Frans olieverbruik

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56

Frans olieverbruik




par knuffelen » 12/01/07, 00:13

Berekeningstest om de oliescore te kennen van het Frans

Prijzen variëren, ik nam de prijs van de dag.

Vertel me of ik ergens ongelijk heb?

olieprijs: 52 USD / vat
EUR / USD wisselkoers: 1,29
dus 1 vat olie is de moeite waard over 40 EUR
1 vat is 159 liter waard

Dichtheid van olie: ongeveer 0,8
Dus 1 ton olie is 1250-liters waard, oftewel 7,8-vaten.

Op wikipedia zeggen ze dat 1 ton olie de moeite waard is voor 7-vaten (afhankelijk van de dichtheid van olie)

Ik neem 1 ton is 7,5-vaten waard dus 300 EUR

Elke Fransman verbruikt ongeveer 1,3 Ton olie / jaar

Dus elke Frans betaalt jaarlijks 400 EUR.
0 x
De enige duurzame energie is energiebesparing.
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 12/01/07, 08:54

Ik verbruik tot 200 € diesel per maand ...
over 4000 € per jaar ...

dus coef prijs van olie -> prijs van diesel = 10?
tussen de marges van raffinagegroothandelaren en andere distributeurs plus belastingen, we zijn er ...
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Olie verbruik door Fransen




par moinsdewatt » 11/11/12, 20:03

Fransen kopen minder brandstof, verliest de staat

09/11/2012

Eind september hadden de staatskasensommen 10 miljard aan inkomsten uit de TICPE (binnenlandse verbruiksbelasting op energieproducten, de nieuwe naam van de TIPP) verzameld, volgens het maandelijkse budget dat Bercy publiceerde. Het is 450 miljoen minder dan vorig jaar op hetzelfde moment! Toegegeven, eind augustus besloot de regering om de TICEC-tarieven met 3-centen gedurende drie maanden te verlagen. Maar deze belastingkorting, die 300 miljoen aan de staat zou moeten kosten, verklaart op zich niet de omzetdaling. De belangrijkste factor is de gedragsverandering van de Fransen die zich aanpassen aan de prijsstijging door minder brandstof te verbruiken. In september daalde dit verbruik met 6% in vergelijking met het jaar ervoor. De inkomsten van TICPE houden echter rechtstreeks verband met de liters benzine, diesel en brandstof die zijn gekocht. Bercy had op dit fenomeen geanticipeerd, vertrouwend op inkomsten van TICPE in 2012 (13,6 miljard, tegen 14,3 miljard in 2011). En hij is niet optimistischer voor 2013.

.....


http://www.lefigaro.fr/conjoncture/2012 ... y-perd.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/11/12, 21:20

Kun je iets verklaren STP: jij die in elektriciteit zit, om het beter te begrijpen?

De energie "FULL NEED" (alle bronnen gecombineerd), komt overeen met 18 000 TWh / jaar (volgens het Desertec-project, hier ...> )

Ik weet niet hoeveel het is in PET, ik verdwaal in orden van grootte (en om te vergelijken wat de auteur van de thread zegt, maar het maakt niet uit).

Omdat we weten dat een thermische zonne-energiecentrale van 160 MW volgens deze post 1 $ miljard zou kosten:
https://www.econologie.com/forums/post242187.html#242187

Gerapporteerd in MWh / jaar, hoeveel planten van dit type zouden nodig zijn om FULL NEED te dekken?

Nadat het voldoende zou zijn om de consumptie per hoofd van de bevolking en per jaar te verdelen, om te zien hoeveel we zouden bereiken ...? (Na toevoeging van het equivalent KWh / jaar voor huishoudelijke verwarming + sanitair water, en per inwoner natuurlijk! Figuur dat niet is opgenomen in deze 400 €, maar hoeveel kost het?)

Dus we kunnen het potentieel van deze "thermische zonne-energie" beter inschatten.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/11/12, 21:59

Sommigen zijn boos op de cijfers, want als ze helemaal geen oefeningen doen, is hun brein niet voldoende bebloed, om deze berekeningen zorgvuldig te maken, zonder een mooie salade te maken!

En ze vergeten dat de zon de opslag van deze zon van de dag vereist voor de nacht tenminste, besloten om de winter te verwarmen, met de zomer warmte opgeslagen ondergronds, om www.dlsc.ca werkend vanuit 2007, en generaliseerbaar tot zonne-energie concentratie bij veel hogere temperatuur !!!

Het is een realiteit verstikt door de lobby's, en de negationisten van de werkelijkheid, die door deze realiteiten worden verleid, wordt gevraagd geen vloed van beledigingen te schrijven !!
0 x
Thiazolinones neuro giftig voor te voorkomen dat zij overal, waanzin, waarbij ten minste ppm, bacteriën en uw neuronen, die de ziekte van Alzheimer vermenigvuldigt !!
De bijen verdwijnen pesticide, Roundup, en worden ons langzaam doden. http://www.pollinis.org/petitions/petit ... noides.php
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16176
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 11/11/12, 23:02

Kun je me herinneren, Dede, aan de namen van die Canadezen die geothermisch zonne-energie opslaan? : Mrgreen:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/11/12, 23:20

Superform schreef:Ik verbruik tot 200 € diesel per maand ...
over 4000 € per jaar ...
Hier, het jaar duurt 20 maanden thuis. :schok:

Superform schreef:dus coef prijs van olie -> prijs van diesel = 10?
tussen de marges van raffinagegroothandelaren en andere distributeurs plus belastingen, we zijn er ...
Behalve dat we in een vat olie niet alleen brandstof winnen, maar ook vele andere derivaten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/11/12, 23:23

Remundo schreef:Kun je me herinneren, Dede, aan de namen van die Canadezen die geothermisch zonne-energie opslaan? : Mrgreen:


https://www.econologie.com/forums/post235636.html#235636

( : Lol: dat is wat je dacht ... : Arrowu: behalve dat het lang geleden is dat ik hem niet meer antwoord ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16176
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 11/11/12, 23:30

Obamot schreef: behalve dat het lang geleden is dat ik hem niet meer antwoord ...)

Gelukkig, omdat het een tijd was dat je daar fulltime werkte. Het lijkt erop dat het jouw handtekening is die het heeft overgenomen. Ik merk nu handtekeninggevechten. Het is nieuw. 8)

Ik wilde gewoon een humoristische noot in deze thread weggooien. Einde van HS.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/11/12, 23:39

Nee, je bent er niet.

Dit is NIET mijn beslissing, maar de toepassing van een collegiale beslissing (of zelfs van hier):
https://www.econologie.com/forums/post243483.html#243483

Behalve dat we na tien dagen zien dat het strikt voor niets werd gebruikt ...

... als je het bovendien verhoogt : Lol: je hebt een goed advies ... : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten