Letter Ayrault Depardieu (Franse belastingen)

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Letter Ayrault Depardieu (Franse belastingen)




par Christophe » 16/12/12, 20:00

Alles staat in de titel! Goed gedaan Gérard!

Beeld

Gérard heeft gelijk en de meeste politici geven niets om hun mensen, het zijn parvenu's, creuvards...en vanaf een bepaald niveau waren ze allemaal bezig met "business"!

Ik vind vooral de 6e alinea leuk...

(aan de andere kant dacht ik dat het beperkt was tot de grote maxi met 70% in Frankrijk? Hoe komt het aan 85% belasting?)

ps: het huis dat hij in België heeft gekocht is...een puinhoop...het zou me verbazen als hij daar veel tijd doorbracht...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 17/12/12, 08:06

Voor mij is 75 of 85% te veel.
Anders valt er geld te besparen.
Raak de grisbi niet aan!
: Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Brief van Depardieu aan Ayrault (Franse belasting)




par Remundo » 17/12/12, 10:37

Christophe schreef:(aan de andere kant dacht ik dat het beperkt was tot de grote maxi met 70% in Frankrijk? Hoe komt het aan 85% belasting?)

Zeer veelverdieners betalen ongeveer 45% inkomstenbelasting

Maar dat is niet de enige belasting die ze betalen. De btw op hun aankoop kan tussen de 0 en 20% van hun inkomen vertegenwoordigen voor zover ze niets/alles zouden uitgeven aan alledaagse consumentenproducten.

Ze hebben ook een zware belastingdruk op onroerend goed en de lokale overheid, omdat ze meestal veel onroerend goed bezitten.

Ze hebben ook de ISF. ISF die het erfgoed aantast, forfaitair bedrag te betalen in % van de geschatte waarde, terwijl dit erfgoed niet noodzakelijkerwijs lonend is. Bijvoorbeeld een onbewoond eiland aan zee, een onverhuurd luxe huis...

Depardieu bezit bijvoorbeeld een majestueus appartement in Parijs voor 10 miljoen euro, een wijnlandgoed in de regio Bordeaux... waardoor hij de ISF zwaar moet belasten zonder dat het hem elk jaar veel geld oplevert.

Het belastingschild van 50% is een uitstekende gasfabriek die rekening houdt met "dit en niet altijd dat", vaak met een vertragingseffect van een jaar voor de "staatscontrole voor terugbetaling", zeer hoge inkomens (begrijp in miljoenen €, zelfs tientallen ) gemakkelijk een belasting betalen in de orde van grootte van 85% van hun inkomen in Frankrijk, soms zelfs meer dan 100%.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/12/12, 10:46

Christopher zei:

het huis dat hij in België kocht is...een puinhoop...


Maak je geen zorgen: we hebben geweldige renovatiebedrijven, supergoedkoop, die in het zwart werken, of met arbeiders uit oosterse landen, sociale wetten vanuit huis : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Brief van Depardieu




par bobono » 17/12/12, 11:21

75% van uw inkomen goed betalen, maar gedwongen worden een deel van uw vermogen te verkopen om de vermogensbelasting te betalen gaat niet door.
Als gevolg hiervan verkopen de grote Bordeaux-eigenaren aan de Chinezen die de goede flessen kunnen verbouwen door te profiteren van de naam en een zeer grote markt.

Vermogensbelasting is het ergste voor Frankrijk, en daarom past iedereen het niet toe.
Het tweede grote probleem voor ons land is de vakbondsorganisatie die haar ambtenaren en hun belangen op zeer korte termijn verdedigt.

Sarko kon het niet aan en stelde me teleur, maar er zijn nog goede dingen zoals het statuut van zelfstandige die het mogelijk maakt om activiteiten te legaliseren die vóór het domein van (zwarte) mensen waren.
Blizzard toen Christophe naar België ging om zijn belastingen in Frankrijk te vermijden, was er geen lawaai, nu links in zaken is, zal hij terugkomen, ik betwijfel het..
Altijd makkelijk om anderen te bekritiseren
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31

Re: Brief van Depardieu aan Ayrault (Franse belasting)




par Tagor » 17/12/12, 11:22

Remundo schreef:een wijndomein in Bordeaux... dat het zwaar moet hebben op de ISF


wijngaarden en bossen worden niet meegenomen in de berekening van de ISF
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 17/12/12, 11:35

elephant schreef:Christopher zei:

het huis dat hij in België kocht is...een puinhoop...


Maak je geen zorgen: we hebben geweldige renovatiebedrijven, supergoedkoop, die in het zwart werken, of met arbeiders uit oosterse landen, sociale wetten vanuit huis : Mrgreen: : Mrgreen:


Ben om te gaan van dit Hotel Chambon: http://bigbrowser.blog.lemonde.fr/2012/ ... -millions/

Beeld

...hierbij: Foto van het huis van Néchin de Depardieu

Beeld

http://www.7sur7.be/7s7/fr/1527/People/ ... chin.dhtml

Nou, we gaan Poolse mensen nodig hebben!! : Mrgreen:

Hij zal niet veel in België blijven, zeg ik je! Dit huis is slechts een deken!

Aanval van de wereld voor Gerard: http://www.lemonde.fr/idees/article/201 ... _3232.html

Nee, zonder te lachen, de echte klootzakken zijn de politici die ervoor hebben gezorgd dat 100% van de inkomstenbelasting uitsluitend wordt opgeslorpt door de rente op de staatsschuld in Frankrijk! betaalde daarom voor niets anders dan om de grote schuldeisers van de staten te verrijken ....

Jammer dat Gérard dit argument niet gebruikte in zijn brief...gezien we er nu over praten, zou het sommige slapende gewetens kunnen hebben geopend...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Brief van Depardieu aan Ayrault (Franse belasting)




par Remundo » 17/12/12, 11:46

Tagor schreef:
Remundo schreef:een wijndomein in Bordeaux... dat het zwaar moet hebben op de ISF


wijngaarden en bossen worden niet meegenomen in de berekening van de ISF

Ze zijn afgeprijsd, maar ze passen. Het is ook noodzakelijk om bepaalde "beheerplannen" te laten beheren door openbare apotheken (ONF, CRPF, DDAF, enz.) om vermindering van de bossen te verkrijgen.

Voor een wijndomein ligt niet alles buiten ISF, vooral het "kasteel"... Voor de rest (het land) heb je een huurprijs met onaantrekkelijke schalen van 18 jaar nodig om aanspraak te maken op 75% vrijstelling.

Depardieu verkoopt zijn prachtige herenhuis in Parijs:
Voor 50 miljoen € (ik had het eerder mis)

Zeker omdat hij het duur vindt in vermogensbelasting/vermogen.

Het huis dat hij in België kocht, ziet er daarnaast erg lelijk uit. Ik heb de indruk dat hij... de acteur is :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Brief van Depardieu aan Ayrault (Franse belasting)




par Christophe » 17/12/12, 12:12

Remundo schreef:Het huis dat hij in België kocht, ziet er daarnaast erg lelijk uit. Ik heb de indruk dat hij... de acteur is :P


Ja dat zei ik net! Maar pas op, in Belgie zijn er vaak hele lelijke gevels maar hele mooie interieurs... nou daar op die van Néchin heb ik nog mijn twijfels lol...

Nu had hij heel goed zoiets kunnen kopen:

http://www.immoweb.be/fr/Buy.Estate.cfm ... ry&xpage=1

http://www.immoweb.be/fr/Buy.Estate.cfm ... ry&xpage=1

http://www.immoweb.be/fr/Buy.Estate.cfm ... ry&xpage=1

http://www.immoweb.be/fr/Buy.Estate.cfm ... ry&xpage=1

http://www.immoweb.be/fr/Buy.Estate.cfm ... y&xpage=10

http://www.immoweb.be/fr/Buy.Estate.cfm ... y&xpage=10

:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 17/12/12, 12:24

Tegelijkertijd is het net zo waar dat Frankrijk zijn schatkist moet vullen.

Maar het gaat de overheid niet aan of iemand zich ergens anders gaat vestigen, als het maar legaal is.

Het kan ons niet zoveel schelen dat iemand die al bijna 300 miljoen euro heeft gewonnen, het op een relatief onfatsoenlijke manier in de media komt aanvallen...

Al omdat we op het "morele" niveau de implementatie van de standpunten van de regering Hollande maar langzaam zien. En als we de grens van tien miljoen euro al gepasseerd zijn, leven we niet meer in dezelfde angst als degenen die worstelen om rond te komen...!

Laten we naar de media gaan: waren ze bijvoorbeeld zo bezorgd over hoeveel meneer Mittal verdiende en hoeveel belasting hij betaalde in Frankrijk tijdens de onderhandelingen met De Montebourg? (Gevestigd in Londen, het is de vijfde rijkste ter wereld.)

Depardieu heeft gelijk over het feit dat we creatie (artistiek of niet) zo niet zonder consequenties kunnen belasten, aangezien alles er doorheen gaat en het al onbemind is in onze huidige wereld. .

We wachten bijvoorbeeld nog steeds:
— echte bescherming van gecreëerde werken,
aan de andere kant een gedifferentieerde belastingheffing van de "parasitaire" sector van de economie (de tertiaire sector) en die deze creatie gaan gebruiken zonder rechten of royalty's te betalen, met als eerste rang:
— belastingheffing op financiële transacties...
en aan de andere kant:
— de bazen die de grijze massa van hun medewerkers plunderen, vaak zonder andere vergoeding dan hun bescheiden salaris.

Daar zijn het niet honderden verspreide miljoenen, maar duizenden miljarden.
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten