Wie betaalt voor de redding van de banken? (Arte Thema)

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Wie betaalt voor de redding van de banken? (Arte Thema)




par Christophe » 27/06/13, 12:43

WANNEER EUROPA ZIJN BANKEN BESPAART, WIE BETAALT?

50 miljard euro in Griekenland, 70 miljard in Ierland, 40 miljard in Spanje: binnen de eurozone zijn staten na elkaar - voor astronomische bedragen - gedwongen om banken te hulp te schieten ter compensatie verliezen geleden als gevolg van slechte leningen. Maar wie zijn de begunstigden van dergelijke operaties?
Door deze zeer eenvoudige vraag te stellen, doorkruist Harald Schumann, economisch essayist en briljant journalist, Europa. En krijgt antwoorden die op zijn zachtst gezegd verbijsterend zijn. Omdat degenen die zijn "gered" niet - zoals mensen ons laten geloven - niet in landen in nood bevinden, maar vooral in Duitsland en Frankrijk. Een aanzienlijk deel van de vrijgekomen bedragen belandt immers in de schuldeiserskas van deze geredde banken. Wat betreft de financiers die slechte investeringen hebben gedaan, ze worden beschermd tegen elk verlies ten koste van de gemeenschap. En dit in strijd met de regels van de markteconomie. Waarom ? Wie haalt het geld op?
(Duitsland, 2013, 58mn)
RBB

Datum van eerste uitzending:
Di 25 jun. 2013 23:48

Herhaaldatum (s):
Vrijdag 5 juli 2013, 08:55 uur
Thema's: Geopolitiek en geschiedenis, Documentaire, Maatschappij


Om hier nog 5 dagen te bekijken: http://videos.arte.tv/fr/videos/quand-l ... 61076.html

Lees ook: https://www.econologie.com/forums/dette-publ ... t9654.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 27/06/13, 20:54

In hetzelfde bankster-genre ...
Bankfaillissementen in Europa: akkoord over het delen van verliezen

Enkele uren voor de opening van een nieuwe Europese Raad in Brussel op donderdagavond, bereikten de ministers van Financiën van de Europese Unie overeenstemming over de verdeling van verliezen in geval van bankfaillissementen.

Obligatiehouders, aandeelhouders en deposanten dont rekeningen zijn groter dan 100.000 euro De door de landen van de Europese Unie gevraagde categorieën personen zullen in orde zijn in het geval dat een bank in moeilijkheden verkeert.
125
"Deze regels voor de afwikkeling van banken zijn een essentiële pijler van de bankenunie", zegt Michael Noonan, de Ierse minister van Financiën, momenteel voorzitter van Ecofin. Deze overeenkomst markeert een belangrijke stap in onze inspanningen om de link tussen banken en staatsschuld te verbreken ”.
139
En het geld dat in de banken in moeilijkheden is geïnjecteerd, komt tot dusver van de belastingbetaler, toenemende begrotingstekorten.
147
"In de toekomst zullen vermogende investeerders worden gevraagd de rekening te betalen", legt Fidel Helmer, analist bij Hauck und Haufhaeuser bank, uit. het is zeker niet erg prettig voor de betrokken mensen, maar het kalmeert de markten als ze weten dat de Staten erachter niet meer hoeven te betalen voor de fouten van hun banken.
209
Het door de 27 gesloten akkoord machtigt de staten van de eurozone ook om het ESM, het Europees stabiliteitsmechanisme, te gebruiken om banken in moeilijkheden te helpen.
De alomvattende overeenkomst, die in 2018 in werking zal treden, doorbreekt een taboe in Europa, ook al werd de oplegging van verliezen aan grote deposanten in maart al ervaren als onderdeel van het internationale steunplan dat aan Cyprus was verleend.

Bron: Euronews 27 juni 2013
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 27/06/13, 23:42

Het schip haalt van alle kanten water.
Mijn bank vertelt me ​​dat de rente op mijn spaarrekening 0% is.

Ernstiger, China dat de rol van had kunnen spelen Bijen Vlaanderen kapseist
hem ook .
http://www.youtube.com/watch?v=bB6sIKbJ0Tw

De tijd lijkt mij gekomen om de sprong te wagen en te hopen eruit te komen.

Ik geloof dat mijn beste bank ooit mijn matras is.

Het kan zijn dat ik mijn vrouw met goud moet belasten, zoals bij sommigen
land om een ​​kapitaal te verzekeren dat onze pensionering zal betalen. Zoveel als goud
is in vrije val.

:?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 236-gasten