Economie en ecologie op de site van de premier!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Economie en ecologie op de site van de premier!




par Christophe » 26/06/15, 13:12

Economie en ecologie verzoenen ... op de website van 1er Minister ...

Dit is de slogan van de site éconologie.com van 2003 ... Maar waarom praten ze niet over econologie ??? : Cheesy: :schok:

Bijgewerkt op maart 17 2015.

Economie en ecologie verenigen zich

Voor een nieuwe groene economie ten gunste van groei. Het FNEP 2014-rapport

(...)

Zijn vijfde werk, gepubliceerd in Documentation française, presenteert de synthese van de resultaten en voorstellen van de missie georganiseerd door de Stichting in 2014, met als thema: "Op weg naar duurzame groei: groene economie en prestaties". Het biedt verschillende actoren in de publieke en private sector een nieuwe kijk op de verbanden tussen economie en ecologie, met het vooruitzicht op betere groei en een ander klimaat.

(...)

Dit werk biedt een nieuwe kijk op de verbanden tussen economie en ecologie, geïllustreerd door concrete voorbeelden verzameld in Frankrijk, maar ook in Duitsland, Italië, Nederland, Denemarken, Japan en Californië. De evolutie van ons economisch ecosysteem vereist een steeds grotere responsiviteit en behendigheid van steeds meer onderling afhankelijke spelers. De auteurs bieden innovatieve gedachtegangen, bezoeken klassieke hulpmiddelen opnieuw om enthousiast het keerpunt van duurzame ontwikkeling te nemen.
Laten we dus samenwerken voor een betere groei en een ander klimaat.

(...)


http://www.dila.premier-ministre.gouv.f ... t-ecologie
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 26/06/15, 21:00

Deze retoriek van "groene groei" heeft twee aspecten (een goede oxymoron trouwens!).
De eerste is van de orde van de werking van com ': het is een kwestie van geruststelling van het publiek; de tweede is het minimaliseren (in bepaalde sectoren, omdat er geen principiële onverenigbaarheid is met het samenleven van de economie helemaal niet groen), de aantasting van het milieu binnen de grenzen die verenigbaar zijn met het nastreven van de vernietiging ervan.
Economie is noodzakelijkerwijs destructief, omdat het uitsluitend ten dienste staat van de accumulatie van abstracte waarde, een accumulatie die alleen kan plaatsvinden door ontkenning van de concrete aard.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 30/06/15, 11:13

Er is iets diep crimineels aan deze wens om de realiteit van de vernietiging die zich afspeelt te verbergen, om deze beter te voltooien.
Met geesten die te doordrenkt zijn van wetenschappelijke 'waarden' is het gemakkelijk om te betogen dat het verdwijnen van biotopen en soorten een fenomeen is dat in het verleden al in veel grotere mate heeft plaatsgevonden.
Het is om te vergeten dat deze keer de actieve factor de menselijke soort is (en daarbinnen een bijzonder schadelijke fractie) en, nog ernstiger, het is om te vergeten dat cette fois, we zijn "in de kar": we zijn afhankelijk van andere soorten om te overleven en alleen onze trots verzekert ons het tegenovergestelde ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Sarah43
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/06/15, 11:26




par Sarah43 » 30/06/15, 11:38

Communicatie was sowieso nooit hun sterke punt, dus niets verrassends ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 30/06/15, 11:47

Ik betwijfel ten zeerste dat het mogelijk is dit terug te brengen tot een blunder van communicatie, vooral omdat de andere formaties op dezelfde manier verlopen ... hun enige (mogelijke) verschil met betrekking tot de enige distributie van de producten van extractivisme; er is een brede consensus over plunderingen en vernietiging ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten