Officieel werkloosheidspercentage versus herberekend ...

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Officieel werkloosheidspercentage versus herberekend ...




par sen-no-sen » 09/12/18, 18:55

Een interview met'Olivier Delamarche par Groothoek over de verschillen tussen waargenomen werkloosheid en "officiële werkloosheid":





Een bijzonder interessante grafiek op 4'20" in de video die ik hier reproduceer:
Beeld

Hier zien we de realiteit van de werkloosheid in Frankrijk, dichter bij de 22% dan de 10% die gewoonlijk in de media wordt gepresenteerd en gebaseerd op de boekhouding van werklozen in categorie A.
Dergelijke cijfers alleen al verklaren een groot deel van de huidige onvrede.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: officiële versus herberekende werkloosheidscijfers...




par Christophe » 09/12/18, 19:13

Als België in deze vergelijking zou zitten, zou het op de 1e of 2e plaats staan...

16% van de Belgen zit op het equivalent van de RSA + 20% werkloosheid, de berekening is snel... Voeg daar onzekere banen aan toe en dat loopt op tot 40%...

Euh, wat is een ontmoedigde werkloze????
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: officiële versus herberekende werkloosheidscijfers...




par sen-no-sen » 09/12/18, 19:20

Christophe schreef:Euh, wat is een ontmoedigde werkloze????


Simpel gezegd is het een persoon die vol energie zit en niet langer op zoek wil naar een baan, dit gaat van ouder dan 50 jaar die na het sturen van 40 CV's om netto 1200 euro te verdienen geen positief antwoord kreeg of jongeren zonder kwalificaties die alleen een toekomst hebben in waardeloze baantjes zoals het leveren van diensten Fast food etc. ..
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Officiële versus herberekende werkloosheidscijfers...




par Christophe » 09/12/18, 19:39

Ach ja, in dit geval ben ik altijd ontmoedigd werkloos geweest!! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Vaak veracht door recruiters...(Ik moet ze bang hebben gemaakt door te veel waarheden te vertellen...)...daarna kwijlde ik nooit over het geld (in tegenstelling tot veel technische kandidaten)...

De enige mogelijke optie in mijn geval: een cassos worden of wegwezen en je eigen bedrijf beginnen... Ik heb niet voor de cassos-modus gekozen (ook al ben ik er één volgens bepaalde opvattingen... van carrièremakers en co. . ..)
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Officiële versus herberekende werkloosheidscijfers...




par thibr » 09/12/18, 19:42

toujours :? :schok:
Verklaart dit uw standpunt?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten