Geoportaal: anti ecologie te ingewikkeld websites

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Geoportaal: anti ecologie te ingewikkeld websites




par chatelot16 » 14/07/15, 11:29

hallo

tieren tegen al te ingewikkelde sites die je willen dwingen een krachtige en moderne computer te hebben

ik vond leuk http://geoportail.gouv.fr/ wat het mogelijk maakt om IGN-kaart en luchtfoto over elkaar heen te leggen ... maar deze site is altijd jammerlijk traag geweest op mijn oude computer ... en het wordt steeds erger en nu crasht alles

lange tijd werkte het niet meer met firefox, en ik gebruikte het met google chrome

Ik vond de oplossing heel toevallig toen ik terugkeerde naar firefox: firefox stuurde me een bericht om aan te kondigen dat er in het geval van een probleem met Adobe Flash een vereenvoudigde versie was http://tab.geoportail.fr/

deze versimpelde versie werkt heel snel... waarom staat het niet duidelijk aangegeven

een afschuwelijke site plaatsen en de vereenvoudigde versie verborgen laten, is een stimulans om te verspillen, en een verspilling van tijd voor iedereen die het nodig heeft ... we kunnen begrijpen dat het afkomstig is van Microsoft dat zijn brood verdient door ons naar de volgende vensters te duwen ... maar het is het vuur dat er geen belang bij heeft de consumptie te stimuleren

nog een tirade: google chrome heeft me deze vereenvoudigde site niet laten zien ... het is heel goed mogelijk dat google mensen snel laat vervelen met zo'n traag geoportaal, zodat ze de voorkeur geven aan google map
0 x
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 14/07/15, 12:03

Geoportaal = eigen systeem dat betaalt met onze belastingen :onheil:
In de VS = is alle cartografie vrij land en zee en ruimte
Geoportal is een idee van Chirac, nog een stront op zijn naam
ik gebruik nooit zulke horror
Met tientallen verschillende protocollen per afdeling
: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 14/07/15, 12:08

Schaduw schreef:Geoportaal = eigen systeem dat betaalt met onze belastingen :onheil:


Waarom ben je aan het lachen? Het is altijd beter dan vertrekken in het belang van de schuld... nietwaar?

Ik weet zeker dat Geoportail door veel professionals of administraties in Frankrijk wordt gebruikt...

Ik had het een paar jaar geleden getest en het leek me niet zo saai... nadat het waar is dat het internet 2015 gaat over het zoeken naar eenvoud in termen van ergonomie en Geoportail is misschien niet op de hoogte aan deze kant...

Voor de inhoudelijke discussie: dit heet software geplande veroudering...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/07/15, 12:21

Ik weet het niet.

Maar ja, over het algemeen wordt deze door de overheid ontwikkelde software niet ontwikkeld door een handjevol computerwetenschappers, wiens salaris niets te maken heeft met dat van Amerikaanse bedrijven...

Vaak is er daarna niemand meer over om te onderhouden...

Amerikaanse producten kun je niet vergelijken met dit soort Franse ontwikkeling...

Hoeveel miljarden, Google map ???

Door gratis openbare databases te hebben overgeheveld en door de kroeg over de hele wereld te afromen???
0 x
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 14/07/15, 12:50

Did67 schreef:Ik weet het niet.

Maar ja, over het algemeen wordt deze door de overheid ontwikkelde software niet ontwikkeld door een handjevol computerwetenschappers, wiens salaris niets te maken heeft met dat van Amerikaanse bedrijven...

Vaak is er daarna niemand meer over om te onderhouden...

Amerikaanse producten kun je niet vergelijken met dit soort Franse ontwikkeling...

Hoeveel miljarden, Google map ???

Door gratis openbare databases te hebben overgeheveld en door de kroeg over de hele wereld te afromen???

MDR onze prioriteit wat is cultuur of oorlog
Wat staat er op onze gemeentehuizen?
Wanneer heb je geld om de supercalculator van de wereld (Frankrijk) te volgen
BULL en miljoenen te besteden aan deze actie het is waar dat we nog steeds duizenden bestanden hebben die sinds 1918 nooit zijn geopend bij het IRD van objecten waarvan we niet meer weten waar deze monsters zijn genomen en de lijst is erg lang (nationale bibliotheek nog steeds niet voltooid) : Mrgreen:
Wanneer de rest van de toegang tot gegevens in Frankrijk : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/07/15, 14:26

Ik heb geen kritiek op de inhoud van geoportail! integendeel, ik vind het erg goed met meer gedetailleerde luchtfoto's dan google over heel Frankrijk, en vaker bijgewerkt... en de mogelijke superpositie van IGN-kaarten veel rijker dan google maps

wat ik bekritiseer is hun gebruik van adobe flash waardoor de bazaar abominabel traag is: bijna onbruikbaar

wat nog meer is om bij toeval te ontdekken dat ze een vereenvoudigde versie hebben die dezelfde inhoud heeft en die oneindig veel beter werkt... hoe vaak heb ik iemand geadviseerd om geoportail te gebruiken, en hij antwoordde me: onbruikbaar het is te traag

Ik weet niet hoe lang dit al bestaat http://tab.geoportail.fr/ maar als ik het eerder had gebruikt, had ik honderden uren bespaard!

iemand had het over de bnf-site ... het is een beetje hetzelfde probleem een ​​site met geweldige inhoud, maar die alle computers doet roeien ... gelukkig hebben ze hun oude site behouden die veel beter werkt en die ik al heel lang gebruik

er zijn veel dingen te zeggen op de bnf-site, maar het zou misschien in een ander onderwerp moeten worden gedaan

het doel van dit topic is niet om geoportail te bekritiseren, maar om degenen die hetzelfde probleem hebben te laten zien dat er een simpele oplossing is om op het juiste adres te adverteren http://tab.geoportail.fr/

de economische kant van het ding is om erop te wijzen dat elke slechte informatie verspilling van tijd of materiaal oplevert door te geloven dat men verplicht is een krachtigere computer te hebben

mijn andere zorg is dat Google in zijn onderzoek kan afkeuren wat het niet leuk vindt ... er is weer een ander onderwerp geopend over de vergelijking van zoekmachines
0 x
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 14/07/15, 15:21

Ik weet het niet, maar ik heb net op de site gekeken :onheil:
Veel valse gegevens en onscherpe plaatsen en wat dacht je van de gedateerde lay-out
Ik heb gezien en ik vind dat NASA veel nauwkeuriger is
Dit is mijn persoonlijke analyse
Je hebt gelijk, het is het referentiemodel. : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 14/07/15, 15:35

Voor eenvoudige satellietbeelden doet GG het beter...

Maar wat betreft de lagen, sorry maar google map kan vouwen!

Ik ben vandaag niet teruggegaan, maar uit ons geheugen hadden we toegang tot kadastrale percelen, hoogspanningslijnen, lijnen van oneffenheden... kortom waardevolle informatie voor bepaalde professionals of administraties...

Ik weet dat de râlerie een Franse specialiteit is, maar het zou nog steeds eerlijk zijn om te erkennen dat sommige Franse gereedschappen goed zijn!!
0 x
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 14/07/15, 16:10

JA, ik erken dat Frankrijk het beste belastingstelsel ter wereld heeft
Ik heb het niet over de kosten van de gasfabriek : Cheesy: in miljarden
De meeste gemeenten ter wereld
Ik heb het niet over de kosten van de gasfabriek : Cheesy: in miljarden
Het grootste aantal wetten ter wereld (waaruit sommige landen zich hebben laten inspireren met de resultaten die we kennen)
Niemand kan op het moment dat ik dit schrijf binnen 1000 het exacte aantal wetten geven : Mrgreen: omdat de Nationale Drukkerij en andere administraties niet up-to-date zijn
Ik denk niet dat we verder moeten gaan, voor het geval ik verbanning riskeer
Het embleem van Frankrijk : Mrgreen:

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 14/07/15, 16:52

Schaduw schreef:JA, ik erken dat Frankrijk het beste belastingstelsel ter wereld heeft
Ik heb het niet over de kosten van de gasfabriek : Cheesy: in miljarden


Oh nee! Op deze is het België! : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten