De stalen baronnen

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

De stalen baronnen




par Andre » 01/02/06, 16:21

Hallo,

Canada's grootste en oudste staalfabriek Stelco wordt bedreigd
De staalfabriek die toebehoorde aan de regering van Quebec DOSCO gekocht door MITAL STEEL
Onlangs is de op een na grootste Canadese staalfabriek DOFASCO net geweest
Aankoop door ARCELOR (hoofdkantoor in Luxemburg) twee kopers waren in zicht
THIESSEN, nu de transactie is gesloten met Arcelor, komt dat te weten
Mital wil Dofasco kopen van Arcelor.
MITAL STEEL koopt staalfabrieken in moeilijkheden, meestal fabrieken die door de overheid zijn gesubsidieerd, en vaak elimineert het om het winstgevend te maken bepaalde fabrieken om productconcentraties te maken.
Al onze regeringen kijken naar deze staalbaron die machtiger is dan een of andere regering en dit monopolie laat groeien, het zal eindigen, het zal een KARTEL worden er zal nog maar één staalbedrijf over zijn in de wereld, dat is globalisering
Al op de schrootmarkt is het een monopolie zoals de Baronnen van Colombia, Proberen om 20 ton schroot te gaan verkopen aan een staalfabriek, je moet een reeks tussenpersonen doorlopen en je realiseert je dat er een personage is via wie je absoluut moet gaan. , De staalfabriek die deze regel niet respecteert, loopt het risico te worden afgesneden of gestraft door de grote leverancier.
Om de bevolking te sussen, vertellen de media ons dat het is om de industriële opkomst van China tegen te gaan.
Wanneer deze grote monopoliemethoden worden veralgemeend voor olie, voedsel en auto's, zal de bevolking alleen de keuze hebben van het product, dat de baronnen zullen hebben besloten
Ze zijn al machtiger dan de regeringen, ze zijn in staat om een ​​gekozen regering ten val te brengen, ze hoeven alleen maar een kleine economische crisis, werkloosheid en de goede kiezers terug te brengen naar de stembus, een volgzame regering voor de baronnen op te zetten.
Wat gebeurt er met onze mooie democratie?
Wat zou Robespierre zeggen over zijn mooie project? hij had gelijk, maar niet de goede methode om dit probleem op te lossen.
Ik begin te begrijpen waarom jongeren niet meer gaan stemmen, het vertrouwen in politici staat op een heel laag pitje.

Andre
0 x
jp33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 14/01/06, 09:55
Plaats: BORDEAUX




par jp33 » 01/02/06, 18:01

Het is al een paar decennia geleden dat ik 14 juli niet meer vier, omdat ik denk dat onze voorouders, degenen die in opstand kwamen in 1789.
Ik denk dat Robespierre en de hele kliek gelijk hadden over de inhoud en de methode.Het probleem is dat naarmate de tijd verstrijkt, "DE MENSEN" in slaap zijn gevallen en de GROTE daarvan profiteren om voor zichzelf privileges te stemmen en van alles te doen.

Ik zeg altijd twee dingen:

1) Als ik op een dag arbeiders in dienst heb (wat niet klaar is om te gebeuren), en die blijft ons de vakantiedag opleggen, dan is het thuis 14 juli.

2) Wie machtigde degenen die ons regeren om zichzelf rijkelijk te betalen zoals zij doen?Niet de mensen!!

In 1789 hadden ze besloten te regeren voor het volk met het volk (dat wil zeggen, rekening houdend met hun mening), en dat deden ze als het ware vrijwillig omdat er armoede heerste.

Door hen slechts een minimumloon of zelfs iets meer toe te kennen, zou het aantal kandidaten voor deze functies afnemen en zou het pure,
veel minder van hen.

Ik weet het, het is UTOPIA, maar in 1789 werkte het!! en ze moeten zich omdraaien in hun graf.
0 x
Doe NIET VERLATEN .....
Avatar de l'utilisateur
bojourvous5094
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 212
Inschrijving: 20/03/05, 20:11
Plaats: Levis, QUEBEC

Globalisering... omzeilen van nationale wetten...




par bojourvous5094 » 12/03/06, 20:47

Sinds we het 'web' van vrijhandel hebben opgezet, zijn de transnationale ondernemingen erin geslaagd de echte macht over te nemen en hun eigen regels van het 'spel' te bepalen. Dat wil zeggen dat geen enkele regering van een land wetgeving kan uitvaardigen om het pompen van kapitaal te stoppen... :|

In het verleden kon je een product "nationaliseren", als bedrijven overdreven... Nu zijn zij degenen die de "regels" maken met de zegen van onze regeringsleiders...

Sindsdien stapelen regeringen schulden op en bedrijven stapelen "duizelingwekkende" winsten op...
Producten en kapitaal verplaatsen zich steeds meer en burgers steeds minder... Grenzen zijn en worden meer "hermetisch"... Dankzij terrorisme... : Idee:

De instrumenten om een ​​recalcitrant land op te breken zijn zeer krachtig. De Wereldbank is verantwoordelijk voor het afpersen van elk land dat tegen zijn beleid is... Het land stort zich in het systeem of het wordt verpletterd onder het gewicht van zijn schuld die moet worden terugbetaald... :!:

We zijn getuige van een overname van echte macht door transnationale ondernemingen die aan niemand verantwoording hoeven af ​​te leggen...
Winst, de circulatie van kapitaal en goederen zijn de enige basis van de nieuwe religie die de wereld leidt... :onheil:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/01/07, 17:56

Hallo,
Zoals gepland is MITTAL zojuist (gefuseerd) met Arcelor, het vlaggenschip van Lorrain, Belgisch en Luxemburgs staal,
wat deed de europese gemeenschap? zoals de Canadese regering, niets! kijk hoe de trein voorbij rijdt, laat deze reus het doen en laat hem groeien, de verassingen komen later.
De Mettalos zullen in de toekomst zware gevechten moeten leveren.
Samenvoegen is het vermomde woord om niet te zeggen (absorberen)
Ik begrijp de weerstand van Arcelor (ik had sympathie voor dit bedrijf dat zich verzette tegen de reus)
Naar aanleiding van de verklaringen van de CEO van Arcelor stel ik vast dat hij niet op de hoogte is van alle Mittal-fabrieken, anders is het om de werknemers van zijn fabrieken gerust te stellen.
"Wij Arcelor maken parfum en Mittal maakt eau de cologne>>, dit geldt gedeeltelijk voor de fabrieken in Oost-Europa en voor de fabrieken in Zuid-Amerika, maar wanneer Mittal Canadese staalfabrieken koopt, is het voor het grootste deel staal gemaakt in de elektrische oven en van hoogwaardige auto-onderdelen met bladveren. Sommige staalfabrieken zijn zo winstgevend dat ze zichzelf in 5 jaar zullen terugbetalen.
Wat is moeilijk te begrijpen dat deze staalfabrieken ofwel niet winstgevend waren op het moment van de aankoop, (van de liquidatie) het verandert van naam, behoudt zijn hele structuur en hetzelfde personeel, verhoogt zijn productie, volgt dezelfde curve als in het verleden en wordt van de ene op de andere dag winstgevend?
De grote baas van Mittal verklaart dat hij niet gehecht is aan een land (India) hij behoort tot de wereld.
iets belangrijks is onze politici ontgaan en ik geloof dat we vrij snel de klap zullen krijgen van deze grote reuzen staal, olie, luchtvaart, voedsel en winkelketens, het ontwaken zal wreed zijn voor jonge mensen als ze zullen begrijpen dat ze worden georganiseerd met de medeplichtigheid van hun gekozen functionarissen.

Hun methode, door alle staalfabrieken te bezitten door middel van boekhoudkundige manoeuvres, zal de te winstgevende verdrinken in de minder winstgevende en resultaten, weinig of geen belasting betaald aan regeringen. (een groot bedrijf mag geen winst maken in fiscale zin) ze hebben vaak een tweede boek voor de aandeelhouders..
In een grote industrie is de belasting op de lonen van de werknemers de enige bijdrage aan de overheid.

Als het nationale gevoel verdwijnt, wat is dan het cement dat de burgers van een land verenigt? zeker niet de $..

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 01/10/12, 11:29

Maandag 1 oktober 2012 - 11:03

ArcelorMittal: de definitieve sluiting van de hoogovens van Florange is bevestigd, kondigen de vakbonden aan
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/10/12, 00:46

Dag
Christophe schreef:
Maandag 1 oktober 2012 - 11:03

ArcelorMittal: de definitieve sluiting van de hoogovens van Florange is bevestigd, kondigen de vakbonden aan

Het lijkt mij dat de oorsprong van deze grote staalfabrieken Tyissen werden geïnstalleerd in Hagondange en Sidelor in Rombas toen, Usinor, Arcelor in Gondrange. Wat is er gebeurd met Sidelor Rombas, de uitvinder van de damwand die we op veel kades over de hele wereld zien?
Toch investeert Arcelor-Mittal in ijzermijnen in Quebec en Canadese staalfabrieken.
Het is waar dat hoogoventechnologie overvloedig zal zijn voor de winsten van elektrisch ovenstaal. Het is geen toeval dat ze staalfabrieken kopen waar elektriciteit in overvloed is en de nabijheid van havens die plaats bieden aan grote ertsschepen.
Zoals ik tegen een van mijn bazen zei die tegen francisering was aan het werk in een staalfabriek in Quebec, dat ze zich elders konden vestigen. Als je je hier in Quebec vestigt, is dat om de kleine Quebecers een plezier te doen, maar omdat er 3 grote elektrische leidingen zijn die je elektrische ovens kunnen voeden en je hebt de rivier in de buurt waar je al het benodigde water kunt pompen, evenals de ijzermijn, niet erg ver, met de grote boten om het erts te vervoeren. Chinees..

Andre

I
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/10/12, 18:59

heeft het zin om staal te blijven maken in frankrijk nu we meer erts hebben?

Het doet pijn in mijn kont om dat op tv te horen...

ten eerste is herstel het ijzererts van de toekomst: het is stom om ons schroot naar China te sturen zoals we nu doen

ten tweede is ijzererts niet ongewoon ... er werd ijzererts gevonden rond mijn huis ten tijde van de kleine houtskoolhoogovens ... deze activiteit verplaatste zich naar waar kolen waren en waar we ook ijzererts vonden ... en we vergaten ijzererts waar geen kolen zijn

er zal nooit een tekort zijn aan ijzer zoals olie ... gewoon het deel van recycling zal steeds belangrijker worden
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 02/10/12, 19:22

Andre schreef:
Het is waar dat hoogoventechnologie in overvloed zal worden gebruikt voor de winst van elektrisch ovenstaal. Het is geen toeval dat ze staalfabrieken kopen waar elektriciteit in overvloed is en de nabijheid van havens die plaats bieden aan grote ertsboten......


Elektrische staalfabrieken smelten alleen schroot om.

Om ijzererts te verwerken, heb je nog steeds hoogovens nodig die op cokes werken, omdat cokes essentieel is om het ijzererts dat zich in een geoxideerde toestand bevindt te verminderen.

Bekijk de Wilipedai-pagina over het maken van ijzer en staal.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/10/12, 19:56

chatelot16 schreef:er zal nooit een tekort zijn aan ijzer zoals olie ... gewoon het deel van recycling zal steeds belangrijker worden


Ik zou niet zo zeker zijn :pijl: :pijl: https://www.econologie.com/forums/ressources ... t6257.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/10/12, 21:07

elektrische ovens maken staal door schroot van goede kwaliteit te smelten

schroot van slechte kwaliteit is momenteel nutteloos: op een dag zal het als erts worden gebruikt ... het zal een andere industrie zijn ... het zal niet noodzakelijk door dezelfde hoogoven gaan als in florange, maar op een dag zullen we

Ik denk zelfs dat we op een dag onze stortplaatsen zullen opgraven om ze als mijnen te gebruiken


om terug te komen op de onzin die op televisie wordt verteld: de hoogoven van florange is niet langer nodig gezien de daling van het staalverbruik in Frankrijk... en als we de huidige decadentie als onvermijdelijk beschouwen, is het natuurlijk nutteloos om een ​​nutteloze hoogoven

maar waar komt het staal vandaan om de windturbines te maken? wat als we ze in Frankrijk zouden bouwen? wat als we methanisers zouden bouwen? en houtvergassers? en werktuigmachines?

we hebben de staalfabriek in mital verkocht, we kunnen er niets meer aan doen, tenzij we het nationaliseren...

de enige oplossing is om de productieve industriële activiteit nieuw leven in te blazen en er zal behoefte zijn aan staal: productief herstel lijkt meer op dat!

er werd ook gezegd dat als mital arcelor niet had gekocht, deze hoogovens al lang geleden gesloten zouden zijn: mital zou een vrij positieve rol hebben gespeeld (dit moet worden geverifieerd door degenen die het weten, want ik geloof lang niet alles wat er wordt gezegd)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten