Weinig fabel over belastingen in Frankrijk

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Weinig fabel over belastingen in Frankrijk




par Christophe » 29/11/07, 08:52

Ontvangen per e-mail door Capt_Maloche, het zet je aan het denken ...

Stel je voor dat elke dag 10 vrienden elkaar ontmoeten om een ​​merkbier te drinken en dat de totale rekening 100 euro bedraagt. (Normaal gesproken is dit 10 euro per persoon).

Maar onze tien vrienden besloten deze rekening te betalen volgens een uitkering die is geïnspireerd op de berekening van de inkomstenbelasting, wat ruwweg dit opleverde:

· De eerste 4 (de minst vermogende, dat wil zeggen de armste) zouden niets betalen.
· De vijfde zou 1 euro betalen
· De zesde zou 3 euro betalen
· De zevende zou 7 euro betalen
· De achtste zou 12 euro betalen
· De negende zou 18 euro betalen
De laatste (de rijkste?!) Zou 59 euro moeten betalen.

De tien mannen kwamen elke dag bij elkaar om hun bier te drinken en leken best tevreden met hun arrangement. Tot de dag dat de huurder ze voor een dilemma plaatste:
'Omdat u goede klanten bent', zei hij, 'besloot ik u 20 euro korting te geven op de totale rekening. Je betaalt dus nu nog maar 10 biertjes voor 80 euro. "

De groep besloot het nieuwe bedrag te blijven betalen op dezelfde manier als zij hun belastingen zouden hebben betaald. De eerste vier bleven gratis drinken. Maar hoe gingen de andere zes (betalende klanten) de 20 euro korting gelijkmatig verdelen?
Ze realiseerden zich dat 20 euro gedeeld door 6 3.33 euro was.
Maar als ze dit bedrag zouden aftrekken van hun deel, zou de 5e en 6e man betaald moeten worden om hun bier te drinken, wat absurd was.

De bar-eigenaar suggereerde dat het eerlijker zou zijn om de toevoeging van elk met een percentage van dezelfde bestelling te verminderen, dus deed hij de wiskunde.

Wat ongeveer dit gaf:

· De 5e man betaalde, net als de eerste vier, niets meer. (nog een arm!)
· De 6e betaalde 2 euro in plaats van 3 (33% korting)
· De 7e betaalde 5 euro in plaats van 7 (28% korting)
· De 8e betaalde 9 euro in plaats van 12 (25% korting)
· De 9e betaalde 14 euro in plaats van 18 (22% korting)
· De 10e betaalde 50 euro in plaats van 59 euro (16% korting)

Elk van de zes 'betalers' betaalde minder dan voorheen en de eerste 4 bleven gratis drinken.

Maar eenmaal buiten de bar vergeleek iedereen zijn economie:

"Van de 1 euro korting kreeg ik maar 20 euro", zegt de 6e, hij wijst op de 10e "hij heeft 9 euro".

'Ja! zegt de 5e, ik had maar 1 euro bespaard "

'Het is waar!' "Riep de 7e uit", waarom zou hij dan 9 euro hebben als ik er maar 2 had? De rijksten hadden de grootste reductie "

'Wacht eens even,' riep de 1e man tegelijk, 'we hebben met z'n vieren helemaal niks.' Het systeem buit de armen uit. '

De 9 mannen omsingelden de 10e en beledigden hem.


De volgende nacht kwam de 10e man (de rijkste of de minst arme!) Niet. De negen anderen gingen zitten en dronken hun bier zonder hem. Maar toen het tijd was om hun rekening te betalen, ontdekten ze iets belangrijks: ze hadden niet genoeg geld om zelfs de helft van de rekening te betalen.


En dat, mijn beste vrienden, is de strikte weerspiegeling van ons belastingstelsel. De mensen die de meeste belastingen betalen, profiteren het meest van een belastingvermindering.

Belast de sterkste, beschuldig hen van rijk te zijn en ze laten zich misschien niet meer zien. Ze zouden zelfs kunnen gaan drinken in het buitenland waar de sfeer is ..., hoe zeg je dat ... vriendelijker!

Voor degenen die het begrijpen, is er geen uitleg nodig.
Voor degenen die het niet begrepen, is geen verklaring mogelijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/11/07, 14:33

Het lijkt erop dat je deze leuk vond :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/11/07, 14:40

Nou, zodra we mensen aan bepaalde waarheden herinneren, vind ik het leuk ...

Zou u niet hetzelfde type zijn bij de stakende ambtenaren?
: Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 29/11/07, 14:56

Ja, het is best slecht denk ik, lang leve het belastingplafond. Mogen de rijksten nog rijker zijn en slapen op hun matrassen waarvan ze niet weten wat ze ermee aan moeten.

Omdat ik zeker weet dat dit verhaal daar bij past, arme Johny.

Het systeem van belastingheffing per schijf heeft het grote voordeel dat er niet meer wordt belast op dezelfde schijf. Dus wat meer wordt belast, is wat wordt toegevoegd.

Idem voor de ISF. Meng niet alles met de stakers die niets te doen hebben.
Dernière édition par nonoLeRobot de 29 / 11 / 07, 14: 59, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/11/07, 14:56

Uh, heb je de conclusie niet gelezen? Er is geen voor de 2 "clans", toch?

De mensen die de meeste belasting betalen, halen het meeste uit een belastingvermindering.

Belast ze harder, beschuldig ze ervan rijk te zijn en ze lopen het risico niet meer te komen opdagen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/11/07, 15:10

ps: voor de conclusie denk ik dat er een onderdeel ontbreekt.

ze mogen zichzelf niet meer laten zien ...en u, de minder rijken, zult meer belasting moeten betalen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/11/07, 15:17

nonoLeRobot schreef:Het systeem van belastingheffing per schijf heeft het grote voordeel dat er niet meer wordt belast op dezelfde schijf. Dus wat meer wordt belast, is wat wordt toegevoegd.


Ja, ik ben het eens met het principe, maar de sterk opgelegde die wordt uitgehold is meer belastingen voor anderen ... dit is wat de fabel ook betekende ... en daarom het systeem, a priori egalitair , is in feite minder egalitair in het geval van "migratie" van de zeer rijken (99% van de zeer rijken in Frankrijk) ...

Wederom waar het om gaat, zijn de cijfers in absolute termen, dus minder afnemen van rijkere mensen betekent meestal meer inkomen en minder rijke mensen die uitdelen en dus minder belasting voor ons "armen" (logisch niet? ) ...

Je moet dus goed nadenken over de consequenties om de belastingen van de rijksten te verlagen (dit is momenteel het geval, geloof ik), want binnenkort zullen er geen meer zijn in Frankrijk ... en overigens zijn het de 'rijken' die onze banen creëren ...

Dus om te mediteren ...
0 x
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 29/11/07, 15:46

We mogen niet vergeten dat met een BTW van 20, ....% zelfs degenen die blijkbaar niets betalen, goed genoeg betalen. Er zijn ook alle belastingen op het inkomen van overheidsfunctionarissen die in theorie erg hoog zijn ... maar precies de entiteit die betaalt en degene die het ontvangt is hetzelfde - dus deze zeer grote bedragen worden betaald op het inkomen van ambtenaren komt niet overeen met de werkelijke belastingen. In feite wordt de particuliere economische activiteit verstikt door alle kosten van de staat en moeten we ons afvragen of het nog steeds verantwoordelijk is voor het werken of dat het beter zou zijn om te stoppen omdat de omzet die moet worden geproduceerd om te raken een heel klein salaris is zo astronomisch geworden dat je je meer voelt als een ambtenaar zonder salaris die als enige doel heeft de staatskas te vullen. Als u een product koopt, komt de btw normaal gesproken praktisch overeen met de productiewaarde van het product dat u koopt of zelfs meer ... - zonder rekening te houden met andere belastingen, sociale zekerheid enz. de rest is onkosten, huur, transport en tenslotte een heel klein salaris voor de idioot die zich verveelt met zulke onzin. Het zal slecht aflopen ... Bij ons in Portugal wordt meer dan 50% van de BIP verslonden door de staat ... in Frankrijk moet het hetzelfde zijn.
Het is gewoon om te zeggen dat de fabule van de post grappig is, maar niet helemaal overeenkomt met de realiteit.
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/11/07, 16:00

Toutafé maar de fabel ging over belastingen en niet over belastingen ... maar het is waar dat er verwarring is in de termen ... de fabel had moeten zeggen: "Belasting en niet belasting"

De begroting van de Franse staat bedraagt ​​tot dusver ongeveer 300 miljard, tegen 50% van het BBP, dat is 2000 miljard.

Het grappige aan het budget: weet u dat de TIPP / TIC slechts 15% van de BTW (in absolute zin) vertegenwoordigt, zie belastingaangifte 2006? De daling van de belastinginkomsten is echter het argument dat vaak wordt aangevoerd (met name journalisten) om (zogenaamd) technologische vooruitgang of biobrandstoffen te blokkeren (HVP-stijl). Het spijt me voor hen maar het zou daarom voldoende zijn om de btw met 15% (relatief) te verhogen om de inkomsten uit ICT / TIPP met 100% af te schrijven ...
0 x
Chazelle
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 30/09/07, 19:31




par Chazelle » 29/11/07, 18:09

mooie fabel. "in ieder geval lang leve Frankrijk" met de kleine nicola en haar vriendjes
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten