Geestelijke steden in China! De schuld van de crisis?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Geestelijke steden in China! De schuld van de crisis?




par Christophe » 08/10/13, 19:12

0 x
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 08/10/13, 20:22

Het is al sinds 2009 dat we weten dat deze vastgoedcrisis in China aan het broeien was, ze hadden kredieten om kantoren te bouwen en ze bouwden veel meer dan de geschatte toekomstige vraag.
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 08/10/13, 22:39

Het is alweer een tijdje geleden dat iedereen er al van wist : Mrgreen:

Het is heel simpel: een deel van de Chinese groei is het fictief bbp, aangestuurd door de staat die onder andere spooksteden bouwt in de middle of nowhere.

Het is hetzelfde principe als het subsidiëren van zonnepanelen in Duitsland.

Een van de grote problemen met dit alles (naast de monsterlijke verspilling van geld, middelen, enz.) is dat het gedeeltelijk gefinancierd wordt door particuliere investeerders, die geruïneerd zullen worden, en natuurlijk ook door de belastingbetalers...

Het is een planeconomie, dus het werkt niet. Inmiddels hadden we het moeten weten!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/10/13, 08:37

BobFuck schreef:Het is een planeconomie, dus het werkt niet. Inmiddels hadden we het moeten weten!


Meteen de grote klompen en clichés... Wil je het hebben over het faillissement van Detroit?

https://www.econologie.com/forums/post263676.html#263676
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 09/10/13, 09:26

Detroit is het tegenovergestelde:

1- Een welvarende industriële stad

Deze welvaart leidt tot sterke inkomsten voor de lokale overheid (gemeente, rijk, etc.). Hij begint dus veel diensten te beheren, neemt veel ambtenaren aan, betaalt ze heel goed en doet ze beloften van gouden pensioenen.

2- Industrieën verhuizen of sluiten (verplaatsingen, concurrentie, crisis, vakbonden, enz.)

Er is dus geen werk meer.
Degenen die kunnen vertrekken, alleen de armen blijven over.

Het inkomen van de lokale overheid daalt scherp, maar gewend aan hoge inkomens past zij zich niet aan en gaat de cavalerie in. Beloftes van gouden pensioenen voor ambtenaren zijn onhoudbaar.

Faillissement dus.


Detroit werkte op een gegeven moment heel goed. In de hoogtijdagen van Motor City was het een paradijs.
Chinese spooksteden zijn het tegenovergestelde: er is nooit iemand komen wonen.

De jongens die de macht hebben op lokaal niveau (in China) krijgen bonussen en promoties, afhankelijk van de groei van hun sector/provincie... Dus om de bonus te krijgen, creëren we een fictief BBP!

Wij kiezen een plek. Ongedierte van arme lokale boeren wordt onteigend/gedeporteerd. We vinden particuliere investeerders met pakketten die dit als een sappige investering presenteren, we voegen er genereuze subsidies aan toe. We verzamelen het geld, we bouwen, we verzamelen de steekpenningen, het verhoogt het BBP, we verzamelen de bonussen.

Maar aangezien de stad in kwestie verondersteld wordt een investering te zijn (in feite zijn het vastgoedbeleggingen die op plan zijn verkocht aan naïeve investeerders), zal de prijs van de woningen duur zijn... dus niemand kan ze betalen... en vooral niet de arme jongens die in het begin werden onteigend... dus het is een spookstad.

Een particulier bedrijf dat lekt na 1 of 2 panden... de staat, nee, vandaar de excessen.

64 MILJOEN leegstaande ‘spookhuizen’ van dezelfde stijl in China.

Dit is de planeconomie : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/10/13, 19:18

Zo ver hoef je niet te gaan, zag ik in een vrij recente Paris Match (niet mijn gewoonte, maar je moet af en toe naar de dokter gaan...) :D )dat ze er in Spanje nogal wat hadden.

Nou ja, het staat zelfs op internet:

http://www.parismatch.com/Actu/Internat ... mes-512803
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 09/10/13, 19:44

elephant schreef:Zo ver hoef je niet te gaan, zag ik in een vrij recente Paris Match (niet mijn gewoonte, maar je moet af en toe naar de dokter gaan...) :D )dat ze er in Spanje nogal wat hadden.

Nou ja, het staat zelfs op internet:

http://www.parismatch.com/Actu/Internat ... mes-512803

Verlaten Dorp Doel België
Beeld
"Wat een kleine wereld"
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 10/10/13, 12:41

De aarde
Europa
Frankrijk
Zuiden
Languedoc-Roussillon
Die +43° 39' 15.38", +3° 22' 19.26"
Beeld
Verlaten dorp Celles - Lac du Salagou
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/10/13, 13:13

Een hele mooie plek. Krakers geaccepteerd?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 22/06/15, 15:56

In hetzelfde genre als Chinese spooksteden is er de nieuwe Birmese hoofdstad die momenteel leeg staat.
Ofwel zijn de Aziaten volkomen dom, ofwel proberen ze dollars te verkwisten terwijl mensen nog steeds geloven dat het waarde heeft (maar waarom in steden en niet in bordelen?), ofwel plannen ze grote bevolkingsverplaatsingen kort daarna naar natuurrampen (wat ons niet lukte). op de hoogte te houden).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten