Waarom is de economie van vandaag niet dezelfde als die van gisteren?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
anaya
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 08/01/22, 17:09
x 12

Waarom is de economie van vandaag niet dezelfde als die van gisteren?




par anaya » 08/01/22, 17:44

Hallo ik ben een nieuwkomer hierin forum,

De landen hebben niet allemaal dezelfde economische modellen (BRICS, ontwikkeld land, niet-ontwikkeld land) en hier kunnen we zeggen dat de economie van vandaag bijna hetzelfde is als die van gisteren. Vandaag is niet hetzelfde als gisteren in de ontwikkelde landen landen omdat de virtuele wereld vrije toegang heeft gecreëerd zoals op tv en op internet. De groei van de vraag is dan het aantal gebruikers op internet en de kosten van internet zijn een basisset van kosten, dus het budget heeft minder effect het is vooral de tijd die telt op internet. Het internet dat vooral bedoeld is om tijd te besparen, waaronder de telecom- en handelssectoren, domineert de markt. Vanaf de 'privatisering' van internet in de Verenigde Staten halverwege de jaren negentig, het netwerk van netwerken groeide in een versneld tempo.In de medische sector, die overwegend openbaar is, wat zeer zeldzaam is voor een bedrijfstak die goed betaalt, en ook in de revolutie met het transhumanisme, de consultatio ns online of mensen maken zich tegenwoordig steeds meer zorgen over hun gezondheid Hier is het Europese budget voor medische hulpmiddelen: 1990 miljard euro in 40,8, mede door de impact van covid. zijn getroffen en bezorgd De markt voor goederen en diensten, De arbeidsmarkt, De financiële markt, de geldmarkt, de valutamarkt.

Het is zeker een te brede vraag omdat er sectoren zijn als IT, geneeskunde, industrie, technologieën, ecologie, engineering, afval en het is allemaal hetzelfde dankzij met name kunstmatige intelligentie en de problemen van morgen.
(Ik spreek over economie maar ik studeer het niet op school, maar ik vind het leuk ik ga een beetje op de echo's dat alles) : Cry: : Roll: : Idee: :frons:
2 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Waarom is de economie van vandaag niet hetzelfde als gisteren?




par GuyGadeboisTheBack » 08/01/22, 18:57

anaya schreef: de virtuele wereld heeft vrije toegang gecreëerd, zoals op tv en op internet.

Oh goed ? Is dat zo. :schok:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Waarom is de economie van vandaag niet hetzelfde als gisteren?




par Ahmed » 08/01/22, 19:54

Geen vraag is te breed... 8)
We moeten ons niet laten hypnotiseren door de kwestie van een relatief vrije aard bij de uitwisseling van informatie: informatie en energie zijn gecorreleerd en het faciliteren van de uitwisseling van informatie is niet alleen bedoeld om commerciële uitwisselingen te versnellen, maar ook om nieuwe activiteitensectoren te creëren (vgl. de metaverse van Mark Zuckerberg).
De belangrijkste verandering in de economie is minder zichtbaar en dateert uit de jaren tachtig, een periode waarin de financiële sector de klassieke industrie verving, waarbij deze laatste machteloos was geworden om een ​​hoeveelheid abstracte waarde te creëren in verhouding tot de immense stapel kapitaal die al was verzameld. De huidige "ecologische transitie", meer precies de economische transitie, heeft tot doel een deel van deze kapitaalmassa te vernietigen (voornamelijk door normatieve veroudering) en een vervangende industrie te stimuleren (hernieuwbare energie, elektrische voertuigen, elektriciteitsproductie. "groene" waterstof, enz.): het is dus een kwestie van tegelijkertijd op de twee hefbomen werken om te proberen het systemische infarct terug te dringen.
3 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Waarom is de economie van vandaag niet hetzelfde als gisteren?




par GuyGadeboisTheBack » 08/01/22, 19:55

En jouw antwoord, is het gratis? : Wink:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Waarom is de economie van vandaag niet hetzelfde als gisteren?




par Ahmed » 08/01/22, 19:59

... maar ze kan betalen! : Wink:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Waarom is de economie van vandaag niet hetzelfde als gisteren?




par GuyGadeboisTheBack » 08/01/22, 20:22

Ahmed schreef:... maar ze kan betalen! : Wink:

Van mij?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Waarom is de economie van vandaag niet hetzelfde als gisteren?




par Ahmed » 08/01/22, 20:51

Nee, tanken (met het Italiaanse accent, per favoriet!).
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Waarom is de economie van vandaag niet hetzelfde als gisteren?




par GuyGadeboisTheBack » 08/01/22, 20:54

Zal ik je met alle vijf vullen? : Wink:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Waarom is de economie van vandaag niet hetzelfde als gisteren?




par Ahmed » 08/01/22, 20:58

Stop! :P Je zult uiteindelijk wegschrikken Anaya... In plaats daarvan stoom afblazen op Izy ou ABC...
3 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Waarom is de economie van vandaag niet hetzelfde als gisteren?




par izentrop » 08/01/22, 21:10

Complexe vraag

Ahmed schreef:We moeten ons niet laten hypnotiseren door de kwestie van een relatief vrije aard bij de uitwisseling van informatie: informatie en energie zijn gecorreleerd en het faciliteren van de uitwisseling van informatie is niet alleen bedoeld om commerciële uitwisselingen te versnellen, maar ook om nieuwe activiteitensectoren te creëren (vgl. de metaverse van Mark Zuckerberg).
De belangrijkste verandering in de economie is minder zichtbaar en dateert uit de jaren tachtig, een periode waarin de financiële sector de klassieke industrie verving, waarbij deze laatste machteloos was geworden om een ​​hoeveelheid abstracte waarde te creëren in verhouding tot de immense stapel kapitaal die al was verzameld. De huidige "ecologische transitie", meer precies de economische transitie, heeft tot doel een deel van deze kapitaalmassa te vernietigen (voornamelijk door normatieve veroudering) en een vervangende industrie te stimuleren (hernieuwbare energie, elektrische voertuigen, elektriciteitsproductie. "groene" waterstof, enz.): het is dus een kwestie van tegelijkertijd op de twee hefbomen werken om te proberen het systemische infarct terug te dringen.
Voor een keer heb ik min of meer begrepen wat je schrijft.
We kunnen praten over de eerste olieschok uit de tijd van Giscard in 1973, die ik heb meegemaakt en die de halsstarrigheid een beetje verminderde. https://www.cairn.info/revue-internatio ... ge-139.htm en die sommigen bewust maakte van de grenzen van de planeet...
Iets eerder bracht de Club van Rome een snel vergeten rapport uit https://fr.wikipedia.org/wiki/Club_de_Rome ...

Nu zwemmen we in het virtuele. Gratis is een kunstaas waarmee je kunt blijven consumeren terwijl je de realiteit verbergt ...

... Ik sla stappen over om naar:
Beeld
https://www.plansb.info/2022/01/04/2566/

Dit is niet per se hoe het gaat gebeuren, maar de gewenste daling vind ik moeilijk te geloven...
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten