Groene steden? Inschatten?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56

Groene steden? Inschatten?




par knuffelen » 13/01/07, 22:44

Stel dat ik een (persoonlijke) classificatie van Franse steden wil vaststellen vanwege hun ecologische gedrag. Met welke criteria zou u rekening houden? Welnu, het doel is niet om volledig te zijn, maar om een ​​idee te krijgen van sommige aspecten. Er is informatie nodig die ik gemakkelijk zelf kan vinden en die ik vervolgens kan opschrijven met een meetbaar criterium.

Het idee is niet om het gemeentelijke team te noteren, maar om de huidige situatie te overwegen, die ook is geërfd uit de geschiedenis.

Enkele losse ideeën:
* ruimtelijke ordening. Encryptie?
* plaats van openbaar vervoer. Hoe lang bijvoorbeeld om 4-5 klassieke reizen te maken.
* gemak van het verkrijgen van een vergunning / zonneboiler.
* afvalverwerking. In de VS en Canada meten we met de% stortafwijking. In Frankrijk weet ik niet of deze informatie beschikbaar is.

Nog andere ideeën?
0 x
De enige duurzame energie is energiebesparing.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 13/01/07, 22:55

Het zijn niet alleen de steden zelf, maar ook de inwoners die de ecologie van een stad maken... dus ik zou minstens (koud) de volgende aspecten toevoegen:

1) aantal km fietspaden
2) km.velo / inwoner per jaar (schatting)
3) km.car / inwoner
4) gemiddeld brandstofverbruik per hoofd van de bevolking
5) gemiddeld elektriciteitsverbruik zonder industrieën

etc
etc

ps: elk jaar publiceert het tijdschrift Ca me interest (achement touts) de classificatie van de "beste" steden van Frankrijk ... Het lijkt mij dat een subdeel gewijd is aan ecologie (in brede zin)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten