planning

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

planning




par AVEVA » 15/12/05, 22:25

Pardon, ik ben de nieuwe jongen (70 jaar oud) en niet gewend forums of zelfs op de computer! Ik sta misschien niet op de juiste index.
Vanavond woonde ik een presentatie bij in aanwezigheid van de burgemeester van de stad (agglomeratie van 70000 inwoners) en ik was verbaasd over wat er werd gezegd
Al deze knappe heren hebben nog nooit gehoord van uitputting en niet meer van klimaatverandering.
Het onderwerp van de dag bestond uit het onderzoeken van de projecten van de DDE in termen van wegverbetering en in het bijzonder van de N104, het is de snelweg die Parijs omzeilt in de grote buitenwijken. Het bestaat in het oosten van de hoofdstad, maar niet in het westen, en dus hebben we vanavond gebouwen verwoest, gegraven tunnels, enz. in afwachting van de sterke toename van het verkeer aan het einde van 15 of 20 jaar.
Ik heb een visitekaartje met het adres van mijn blog toegankelijk gemaakt via de AVEVA-site die wordt vermeld in de sectie "Association" van econology en heb een paar exemplaren verspreid.
We moeten een actieprogramma opstellen om in de gedachten van deze heren te komen dat ze niet langer met ons geld kunnen spelen om de planeet te vernietigen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 16/12/05, 20:12

Hallo nieuwe jongen : Wink:

We kunnen misschien een link naar uw blog hebben. We zouden beter kunnen oordelen.

Wat mij betreft, het verbaast me niet dat de gekozen functionarissen altijd een oorlog van vertraging hebben ...
Ten slotte is het misschien de juiste uitdrukking :?
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 10




par rpsantina » 16/12/05, 22:27

bah

om vandaag de fouten uit het verleden te herstellen met behoud van de herverkiezing.

Dit laat niet veel tijd, geld en energie over om zich voor te bereiden op de toekomst.
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Avatar de l'utilisateur
ecorage
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 05/07/05, 15:37
Plaats: Lyon




par ecorage » 16/12/05, 23:20

Dus, AVEVA, verbitterd door het leven?
We zijn depressief, we hebben de blues, enz ...

Dit lees ik de hele dag op de forum van mijn site zodra ik deze vragen beantwoord.

Niet gemakkelijk om rustig slecht nieuws aan te kondigen.
We passeren een vogel met slechte voortekenen.

De informatie is alleen geldig als deze positief is.
Carouf stopte het in ons hoofd:
"Met Carouf ben ik positief!"

Dus de uitputting, de PO (niet de EPO!) En Hubbert kan ons niet schelen ...
Lang leve vooruitgang, globalisering enz ...

En dan, shit, als het serieus was, zouden 'wij' erover praten.
Kijk, de afgrond van onze schuld, wordt ons verteld en ons wordt de oplossingen op tv uitgelegd ... met een glimlach!
"Wij" meester.

Onlangs verklaarde een "petroleumman" met een rood ding op zijn hoofd, een zwarte snor en een brede ontspannen glimlach dat de productie afhing van ... het klimaat en ... andere factoren.

Het is waar dat extractie in warme landen vaker pauzes vereist bij cocadistributeurs, wat de productie vertraagt. : Lol:

Kom op, moed, we positief, shit, het is voor morgen, we gaan rustig naar bed door je hoofd in het zand te begraven, warm.

PS - Je hoeft niet langer bang te zijn om je hoofd in het zand te begraven, we hebben niet langer een goede kans om het te vervuilen met olie!
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 17/12/05, 00:21

Hallo Aviva.

Leuk om te zien dat er geen leeftijd is om te beseffen dat mensen voor gek worden gehouden. En ik weeg mijn woorden : Lol:

Naast het probleem van uitputting dat u lijkt te kennen, raad ik u aan een uitstekend document te lezen door hier te klikken:

http://carfree.free.fr/index.php?2005/0 ... automobile

Dit is een anti-auto activistendocument dat alle door de auto gegenereerde afwijkingen samenvat en laat zien hoeveel je op je hoofd loopt. Het hoofdstuk over regionale planning is ook behoorlijk goed gevuld met opbouwende voorbeelden! Ik denk dat je materiaal kunt vinden om een ​​aantal zeer vervelende vragen te stellen aan je gekozen functionarissen en deze voor hun tegenstrijdigheden te stellen. Ik denk ook dat het een document is dat aan alle burgers moet worden voorgelegd. Daarom verdelen.

Meer in het algemeen, bezoek de site: http://carfree.free.fr
Je zult zeker iets vinden om je pitch te verrijken.

Veel succes en houd ons op de hoogte van mogelijke ontwikkelingen (we kunnen altijd met deze jongens daar dromen :? )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 17/12/05, 05:34

Voor de AVEVA-website en blog is het door:
http://spaces.msn.com/members/aveva/

: Wink:

Welkom bij AVEVA.
Ik ben heel blij om die mensen van jouw generatie te zien
zorg voor het milieu en de toekomst. helaas
dit is geen algemene informatie. De vorige 2-generaties
hebben onze toekomst sterk in gevaar gebracht, en zelfs nog meer
van de generatie die nog steeds aan hun duim zuigt, om maar te zwijgen
degenen die niet eens weten dat ze het ooit zullen doen.

Ik moedig je aan om door te gaan met je bewustmakingsactie
in jouw regio. Ondanks de invloed die je misschien hebt
onbelangrijk, het draagt ​​bij aan het bewustzijn dat wij
laten we deel uitmaken van deze omgeving die we gezamenlijk degraderen
egoïstisch voor illusoir comfort.
0 x
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

AVEVA (Friendly Association for Living in a Different City)




par AVEVA » 17/12/05, 12:37

Allereerst hartelijk dank voor uw positieve opmerkingen en uw aanmoediging.
- De link van de "AVEVA-blog" is geregistreerd op Econology in de sectie "Association": http://aveva78.free.fr
- "stormen": niet verbitterd, noch depressief - teleurgesteld!
- Bedankt Rulian voor deze site die ik niet kende en die ik aandachtig zal lezen.
- Ja, "mijn" invloed is onbeduidend ..., ik zou willen dat iedereen nadenkt over de middelen die moeten worden geïmplementeerd om "mijn" (onze) invloed effectiever te maken.
Ik denk dat we moeten:
1) schrijf een bericht (een beetje zoals ik probeerde te doen op de AVEVA-site) maar korter (3- of 4-pagina's) met veel diagrammen, grafieken, foto's (mensen lezen niet meer dan 10-regels) maar die niet meer weegt dan 500Ko.
Verspreid vervolgens de taak om deze als bijlage per e-mail te verspreiden naar een doelgroep van potentiële klanten.
2) Bouw een uitgebreider verkooppraatje voor miniconferenties vanaf een pc.
NB. Ik beheer de informatica niet genoeg om deze projecten uit te voeren, zijn er amateurs?
3) Streef naar de deelname van mediamensen om onze actie (althans moreel) te ondersteunen.
4) sluit zich aan bij een zeer kleine vereniging (van de afname) erkend van algemeen belang waarin we in aantal zouden ingaan en die we de controle zouden nemen.
Een geweldig programma, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 17/12/05, 12:39

Konijn schreef:Ik ben heel blij om te zien dat mensen van jouw generatie om het milieu en de toekomst geven. Helaas is dit geen algemeenheid. De vorige 2-generaties hebben onze toekomst sterk in gevaar gebracht en nog meer die van de generatie die nog steeds zijn duim opzuigt, om nog maar te zwijgen over degenen die niet eens weten dat ze dat ooit zullen doen.

Octogenarians leden onder de ontberingen van oorlog en leerden tevreden te zijn met weinig ...
Na de oorlog leidde het herstel van de groei en de industriële ontwikkeling tot een verbetering van het levenssysteem in vergelijking met wat zij ervoeren.
Hun babyboomkinderen profiteerden van dit nieuwe materiële gemak. Maar belachelijk materieel gemak vergeleken met alles wat de huidige jonge generaties wordt geboden.
Wij willen ironisch genoeg, door te beweren dat de huidige besluitvormers afkomstig zijn van de "68-generatie" ... van die tijd, ja maar niet van gedachten ... Destijds was een zeer grote meerderheid van jongeren altruïstisch, bezorgd over de toekomst van de planeet, en een samenleving van overmatige consumptie.
Als de samenleving niet in de goede richting evolueert, onder de macht van sommigen, is het tot grote spijt van een groot deel van deze generatie, die, in haar oorspronkelijke ideeën (waarvan ik dat ben) niet varieerde. . Natuurlijk fenomeen: met de leeftijd en desillusie is er altijd een kleine "rechtshandige" drift, naarmate we ouder worden (statistische observatie) ...
Aan de andere kant was ik geschokt door de volgende generatie (Giscard en +), die jong was en niet langer werd bewoond door altruïstische gevoelens; koste wat kost in de maatschappij slagen, eerst aan zijn ego denken, en niets om anderen te verdoemen ... Met het begin van economische moeilijkheden werden ze sneller verantwoordelijke volwassenen, zonder de humanistische en altruïstische periode door te gaan (die ontbreken naar hun ervaring). Het was geen zogenaamde "linkse" generatie ... (Trouwens, het is een vies woord geworden ...). Dus stel je voor wat het kan doen met ouder worden, met een geaccentueerde rechtshandige drift ...
Momenteel is de rage voor steeds meer high-tech prestaties, doorvoer, afbeeldingen, beschikbaarheid, met het beste in ontwerp, zonder grote zorgen over het worden de belangrijkste drijfveer van de meerderheid van de jonge generatie tot ergernis van hun ouders ... Ze hebben soms een hint van spijt, met een duidelijke mening (natuurlijk ...), een realistische zucht over de schade aan de gezondheid van mens en planeet. Gevoel snel afgewezen, om een ​​ras van mode en verspilling van afgewerkte producten te doen herleven.
Altijd een eindeloze race naar meer geavanceerde technologie (catastrofale verslaving)
Voor de allerkleinsten is het enige probleem om hun mobiele telefoon met Kerstmis te hebben. We zullen hen binnenkort de mogelijkheid bieden om het nieuws of live voetbalwedstrijden te volgen ... Ze zullen blij zijn ...
De meerderheid heeft noch de wens noch het idee om zichzelf, de objecten van consumptie, te repareren, te bewaren, te herstellen om zichzelf te wijzigen
Wat ze niet zien, is dat er niets 'consistent' achter zit, maar dat het tijdverspilling is om na te denken over hun toekomst. Uitputting van natuurlijke reserves, intense elektromagnetische vervuiling, verslaving en eenzijdige geest, perfect voor een dictatuur.
Dit alles om te zeggen dat als je de vorige generaties de schuld geeft van het nalaten van een zware schuld aan de jongste, degenen die daar in meerderheid een geestesziekte hebben slechter dan hun ouders, en geen vragen lijken te overwegen van een systeem waar ze hun plaats lijken te hebben gevonden. Hyperbolisch systeem, vergelijkbaar met een zwart gat.
Gegyx
0 x
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

econologie = economie + ecologie




par AVEVA » 28/12/05, 19:09

AVEVA wil u niet betrekken bij zeer filosofische overwegingen ..., maar integendeel pragmatisch:
Leer onze medeburgers over de verschijnselen van uitputting en klimaatverandering.
Maak de informatie die u hebt op het gebied van econologie populair.
Welke argumenten moeten worden ontwikkeld om te overtuigen?
Welke middelen moeten worden gebruikt om het grootste aantal, het meest invloedrijke te bereiken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 28/12/05, 22:25

Een link gemeld door Benoit- op de forum "Geen coment"
https://www.econologie.com/forums/no-comment-t1324.html

De waarheid over dieselvervuiling
http://fractales.inria.fr/~louchet/perso/diesel.html

Nog een tamelijk volledige bij uitputting:
http://wolf.readinglitho.co.uk/francais/index.html

AVEVA zou geïnteresseerd moeten zijn
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 180 gasten