Gedwongen mars...in de verkeerde richting?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Pyvesd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 24/11/06, 18:44
Plaats: Bordeaux

Gedwongen mars...in de verkeerde richting?




par Pyvesd » 04/07/07, 00:13

Er zijn mensen die het concept van degrowth niet kennen :onheil:
Zo’n kans hebben en niet weten hoe je die moet grijpen : Cry:

http://actualite.free.fr/monde/3_2007-0 ... P1873.html

Het hoofd van de Spaanse regering belooft 2.500 euro hulp voor elke nieuwe geboorte
[03/07/2007 22:01]

MADRID (AP) – Het hoofd van de Spaanse regering kondigde dinsdag de toekenning aan van financiële steun van 2.500 euro aan gezinnen bij elke geboorte. Jose Luis Rodriguez Zapatero benadrukte dat Spanje “meer gezinnen met meer kinderen nodig heeft” om door te gaan op het pad van duurzame economische groei.

De bevolking in Spanje heeft 45 miljoen inwoners bereikt en vorig jaar werden 480.000 geboorten geregistreerd, waarvan 16,46% in een huishouden waarvan de moeder een immigrantenachtergrond heeft.

Zestien procent van de bevolking – oftewel 7,3 miljoen Spanjaarden – is ouder dan 65 jaar.

In 2006 registreerde het Nationaal Instituut voor de Statistiek een vruchtbaarheidscijfer van 1,37 kinderen per vrouw in Spanje.

Minister van Arbeid Jesus Caldera legde uit dat de toelage van 2.500 euro zou worden uitgebreid naar gezinnen die kinderen adopteren. AP
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/07/07, 13:53

Ja, volkomen betreurenswaardig... :|

Dat allemaal voor "doorgaan op het pad van duurzame economische groei."... :frons:

Wanneer zullen ze het begrijpen?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 17/09/07, 10:31

Welnu, over deze maatregel was er in Spanje een controverse door een satirische krant:

Beeld

Het zijn de koning en de koningin die copuleren en de tekst luidt:

“Realiseer je dat als je zwanger wordt?”
“Het zal het dichtst in de buurt komen van werk dat ik in mijn leven zal hebben gedaan”


De Spaanse justitie handhaaft de beschuldiging tegen El Jueves

Het Spaanse Openbaar Ministerie heeft de beschuldiging tegen de auteurs van de tekening waarop Prins Felipe en zijn vrouw zich midden in geslachtsgemeenschap bevinden, aanvaard, maar vraagt ​​alleen om een ​​eenvoudige boete in plaats van een gevangenisstraf.


bron
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten