Koop online: Cdiscount, Let op!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Koop online: Cdiscount, Let op!




par Forhorse » 28/12/17, 14:55

Bonjour à tous,

Ik weet niet of ik in de juiste sectie zit forum, of als u dit nog niet weet, maar ik wilde u waarschuwen zodat u aandacht besteedt aan bepaalde online winkelsites, en niet noodzakelijkerwijs de kleine ...

Dit najaar besloot ik een solarium voor mijn paarden te bouwen. Dus ik had stopcontacten nodig voor de lampen van dit apparaat.
Na een beetje onderzoek vind ik het artikel dat ik nodig heb op de zeer beroemde Cd-site ..... nt (ik censureer maar je zult het hebben herkend)
Dus bestel ik de 15 porseleinen stopcontacten die ik nodig heb voor een bedrag van 25 € inclusief levering.
Merk op dat dit een artikel is "Verkocht en verzonden door Cd ..... nt" en niet door een van zijn partners, wat meer of minder twijfelachtig zou zijn.
4 dagen later ga ik naar mijn pakketrelais om de items op te halen. Onmiddellijk wijst de verkoopster van de winkel die mij het pakket geeft mij op een vreemd geluid in het pakket.
De eerste opmerking is al dat de doos van het pakket enorm is vergeleken met het volume dat de 15-aansluitingen innemen. Aangezien de items naar binnen dwalen, is er duidelijk geen opvulling om ze vast te zetten.
De doos is uitwendig in goede staat, er is geen spoor van schok of abnormale compressie, de drager is daarom vrij voorzichtig geweest (ondanks het ontbreken van enige vermelding die de kwetsbaarheid van de inhoud aangeeft)
Ik open het pakje en zoals verwacht, ontdek ik porselein. Op de 15-aansluitingen is 6 volledig kapot en zijn de andere 9, hoewel mogelijk nog bruikbaar, ernstig beschadigd.

Observatie nr. 1 De orderpickers bij Cd ..... nt zijn grote klootzakken en / of de clown die het protocol / programma / algoritme heeft ontwikkeld (doorhalen wat niet nodig is) voor de voorbereiding van de bestelling heeft niet meer IQ dan 'een oester.
Een kind van 8 jaar weet dat porselein kwetsbaar is en dat als je ze in een doos stopt, dit onvermijdelijk in kruimels gebeurt.

Ofwel, dus het is tijd om de klantenservice te testen Cd ..... nt (geen spanning, het bestaat niet, maar ik wist het nog niet)
Op hun site is het erg moeilijk om te vinden hoe ze contact met hen kunnen opnemen, en afgezien van het bellen van een premium-nummer dat zeker op een telefoonplatform in de Maghreb terechtkomt (geen racisme misplaatst, deze mensen zijn er voor niets, ze doen hun werk dat is alles) we kunnen het alleen rechtstreeks vanuit de geschiedenis van de betreffende bestelling doen.

Dus ik kies de tweede methode, dus het lijkt me eenvoudiger. En inderdaad, het is niet ingewikkeld, klik gewoon op een knop, kies de reden voor de retourzending (ik heb dit beschadigde artikel ontvangen) om te kiezen tussen terugbetaling OF omruilen en het retouretiket afdrukken dat de 'we ontvangen dan.
Al eerste keer liften, vraagt ​​niemand me om aan te geven hoeveel items ik heb geretourneerd!?
Ik heb 15-exemplaren van hetzelfde artikel besteld, maar misschien wil ik alleen 1 of 2 retourneren? In mijn geval breng ik de 15 terug ...
Het is zelfs mogelijk om het te specificeren, maar het is op een andere manier iets moeilijker toegankelijk dat ik later ontdekte. Ik geef aan omdat het belangrijk is voor de toekomst ...

Een paar dagen later ontvang ik een vergoeding voor EEN artikel plus verzendkosten: 5 euro en stof (dit is waar de nauwkeurigheid van het aantal artikelen belangrijk is) wanneer ik de artikelen nog niet eens heb geretourneerd (ding dat ik 2 dagen later zou doen) zelfs als het bedrag niet correct is, het is een goed teken, hier is een bedrijf dat deze klanten vertrouwt, zeg ik tegen mezelf ...
Behalve dat ik geen terugbetaling had gevraagd, maar een omwisseling!

Dus retourneer ik het pakket precies zoals ik het heb ontvangen (vergezeld van een sarcastisch notitieverhaal dat ze hun domheid beseffen) en ik wacht een beetje totdat het gebeurt.
48h later besluit ik een extra verzoek tot terugbetaling te openen omdat ik mezelf vertel dat ze mijn pakket binnenkort zullen ontvangen en dat ik graag wil weten waar het is.
Omdat ja, zodra het retourverzoek is gedaan, dit de enige optie is die u nodig hebt om contact op te nemen met de klantenservice buiten het premiumtariefnummer ... Ze moeten worden gebruikt om het bedrag van de restituties te verwarren om bieden die ene contactoptie aan hun klanten : Roll:

4 uur later ontvang ik een reactie (automatisch, zou ik later weten) die me vertelt dat ze mijn pakket niet hebben ontvangen, maar dat ik om ze te versnellen een scan van het bewijs van storting van de verpakken.
Door goed te specificeren dat als ik niets doe onder 10 dagen, het bestand als gesloten wordt beschouwd ... leuk!
Ik merk dan op dat het onmogelijk is om op dit bericht te antwoorden, de uitwisselingen zijn één manier. Je weet maar nooit, als je niet tevreden bent met het antwoord ...

Ik scan daarom het stortingsbewijs dat naar behoren is gedateerd en afgestempeld door de verkoper van het pakketrelais. Ik stuur het naar CD ..... nt op de daarvoor bestemde ruimte.
Een ja dat is ook goed gedaan, we zijn bang om bijlagen rechtstreeks vanuit het klantengedeelte te verzenden ... Maar het is alleen als we een teruggaveverzoek hebben ingediend en we kunnen niet hopen een bericht bij te voegen met het document, de commentaarruimte is belachelijk beperkt in aantal opmerkingen. Ik geef desalniettemin in opmerking aan dat ik om de omwisseling had gevraagd en niet om terugbetaling.

De volgende dag ontvang ik dan een verbluffende reactie. Het bewijs van storting dat ik heb verstrekt, is niet conform!
Dus dat is sterk, het is HUN gedateerde en afgestempelde document zoals ze vragen, maar het is niet conform.
Ze hebben geen bewijs dat ik de 15-contactdozen heb geretourneerd, dus ze kunnen niets voor me doen. Hoe bewijs ik dat ik de 15-sockets heb verzonden?
In principe noemen ze me een leugenaar!
In eerste instantie vergoeden ze me zonder zelfs maar iets te sturen, en daar dat ze een bewijs van pakketbezorging hebben, vertrouwen ze me niet.

Observatie nr. 2 CD ..... nt neemt zijn klanten voor leugenaars.

48 uur later ontvangen ze eindelijk mijn pakket en ... nou NIETS! Ze hebben mijn pakket ontvangen en dat is alles. Nee OK goed, wij vergoeden u 15-stopcontacten in plaats van een of we sturen u de bestelde artikelen correct terug, nee nee ... NIETS!

7 dagen later zag ik dat er niets gebeurde en diende ik een nieuw verzoek in voor extra vergoeding.
Het bestandsnummer is hetzelfde (het bestelnummer) en toch ontvang ik PRECIES hetzelfde antwoord als in het begin: ze hebben mijn pakket niet ontvangen, ik moet hen het bewijs leveren dat ik het pakket heb verzonden.

Observatie nr. 3 CD ..... nt neemt zijn klanten voor nadelen
Gevolg van de opmerking N ° 3: Klantenservice is eigenlijk alleen een software (robot) en niemand beantwoordt u echt en volgt uw verzoek.

Ik wacht en er gebeurt natuurlijk niets ...

7 dagen later (het zijn 2 weken geweest sinds ze mijn pakket hebben ontvangen, maar geen actie van hun kant, eh ...) Ik vraag opnieuw een extra vergoeding aan. Ik ontvang dan een derde keer hetzelfde antwoord met de vraag om een ​​bewijs van storting te leveren.
Als bewijs van storting bezorg ik hen vervolgens een screenshot van mijn klantengebied op hun site waar het bericht wordt weergegeven dat aangeeft dat ze mijn pakket hebben ontvangen.

De volgende dag ontvang ik een bericht dat ze 15 euro op mijn account bijschrijven ...
Dus al de 5-euro bij de start plus 15-euro na een maand dialoog met doven, dat maakt 25-euro niet mijn bestelling! (het is dat 5 euro, maar in principe goed ... wetende dat er zelfs geen 4 € was voor verzendkosten)
Bovendien had ik geen restitutie aangevraagd, maar een UITWISSELING van ontvangen artikelen beschadigd.
Te moe om in een vacuüm te claimen, dus daar neem ik genoegen mee ...

Observatie nr. 4 CD ..... nt neemt zijn klanten goed voor idioten!

Merk op dat dit niet mijn eerste teleurstelling op deze site is, ik had op mijn hoede moeten zijn bij het eerste teken.
Om te bewijzen dat ik me niet baseer op de indrukken van een enkele ervaring, volgt hier een samenvatting van andere teleurstellingen.

Ik had een nieuwe accuboormachine nodig. Op Cd .... nt vind ik een interessant aanbod: een blauwe Bosch (professional) voor de prijs van een groene Bosh (amateur)
In mijn professionele leven had ik vaak Bosch Blue in mijn handen, wat ik kreeg was allesbehalve blauwe Bosch (geen oplaadindicator ingebouwd in de batterijen bijvoorbeeld) Toen ik erover sprak in reactie op het product op de site, kreeg ik een reactie van de klantenservice (toen ik het niet had verwacht ...) dat ze me hart bij de hand zwoeren dat ze geen vervalsingen verkopen. Als het geen namaak is, is het nog steeds een goed vervaardigd product dat niets te maken heeft met het professionele assortiment dat Bosch van zijn officiële dealers heeft verkocht ... dat echter de beschrijving van het verkochte product suggereerde.

Voor de pc van mijn vrouw had ik een computerscherm nodig met ingebouwde luidsprekers. Daarom bestel ik op Cd ..... nt altijd een monitor van het merk X referentie UVW. Het is een low-end monitor, maar het doet zijn werk, gezien het gebruik dat het heeft gemaakt, het is zelfs vrij goed.
Een jaar later besluit ik de monitor op mijn eigen pc te wijzigen. Omdat we tevreden zijn met het UVW-model van X, besluit ik daarom hetzelfde te bestellen. Ik ga terug naar de Cd .... nt-site en ik vind het zonder problemen. Dezelfde referentie, dezelfde beschrijving, nog een beetje goedkoper.
Dus ik ontvang het product, en verrassend, meer geïntegreerde luidsprekers ... dit is wat de prijsdaling verklaarde, maar de beschrijving was hetzelfde gebleven. het was niet essentieel voor mij, dus ik liet het stromen, maar het was nog een teken van het gebrek aan ernst van deze site.

Ik wil er nogmaals op wijzen dat deze twee producten ook "verkocht en verzonden werden door Cd .... nt" en dat we daarom niet één van hun "partner" de schuld kunnen geven.
Ik ben bij 15 bestellingen bij hen, en dat maakt 3 al teleurgesteld of 20% van problematische bestellingen. Het is praktisch 20 jaar geweest dat ik op internet koop en op geen enkele andere site had ik zo'n lage tevredenheid. Persoonlijk zal ik daarom stoppen met bestellen bij hen.
Het risico nemen om gestolen of kapotte producten te ontvangen om soms nauwelijks 5% te verdienen in vergelijking met andere, veel serieuzere sites is het niet waard.


Conclusies

1- Nooit kopen op Cd ..... nt!
2 - Nooit kopen op Cd ..... nt ...
3 - Als u nog steeds koopt op Cd ..... nt, koop dan niets breekbaars of waardevols.
4 - Als je wilt kopen op Cd .... nt, probeer Ama-zone, Ali-rapid, enz ... het zal niet erger zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Online aankoop: Cdiscount, Let op!




par Christophe » 28/12/17, 15:35

Houlala, de Forhorse is daar van streek ... bloed als een volbloed :)

Geen censuur nodig hier! Dus ik zet Cdiscount in de titel, je kunt de merken in je bericht citeren :) hoe er geen laster is, geen zorgen!

a) Aandacht zoals je hebt gemerkt, Cdiscount is een marktplaats geworden, marktplaats, zoals Amazon en vele anderen en zelfs Fnac ...
Kortom, u kunt op deze sites kopen van onafhankelijke verkopers die "niets" met deze sites te maken hebben, noch fysiek noch administratief ... voor de grote klanten van deze marktplaatsen kunnen deze hun voorraad en hun zendingen beheren (allemaal voordeel voor de sites aangezien de voorraad wordt gefinancierd door de onafhankelijke ...) blijkbaar was dit uw geval (behalve als er "fraude" was op de info, dit is gemakkelijk te verifiëren met de stomp van het pakket)

Kortom, u kunt nu rechtstreeks in China kopen op Cdiscount ... de eerste "Franse" e-commerce site mouhahaha : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Het probleem is dat het onderscheid tussen de 2 soorten verkoop niet erg duidelijk is ... en veel mensen denken er nog steeds aan om bij "Cdiscount" te kopen ...

b) Als het pakket beschadigd is, is het de vervoerder die een claim moet indienen, niet de verkoper (maar het is zeker de verkoper om dit te doen, want hij is de klant van de vervoerder ... als te goeder trouw van de verkoper, je bent geblokkeerd ...) ...

c) Ik had vorig jaar de klantenservice van Cdiscout online (ik heb een ongeladen nummer gevonden in de internetkelder :D) het zijn mensen met sterke Slavische accenten die niets van mijn zorgen begrepen, die het volledig oppikten ... Ik liet de zaak na 30 minuten vallen : Cheesy:

d) Gezien de relatief lage waarde van uw pakket stopcontacten, zou een aardige verkoper tevreden moeten zijn met foto's en niet de moeite nemen om een ​​kostbare herverzending voor u te maken en 100% verantwoordelijk voor de schade te nemen, dit wordt een commercieel gebaar - dat is wat ik deed ten tijde van de ecowinkel ... en wat sommige sites, zelfs Chinese, momenteel doen -

e) Kort gezegd, je vooroordelen zijn nog steeds laag, zelfs als ik je frustratie begrijp ... Je enige oplossing is om te rotten in de commentaren ... of op forums zoals jij doet ... Amazon verdedigt de klant veel meer dan de verkoper, Cdiscount weet ik niet. Bovendien profiteren sommigen ervan in de andere richting, de menselijke natuur is zo ... Ik was een paar maanden verkoper op Amazon, dus ik weet het ...

f) Droom niet, goedkopere prijs op internet, het is riskanter (product niet in overeenstemming met 100%, breuk, pijnlijkere after-sales service ...) ... we kunnen niet alles hebben ... als?

ps: geef ons wat foto's van de schade en het pakket als je wilt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Online aankoop: Cdiscount, Let op!




par Forhorse » 28/12/17, 16:31

Dit zijn artikelen die rechtstreeks worden verkocht door Cdiscount, de verkoper wordt altijd vermeld in de beschrijving van het artikel.
Er is zelfs een filter om items te kiezen die alleen door hen worden verkocht, of alleen door externe verkopers.
Bovendien kocht ik ook verschillende keren van Chinese verkopers via de cdiscount-site, en afgezien van een beetje lange vertraging, maakte ik me geen zorgen.
Geen foto's, ik sloot de doos net zo snel als ik hem opende en hij ging weg zodra ik de gelegenheid had.
In ieder geval heeft de transporteur er niets mee te maken. De verantwoordelijkheid op haar leggen zou oneerlijk zijn. Het is een flagrant verpakkingsdefect.
het kan gebeuren ... we gaan ervan uit dat de ordervoorbereiders onder druk staan ​​en dat er snel een fout of toezicht is opgetreden. Zoals ze zeggen, er zijn alleen mensen die niets doen die geen onzin maken. Als het een onoplettendheid is en niet iets opzettelijk (zoals geen vastzitten in pakketten om kosten te besparen ...) Maar omdat het niet de eerste keer is dat ik iets in bulk ontvang zoals dat in een doos (gelukkig niet breekbaar of al goed beschermd door de verpakking van de fabrikant), zou ik liever geloven dat het opzettelijk is.
Door nadelen amateurisme en de foutage mond van pseudo klantenservice die niet te verdragen is.

En gezien het aantal reacties dat we vinden wanneer je "cdiscount scam" typt op google of youtube, denk ik dat deze site snel het klantenbeleid moet herzien, anders zullen ze niet lang duren (en het zou goed zijn gedaan)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Online aankoop: Cdiscount, Let op!




par Christophe » 28/12/17, 20:26

Forhorse schreef:En gezien het aantal reacties dat we vinden wanneer je "cdiscount scam" typt op google of youtube, denk ik dat deze site snel het klantenbeleid moet herzien, anders zullen ze niet lang duren (en het zou goed zijn gedaan)


Welnu, ik denk dat het tijdverspilling is om Cdiscount aan te vallen: het geld is sterker dan wat dan ook (ik hoor het geld van de kopers).

Voor het verhaal, in 2004 had ik al een geschil met hen ... (een kleinigheidje aan 15-20 € nooit ontvangen ...) ... omdat ze niet zijn gestopt met groeien ... en klanten winnen ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten