Wat zullen mensen doen met sparen (nrj en euro)?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56

Wat zullen mensen doen met sparen (nrj en euro)?




par knuffelen » 13/12/06, 16:15

Stel dat er de komende jaren aanzienlijke energiebesparingen zullen zijn. Voor de meeste mensen (vooral gezinnen met een lager inkomen) betekent sparen meer geld hebben aan het einde van de maand.

Dus stel ik de vraag "Wat gaan mensen doen met het spaargeld?"

Als ze van de gelegenheid gebruik maken om meer niet-ecologische producten te consumeren, wat is dan het ecologische voordeel? We hebben zojuist een deel van de economie van energieverbruik (huisvesting, transport) naar een ander gedeporteerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 13/12/06, 16:35

welkom

de armen zullen de Franse spelen wat meer vet maken.

de rijken zullen iets meer speculeren, waardoor de huurprijzen van de armen stijgen.

in onze rijke landen worden de lonen precies berekend, zodat mensen niet in opstand komen, dus als de arbeiders gratis heet worden, zullen de lonen dalen.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 13/12/06, 17:30

zac schreef:welkom

de armen zullen de Franse spelen wat meer vet maken.

de rijken zullen iets meer speculeren, waardoor de huurprijzen van de armen stijgen.

in onze rijke landen worden de lonen precies berekend, zodat mensen niet in opstand komen, dus als de arbeiders gratis heet worden, zullen de lonen dalen.

@+


Alleen de vriend!

Ik denk niet dat de lonen zullen dalen, maar bepaalde grondstoffen zullen hun prijs zien stijgen als bij toverslag met de voorwendsels die goed gaan ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Wat gaan mensen doen met de besparingen (nrj en euro) die worden gemaakt




par houthakker » 13/12/06, 18:29

hug schreef:Stel dat er de komende jaren aanzienlijke energiebesparingen zullen zijn.
Stel dat energie de komende jaren veel duurder zal zijn ...
Stel dat in de komende jaren individueel reizen met de auto een luxe is ...
Stel dat huizen in de komende jaren wat duurder zullen zijn om te produceren, een garantie voor hun "passiefhuis" energie-efficiëntie ...

We kunnen dan aannemen dat vrije tijd minder materialen, energie en energie verbruikt dan nu ...
Als ze nog steeds zoveel tijd verbruiken, is dat prima.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/12/06, 19:38

Het is eenvoudig, ze zullen de leningen terugbetalen die ze zijn aangegaan om de investeringen te financieren die nodig zijn voor de extra kosten. (en ze zullen hun geld uitgeven aan computers, multimedia, ADSL-abonnementen, GSM, satelliettelefoto, enz.)

Laten we niet vergeten dat het totale bedrag:

woningfinanciering
verwarming
zelfde klasse autofinanciering
carburant

aanzienlijk gestegen sneller dan de kosten van levensonderhoud van 1986 tot 2006
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 13/12/06, 20:25

Of bij het maken van een bedrijf.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 14/12/06, 13:24

en zoals onze vriend Bucheron zo goed zegt, zullen ze het gebruiken om te betalen voor olie, metalen en kunststoffen, geavanceerde voertuigen die over een paar jaar duurder zijn ... :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten