Chirac voor de ecologische revolutie

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Chirac voor de ecologische revolutie




par Christophe » 11/03/07, 20:14

In zijn toespraak van enkele minuten geleden bepleitte Jacques Chirac een voortzetting van de ecologische revolutie economische groei met elkaar te verzoenen en het ‘lijden van de aarde’ te verminderen (letterlijke transcriptie).

Heeft de boodschap van een ‘econologische’ samenleving de hoogste niveaus van Frankrijk bereikt? Niets is minder zeker...

: Cheesy:

Later meer analyses van deze toespraak (met name in termen van de weigering van extremisme: was Sarko het doelwit?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 11/03/07, 22:28

Voor de sociale kloof, voor de ecologie, doe wat ik niet kon doen (of niet wilde doen) gedurende de twaalf jaar dat ik macht had op het hoogste niveau van de staat.
Advies dat meestal respect afdwingt, maar het is niet nodig om het op te dringen!
---
Hij zei ook dat Frankrijk met zijn kernenergie een stap voor was om de planeet te redden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 11/03/07, 22:33

0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 11/03/07, 23:23

Hij zei ook dat Frankrijk met zijn kernenergie een stap voor was om de planeet te redden.


Erg belangrijk !!! dat betekent ver achter: duurzame energie!!!

Woorden, woorden, woorden
Woorden, woorden, woorden
Woorden, woorden, woorden.. meer woorden zoals gewoonlijk.

Sprekend over een “ecologische revolutie”, over de noodzaak om de groeibehoeften en de behoeften van de planeet met elkaar te verzoenen, riep Chirac op tot het ontwerpen van een nieuwe manier van omgaan met de natuur, om een ​​nieuwe manier van groei uit te vinden, inclusief hernieuwbare energiebronnen.


Later meer analyses van deze toespraak (met name in termen van de weigering van extremisme: was Sarko het doelwit?)

Wat zeker is, is dat Sarko zijn woede uitte over het onderwerp diversiteit van culturen. Het is mijn mening. Geen controverse. : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: Chirac voor de ecologische revolutie




par ik Citro » 11/03/07, 23:47

Christophe schreef:Later meer analyses van deze toespraak (met name in termen van de weigering van extremisme: was Sarko het doelwit?)


Dit leek mij vanzelfsprekend. Chirac bepleitte alle waarden die tegengesteld waren aan de waarden die Sarkozy in zijn campagne uiteenzet. Ik zag het als een verdediging van de waarden van Bayrou. Ik ben fout. :?

Verder was ik verbaasd over de “analyse” :? :? :? van de toespraak van Chirac door de TF1-journalist, Bachi of een dergelijke naam... Hij zei alles, en vooral dat door niet te noemen op wie hij adviseerde te stemmen, Chirac in feite de kandidaat van Sarkozy aanwees.
Ik ben er zeker van dat deze man door Sarko wordt betaald :schok: :schok:
Totale onzin! Zijn argumenten die nergens op gebaseerd waren. Met dezelfde argumenten zouden we net zo goed kunnen zeggen “dat Chirac afraadt om op Sarko te stemmen”.
Kortom: het was geen journalistiek, maar propaganda!
Zoals in Berlijn in 1933...

Verder redenerend zou de aanwezigheid van Bayrou op de 20H op dat moment eerder de neiging hebben om te zeggen dat het Bayrou was die "geridderd" werd als Chirac's dauphin en niet Sarko. :?
Naast live sprekers op de show; sego, le pen, raffarin (wat deed hij daar in vredesnaam?) bekritiseerde duidelijk Chirac behalve Raffarin (nou ja, hij was daar om te poetsen) en vooral Bayrou die de toespraak van Chirac prees, vreemd nee?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 12/03/07, 08:46

Dit leek mij vanzelfsprekend. Chirac bepleitte alle waarden die tegengesteld waren aan de waarden die Sarkozy in zijn campagne uiteenzet. Ik zag het als een verdediging van de waarden van Bayrou. Ik ben fout.

Ja ja, ik durfde het niet te zeggen maar het werd vanochtend op sommige radiostations opgepikt. Montebourg zei dat Chirac Sarko naar de touwen had gestuurd!! en toch weet God dat Arnaud niet van Chirac (zaken) houdt.

Aan de andere kant denkt niemand dat Chirac zal vragen om op Bayrou te stemmen. Nog een argument: Borloo zou zich achter Bayrou scharen (en Borloo werkte veel samen met Chirac aan zijn sociale actie).

Ik zie duidelijk Bayrou / Borloo (sociaal) / Lepage (milieu) /?? om links en Sarko tegen te werken (wat Chirac goed zou uitkomen, maar zal hij zo ver gaan om mensen te vragen niet op Sarko te stemmen (een oude wrok uit 1995).

Ik ben er zeker van dat deze man door Sarko wordt betaald
Totale onzin! Zijn argumenten die nergens op gebaseerd waren. Met dezelfde argumenten zouden we net zo goed kunnen zeggen “dat Chirac afraadt om op Sarko te stemmen”.
Kortom: het was geen journalistiek, maar propaganda!
Zoals in Berlijn in 1933...

Je moest om 3 uur naar “France Europe Express” van Christine Ockrent op FR23 kijken met veel sprekers (het is waarschijnlijk te beluisteren op de FR3-website).
Verder redenerend zou de aanwezigheid van Bayrou op de 20H op dat moment eerder de neiging hebben om te zeggen dat het Bayrou was die "geridderd" werd als Chirac's dauphin en niet Sarko.
Naast live sprekers op de show; sego, le pen, raffarin (wat deed hij daar in vredesnaam?) bekritiseerde duidelijk Chirac behalve Raffarin (nou ja, hij was daar om te poetsen) en vooral Bayrou die de toespraak van Chirac prees, vreemd nee?

Volledig eens met uw analyse; Ik voelde hetzelfde als jij. Ik heb niet geluisterd naar de opmerkingen van de servicemanager.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 12/03/07, 20:21

Uh en wat vind je van de zin "De werkloosheid is nog nooit zo laag geweest gedurende 1/4 van een eeuw"? :schok: :schok:

Was het een beetje onzin? Neen?

Ah ja, ik ben stom, ik vergat dat RMisten niet als werklozen werden meegeteld... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/03/07, 23:17

Christophe schreef:Uh en wat vind je van de zin "De werkloosheid is nog nooit zo laag geweest gedurende 1/4 van een eeuw"? :schok: :schok:

Was het een beetje onzin? Neen?

Ah ja, ik ben stom, ik vergat dat RMisten niet als werklozen werden meegeteld... : Mrgreen:


Ik dacht dat hij geen gebrek aan lucht had... maar dat wisten we al. :onheil:

Dat weten we het verwijderen van werklozen is de afgelopen jaren een competitieve nationale sport geworden. :onheil:
En dan is het makkelijker dan werk voor ze vinden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 12/03/07, 23:25

Uh en wat vind je van de zin "De werkloosheid is nog nooit zo laag geweest gedurende 1/4 van een eeuw"?

Inderdaad, niemand nam op, zelfs Christine niet!! Besancenot ontbrak: hij zou het record hebben rechtgezet.

Maar wie zei dat? Zeker een econoomprofessor van de universiteit of Alain Minc die elke drie maanden een nieuw boek schrijft en in een bepaald aantal raden van bestuur zit, genoeg om een ​​vredig pensioen bij de open haard te garanderen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 13/03/07, 08:26

welkom

Ah ja, ik ben stom, ik vergat dat RMisten niet als werkloos werden geteld... Meneer Green


en die van de "tomtom" lijken niet meer zo ingewikkeld : Lol: : Lol: : Lol:

@+
Dernière édition par zac de 13 / 03 / 07, 10: 31, 1 keer bewerkt.
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten