Restaurant verboden voor bankiers! Bravo, voorbeeld volgt!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79314
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Restaurant verboden voor bankiers! Bravo, voorbeeld volgt!




par Christophe » 17/02/16, 18:11

Na de meerdere crises te hebben gecreëerd, blijven de bankiers, in plaats van zich menselijk te tonen en hun mea culpa te maken, integendeel de reële economie van de kleine boeten (zeker ten voordele van de grote) ... Dus ik zeg heel goed deze jonge restauranteigenaar die het juiste idee vond: toegang tot bankiers boycotten ...

Nu wordt een bankier niet op zijn hoofd genoteerd ... dan weet ik niet zeker of het legaal is ... maar hey, het zal hem tenminste een publiciteitsstunt hebben gemaakt!

Nadat hij een krediet was geweigerd, besloot de eigenaar van een gastronomisch restaurant in Rueil-Malmaison om bankiers uit zijn etablissement te verbannen ... tenzij ze een entree betalen van 70.000 euro, het bedrag van de lening die hij niet heeft gekregen.

(...)


http://www.lefigaro.fr/societes/2016/02 ... quiers.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Restaurant verboden voor bankiers! Goed gedaan, voorbeeld volgt!




par chatelot16 » 18/02/16, 00:08

Ik vind het leuk! laat de bankiers hun bankbiljetten opeten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6514
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Restaurant verboden voor bankiers! Goed gedaan, voorbeeld volgt!




par Macro » 18/02/16, 08:03

Accepteert hij de "maaltijdcheques" -kaarten ??? Wie zijn zij ook een nieuwe grote hoax van de bankorganisatie ..... :schok:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Restaurant verboden voor bankiers! Goed gedaan, voorbeeld volgt!




par Ahmed » 18/02/16, 19:16

De reactie op dit specifieke geval is begrijpelijk. De restaurateur streeft echter exact dezelfde doelen na als de bankier en is gebonden aan dezelfde algemene regels. De enige legitimiteit voor dit gedrag ligt in het feit dat er structureel een machtsverhouding is ten gunste van de bank, maar binnen een identiek kader.
Ik denk dat het blindheid en een simplistisch manichaeïsme zou zijn om zondebokken te promoten zonder serieuze analyse.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Restaurant verboden voor bankiers! Goed gedaan, voorbeeld volgt!




par Flytox » 18/02/16, 20:00

Het is altijd verleidelijk om je eigen zwarte lijst te maken, maar de grens met racisme nadert snel ...
Chui verdedigt de Banksters niet, als het vindt dat er een normaal, bijna frequent ... moet zijn : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Restaurant verboden voor bankiers! Goed gedaan, voorbeeld volgt!




par Grelinette » 19/02/16, 09:45

Tot slot, nee zeggen tegen een bankier is een soort van genezen van kwaad met kwaad ... het principe van homeopathie (*).
Ik zou nog verder gaan, ik zou een dossier aanmaken, zoals dat van bankincidenten: "Ha meneer, ik zie in ons nationaal dossier dat je in de banksector werkt ... ik ben daarom genoodzaakt om bijkomende kosten in rekening te brengen en om te wachten op toestemming om u van dienst te zijn ... " : Cheesy: En in het slechtste geval kunnen bankiers altijd een tafel reserveren bij Restos du Coeur!

(*) Ik heb altijd gedacht dat een effectieve manier om de tekortkomingen van onze samenleving te verhelpen zou kunnen bestaan ​​uit het toepassen van dezelfde regels en principes als die welke aan de basis liggen van crises en sociale en maatschappelijke problemen: wanneer ik de financieel vernuft om geld te verdienen met van alles en nog wat (bijvoorbeeld faillissement en crisis), zeg ik tegen mezelf dat zij het best geplaatst zijn om slimme oplossingen te vinden.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6514
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Restaurant verboden voor bankiers! Goed gedaan, voorbeeld volgt!




par Macro » 19/02/16, 10:11

Gebruik hun eigen woorden voor hun sperma op het gezicht ... persoonlijk hou ik van ... (mijn moeder was werkzaam bij een bank, ze weet twee of drie kleine dingen die hen tot het hoogste punt irriteren ...) Dat zei .. .Ik heb nog nooit een krediet gehad (dat van ons huis) .... Dus niet veel om ze te vragen ... Het voorkomt niet dat als ik door de deur van het bureau loop, ze weten meteen dat ik ze geen goede morgen wens, dus in het algemeen sturen ze me meteen naar een geluiddicht kantoor ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten