De winst van Total en zijn investeringen in hernieuwbare energiebronnen

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

De winst van Total en zijn investeringen in hernieuwbare energiebronnen




par bham » 13/11/06, 10:58

Ik heb zojuist deze site gevonden die is gemaakt door wat te kiezen, wat ongetwijfeld bcq aan Christine en Nono zal bevallen, onder anderen : Cheesy: :
http://www.chercarburant.org/ of we zien dat het dringend wordt om de brandstoffen te zwaar te belasten, zodat Total en de anderen er niets meer om geven in de opgravingen : Mrgreen: :onheil:
Als u een klein beetje tarwe opzij hebt, koop dan Total-aandelen, maar zwijg, laat het tussen ons blijven. : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11038




par Christophe » 13/11/06, 12:07

Goede site!
Toekomstig nieuws in perspectief voor de blog!

Door nadelen probeer de HOOFDLETTERS te vermijden ... Ik heb het gecorrigeerd dus voor deze tijd gaat het :)

ps: er is zelfs een forum toegewijd http://forum.quechoisir.org/user/non-fr ... orumid=295 gewoon om te adverteren voor econologie ... : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11038




par Christophe » 13/11/06, 12:16

ps: kleine flat na een langer bezoek, deze site veroordeelt meer de OPLOSSING van brandstof voor de consument dan iets anders.

Eindelijk, wij econologen, wij zijn voor de duurste brandstof die mogelijk is ... toch? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 13/11/06, 13:53

nee nee ... voor een niet-vervuilende brandstof en gratis voor iedereen !!

: Cheesy: : Mrgreen: : Cheesy: : Mrgreen: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11038




par Christophe » 13/11/06, 13:54

Het zou het ergste zijn wat de aarde kan overkomen ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 13/11/06, 14:55

Christophe schreef:ps: kleine flat na een langer bezoek, deze site veroordeelt meer de OPLOSSING van brandstof voor de consument dan iets anders.

Eindelijk, wij econologen, wij zijn voor de duurste brandstof die mogelijk is ... toch? : Cheesy:


+1

Ik begon te kijken en toen ik zag dat de site me op het punt stond een brief aan mijn parlementslid te sturen met het verzoek om de oliebelasting te verlagen, vertrok ik snel ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 13/11/06, 15:11

Christophe schreef:Door nadelen probeer de HOOFDLETTERS te vermijden ... Ik heb het gecorrigeerd dus voor deze tijd gaat het :)

Houlà, zou dat typen! : Mrgreen: : Cheesy:

Anders, om terug te keren naar de site, mea culpa, ontbrak ik onderscheidingsvermogen, het is niet door te berekenen dat de winst van Total toeneemt, maar wanneer de prijs van een vat omhoog gaat. We moeten dus duidelijk het TIPP-aspect en het prijsaspect van het vat onderscheiden.

Christophe schreef:Eindelijk, wij econologen, wij zijn voor de duurste brandstof die mogelijk is ... toch?

Ehm!
superform schreef:nee nee ... voor een niet-vervuilende brandstof en gratis voor iedereen

Christophe schreef:Het zou het ergste zijn wat de aarde zou kunnen overkomen

Welnu, de pantone vermindert vervuiling en het werkt met water dat momenteel gratis is (dat van de lucht).
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 13/11/06, 16:29

bham schreef:[..] Ben echter, de pantone die het vervuilt en het werkt met water dat op dit moment vrij is (dat van de lucht).
Ik denk niet dat je kunt zeggen dat Pantone-water een is carburant
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11038




par Christophe » 13/11/06, 16:32

bham schreef:
Christophe schreef:Het zou het ergste zijn wat de aarde zou kunnen overkomen

Welnu, de pantone vermindert vervuiling en het werkt met water dat momenteel gratis is (dat van de lucht).


Maar dat heeft niets te maken! (zie opmerking van Bucheron)

De pantone maakt het eenvoudig BETER om de brandstof te gebruiken en te gebruiken ... niet om het te vervangen ...

In die zin zou het in de toekomst mogelijk zijn om de uitputting van deze laatste te compenseren ... maar hiervoor zou het nodig zijn dat de fabrikanten stoppen met mokken ... en het is niet morgen de dag ervoor! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11038




par Christophe » 13/11/06, 16:51

bham schreef:
Christophe schreef:Eindelijk, wij econologen, wij zijn voor de duurste brandstof die mogelijk is ... toch?

Ehm!


Als dit is waar je ecolo en econoloog verwart ... Ik karikatuur:

Ecolo = hoe minder duur, hoe beter. (de gierige ecolo wat ...)

Edit door Christophe: na een misverstand en een onhandigheid van mijn kant zou het verstandiger zijn geweest om te zeggen:

"Voor sommige (zelfbenoemde) ecologen, hoe goedkoper het is, hoe ecologischer (zelfs als dit betekent dat er een maximum wordt vervuild)"



Voorbeeld 1: Profmeca, toen hij monteur was, kende een "ecoloog" die zijn oude gebruikte olie kwam ophalen ... om het te filteren en gratis te hergebruiken in zijn doos ... Ik wil niet eens weten of hij het verbrand heeft in zijn ketel of in een diesel.

Voorbeeld 2: Een van mijn voormalige baas "ecolo" grondig (producent van natuurlijke producten) ... stopte zijn oude afgewerkte olie in de stookolietank van de EJP-groep en aarzelde niet om gelakt hout in zijn open haard te stoken. ..

Dus, hum hum, ik ben het die het moet doen ...
En het is vanwege dergelijk gedrag dat niemand ECOLO wil zijn !!

Ter informatie, hier, daarentegen, mijn definitie van een econoloog = respect voor de planeet en hulpbronnen met maar vooral VOORDAT we op zoek zijn naar financiële besparingen ... De 2 hierboven genoemde gevallen waren puur de keren. Het is duidelijk dat als we de 2 kunnen verzoenen de perfecte econoloog is!

Voila voila ...
Dernière édition par Christophe de 14 / 11 / 06, 09: 27, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten