw 4/3 kathodestraalbuis niet voor een plat scherm. De onderbespaarde zal het mogelijk maken om enkele jaren een paar kilo aardappel te kopen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 15/04/08, 23:39

Of diesel vuiler is dan benzine is een groot debat ...

Dat er velen van ons op aarde zijn, dat is zeker. MAAR zoals je suggereert, is het een heel systeem om te heroverwegen. Tomaten die van Spanje naar Lille komen, is een totale aberratie die de kosten van olie ons beginnen te doen begrijpen ... Het zal ecologisch bewustzijn hebben gekregen? ... in feite nee, het heeft die portemonnee genomen eindelijk hard geraakt.

Een ander punt om volledig te veranderen, de wereldwijde energiemix: we moeten ons opnieuw richten op hernieuwbare energie, met name op zonne-energie en biomassa.

Wat een vrome wensen vanavond van mij :?
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 15/04/08, 23:44

Helemaal eens over hernieuwbaar!

Ik ook een topic op thermoaccoustique feit, revolutionair systeem dat veel meer elektriciteit per vierkante meter een fotovoltaïsch paneel zou kunnen leiden, en voor veel minder geld, maar niemand wil om een ​​prototype te maken, is het nog steeds ik ga me houden!

Maar op het moment heb ik dat echt niet te doen, ik heb er echt spijt van, maar het is zo!
Trouwens, ik weet dat ik belangrijker te doen heb dan hier te discussiëren, maar toen ik de boodschap van Christophe zag, zwol ik op en kon ik niet anders dan reageren! :P
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten