Blockchain, de (toekomstige) achilleshiel van het mondiale banksysteem?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Blockchain, de (toekomstige) achilleshiel van het mondiale banksysteem?




par Christophe » 24/03/16, 00:22

Interessant om te lezen: http://www.lesechos.fr/idees-debats/edi ... 209237.php

Een nieuwe computer- en financiële technologie die op hetzelfde niveau wordt gezet als bitcoins...?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Blockchain, de (toekomstige) achilleshiel van het mondiale banksysteem?




par Ahmed » 24/03/16, 18:44

Voorlopig blijft dit zeer technische apparaat voor mij onduidelijk, dus ik zal er verder geen commentaar op geven.
Ik denk dat als het systeem erin slaagt een plek onder de zon te vinden, het er niet in zal slagen het banksysteem te onttronen dat
van allerlei middelen om het leeuwendeel te blijven innemen.
Het is mogelijk, maar het is slechts een hypothese, dat alternatieve valuta naast het klassieke monetaire systeem kunnen bestaan; elk correspondeert met een afzonderlijke economische en sociale laag: degenen die achterblijven in de nieuwe economie zouden kunnen terugvallen op deze vervangende valuta...
Dit kon echter slechts tijdelijk worden waargenomen, aangezien het mondiale probleem niet strikt monetair van aard is en de hele menselijke soort betreft (maar niet alleen!...).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten