Goedkopere benzine, en bij jou in de buurt.

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905

Goedkopere benzine, en bij jou in de buurt.




par gegyx » 26/01/07, 16:26

Goedkopere benzine, en bij jou in de buurt.

Artikel gelezen in Practical Internet nr. 73, februari 2007:
Het is niet echt een noviteit. Toch heeft de staat sinds 2 januari een vergelijkingssite voor benzineprijzen gelanceerd op basis van een decreet dat in het Publicatieblad is gepubliceerd, waardoor het verplicht wordt om hun gegevens dagelijks bij te werken voor de 8000 geïdentificeerde stations. Aan de gebruikerskant is het eenvoudig en praktischer kan het niet. Automobilisten kunnen op internet zoeken op brandstoftype, stad en vervolgens op detailhandelaar. Als tegenprestatie geeft de site de verschillende prijzen (super, diesel en super ethanol E85), de openingstijden en de details van de diensten van de tankstations aan.

http://www.prix-carburants.gouv.fr/

Dit is het soort service dat ik lange tijd dacht te vinden dankzij het net: een prijsvergelijking, voor een specifiek object, in alle winkels in de buurt.
Het is de staat die de bal lanceert, volgens een decreet! Met een dagelijkse update. Hoed! Beeld

Door de prijzen van mijn afdeling te vergelijken, merkte ik merkwaardig op dat de prijzen goedkoper zijn in de kleine afgelegen dorpen dan in de agglomeratie zelf, waar de stroomsnelheden hoger zijn...
:schok:
Zo is hetzelfde grote merk in de agglomeratie 2 cent duurder dan in een dorp 25 km verderop.
We kunnen er een bepaald idee van rechtvaardigheid in zien, in zekere zin positieve discriminatie; Ik zie er vooral Bizeness in…
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 26/01/07, 18:17

Wat is het economische belang van deze functie?

Als ik 30 km meer doe om te tanken om 2 cts/L te verdienen, moet ik pissen van het lachen (of liever huilen om de domheid van mensen...)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 26/01/07, 18:34

De kunst van het interpreteren op een verwrongen manier, opzettelijk...Beeld

:pijl: Persoonlijk economisch belang, in wezen.

Het is financieel interessant, of uit loyaliteit aan een merk, om in een agglomeratie uit een bepaald aantal stations te kiezen wat het meest "praktisch" is.
Ook op een geplande langeafstandsroute, die op de route staat, met openingstijden.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/01/07, 20:19

Dag

benzine, zoals boter, melk of brood, elektriciteit, de prijs moet door de overheid worden vastgesteld, ongeacht de plaats, wie dicht bij de bron woont, betaalt voor wie ver weg woont.

Met zo'n redenering zouden degenen die dicht bij het waterpompstation wonen, minder moeten betalen voor hun huishoudelijk water! dat is het overlaten van de markt aan particuliere bedrijven
landelijke gebieden zijn niet voorzien van glasvezel, dus internet met lage snelheid, hetzelfde voor de telefoon,
Als we het vervoer per spoor moesten laten zoals in Amerika
dit zou het einde zijn van het spoorvervoer op rustige lijnen, eindelijk zijn het de voorwaarden om elders grote steden en stillevens te maken.
Voor brandstof is het nog erger aangezien de overheid de prijs van belastingen vaststelt en haar aandeel net zo belangrijk is als dat van de leverancier, dus het zou niet ingewikkeld zijn om een ​​norm op te leggen, maar ze hebben geen slipje, ze laten het gebeuren, de oliemaatschappijen , hij jaagt het liefst op de kleine studenten die in gebakken olie rollen..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 26/01/07, 20:58

Andre schreef:de prijs moet door de overheid worden vastgesteld, ongeacht de plaats, degenen die dicht bij de bron wonen, betalen voor degenen die ver weg zijn.


welkom

Op de bijeenkomst wordt de brandstofprijs niet opgelegd, maar is er een maximumprijs; het is raar dat ze allemaal de maximale prijs hebben :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 26/01/07, 21:07

gegyx schreef:Het is financieel interessant, of uit loyaliteit aan een merk, om in een agglomeratie uit een bepaald aantal stations te kiezen wat het meest "praktisch" is.


En om hoeveel SURkilometers nog te doen om een ​​paar tientjes te verdienen...sorry maar mensen die zo redeneren hebben GEEN idee van de werkelijke kosten per km van hun auto (minstens 0.2€/km)

gegyx schreef:Ook op een geplande langeafstandsroute, die op de route staat, met openingstijden.


Op een verre reis stop je wanneer je moet tanken bij het station dat "aankomt" en je maakt geen omweg van X km om een ​​paar centen te pakken te krijgen...

Deze tool is geen consumptieverdedigingstool, het is een CONS TRAP... doe dan wat je wilt... : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 26/01/07, 21:35

Christophe schreef:.sorry maar mensen die zo redeneren hebben GEEN idee van de werkelijke kosten per km van hun auto (minstens 0.2€/km)


welkom

jij ook niet, het is meer als 0.3 voor allemaal small auto en € 1 voor middelgroot; dan moet het gemiddelde dichter bij 0.6/0.7 liggen dan bij 0.2 :P :P :P

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 26/01/07, 22:31

Christophe.
Ik moet mezelf heel slecht uitdrukken, want ik heb nooit het idee gehad, wat je blootlegt door t' irritant te maken.
Ik heb nooit gezegd dat je onnodige kilometers moest maken om een ​​paar centen te pakken.
Ik zeg dat deze vergelijker handig is om het meest "interessante" station op zijn route te kiezen.
Als de route op een lange reis een departementale weg volgt, na de snelweg, en bekend is dat er een "interessant" station beschikbaar is, krijgt dit de voorkeur na de afrit van de snelweg.
In mijn jeugd is het me vaak overkomen om tijdens de nacht van zondag veelbewogen terug te keren, op zoek naar open stations. Weten waar de beschikbare stations zich bevinden op zondagavond is een belangrijke troef.
In mijn aglo kom ik met mijn kleine wekelijkse routes meer dan 5 grote resorts tegen. Als u weet welke "beter" is, kunt u deze tanken wanneer de tank zich in de reserve bevindt.
Het is niet nodig om ter plaatse met uw voertuig de prijs van de verschillende stations te controleren, zoals St. Thomas had kunnen doen, maar om de vergelijking voor uw internet te beoordelen...
Persoonlijk hou ik er niet van om kilometers te maken in het weekend, voor het "rijplezier", en ik tank elke maand SP95. Hierdoor heb ik nu genoeg tijd om te stoppen en te tanken bij een station van mijn voorkeur.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Goedkoper gas bij jou in de buurt.




par houthakker » 27/01/07, 02:39

gegyx schreef:[...]
Het is de staat die de bal lanceert, volgens een decreet![…]
Het lijkt alsof het al een hele tijd bestaat...

Zie de eerste pagina van het bericht "Waar biobrandstof te vinden?"
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/01/07, 02:55

Opluchting.... :?
Christophe is echt in een slecht humeur vanavond... Nou, wat maakt je dan zo van streek?


Christophe schreef:[...] de werkelijke kosten per km van hun auto (minstens 0.2€/km)[...]
Wat neemt u op in uw "werkelijke kosten"?
Met de XM (en de HVB) zijn de "brandstof" gebruikskosten gemiddeld 0.07 €/km (meer dan 40 km) maar ik kan dalen tot 000 €/km.
De kost "Onderhoud, reparatie, etc" is momenteel gemiddeld 0.087 €/km maar heeft zojuist een flinke klap gekregen (:frons: klootzak monteur!), want vroeger was het 0.058 €/km.
De totale gebruikskost is dus 0.154 €/km. Ik heb simpelweg geen afschrijving van de waarde van het voertuig meegerekend, gezien de aankoopprijs... (anders zou het 0.2 €/km zijn voor nul inruilwaarde).
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten