De caddies van de crisis. Aanvullend onderzoek vanavond

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

De caddies van de crisis. Aanvullend onderzoek vanavond




par Christophe » 05/01/12, 13:07

Naar meer...duurzame consumptie dankzij de crisis? Aanvullend onderzoek heeft... onderzocht...

Vanavond op France2 om 22:05 uur:

Terwijl de Fransen zich zorgen maken over hun koopkracht, is Complément d'investigation geïnteresseerd in hun consumptie.


http://info.france2.fr/complement-denqu ... brique=173
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/01/12, 23:59

Het was interessant !
Tot morgen weer op Pluzz!
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 06/01/12, 10:50

Laat ik het een beetje door elkaar halen, voordat er een speciale correspondent was, spraken ze over hetzelfde onderwerp, maar ook over Bill Gate.
Wat vind je van dit personage?
Hij had net als zoveel andere rijke mensen de grootste voor zichzelf kunnen bouwen...
Hij schenkt zijn fortuin aan een stichting en als een journalist krabbelt, ontdekken we dat zijn stichting, die in theorie humanitair wil zijn, heeft geïnvesteerd
qua bewapening
in banken die arme landen verstikken
bij transgene Monsanto
in de olie-industrie.
Over dit onderwerp toont het rapport een baby die profiteerde van gratis vaccinatie en die ernstig ziek is aan zijn longen dankzij de vervuiling veroorzaakt door de petrochemische industrie, die deels eigendom is van de stichting.
Wie schuilt er in deze man?
Een vriendelijke dictator
Of een machiavellistische manipulator die een spoor van weldoener wil achterlaten, maar in werkelijkheid wil dat de machtigen dat blijven.

Vanuit mijn standpunt zou zijn fortuin veel beter kunnen worden gebruikt als hij zou proberen autonomie aan mensen te geven door hen te helpen onderwijs- of andere programma's te financieren, maar die door henzelf zouden worden beheerd (nou ja, kleine eenheden, geen corrupte regeringen).
0 x
roy1361
x 17




par roy1361 » 06/01/12, 11:20

phil53 schreef:Laat ik het een beetje door elkaar halen, voordat er een speciale correspondent was, spraken ze over hetzelfde onderwerp, maar ook over Bill Gate.


Hallo,

Verdomme, ik heb gemist. Weet u of er een heruitzending is van het rapport over Bill Gate?

Bedankt A +
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 07/01/12, 22:09

Normaal gesproken zijn de 2 shows beschikbaar op pluzz.fr of te downloaden via TVO...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/01/12, 10:54

ok, ik heb de tijd genomen om te luisteren, om te zien (1u05)
Over het geheel genomen vind ik dit rapport goed, we hebben geleerd beter te consumeren.
De rijken kopen zoals voorheen, de minder rijken moeten oplossingen vinden.
Oke waarom niet.
maar waar ik het niet mee eens ben, is dat een intelligente man uiteindelijk zegt dat we de sociale uitkeringen voor de ‘armen’ moeten verhogen
Ik zeg: geef de politie meer middelen om het drugsfenomeen te beteugelen en jongeren aan het werk te krijgen (te veel jonge mensen brengen tijd door met elektronische spelletjes enz., in plaats van te ‘werken’).
Als je twee benen, twee armen en een hoofd hebt dat normaal functioneert, kun je veel klussen doen!
Stop! Ik ken te veel mensen die tegen mij hebben toegegeven dat ze misbruik maken van het systeem!
En ik ben het die betaalt voor hun cannabis en de luiers van hun kinderen.
Linkse politiek heeft dus zijn grenzen.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 08/01/12, 14:38

het midden,
Er zijn 2 manieren om de schade van het medicijn te vertragen.
Of maximale repressie, we zien wat dat oplevert: oorlog tegen drugshandelaren, parallelle economie.
Ofwel legaliseren en reguleren: Belastingen op drugs zoals tabak en alcohol, die drugs zijn, maar in plaats van ervan te profiteren, herinvesteert de staat de ingezamelde bedragen om mensen af ​​te schrikken, enz., ...om mensen eruit te helpen.

Voor werk is het niet zo eenvoudig: bedrijven hebben zoveel sollicitanten voor dezelfde functie dat het niet zo eenvoudig is om een ​​baan te vinden.
Ik ervaar het nu. Ik heb in elke functie al ruim 4 jaar de functie van expert, ontwerper van methodeagent vervuld en momenteel solliciteer ik op alles en ben ik blij als ik net als volgende week een contract van 15 dagen voor bepaalde tijd vind voor het wassen van boten.
Ik zal je de werkgevers besparen die je dwingen te verhuizen om je niet eens te zien en je te vragen je CV in een mandje achter te laten. Ze willen het niet via internet of per post ontvangen. Dit is mij al 3 keer overkomen.
Ik zal je de eindeloze vergaderingen besparen die je volgens het arbeidsbureau moet bijwonen. Het arbeidsbureau wordt vaak uitbesteed en betaalt een onderaannemer die ervoor zorgt dat u uw CV en motivatiebrief n keer opnieuw opmaakt. En ja, ook voor niet erg leuke functies moet je schrijven dat je gemotiveerd bent. Ik spuug niet in de soep, ik ben op zoek naar werk, maar mijn waardigheid zou toenemen als we al deze stappen zouden vermijden voor een klus die door een licht getrainde aap zou kunnen worden gedaan.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/01/12, 17:18

0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
FUX.
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 06/02/07, 18:40




par FUX. » 09/01/12, 01:36

Hallo,

Ik heb de video nog niet gezien, tijd om te zien hoe TVO en DL werken, ik heb het snel geprobeerd en het werkte niet.

Maar voor een keer volg ik je lejustemilieu niet echt, ook al ben ik het niet eens met de verhoging van de toewijzing, het vergroten van de middelen van de politie is niet veel beter amha (ik krijg het dit keer niet uit mijn hoofd histoire, emotie, emotie... [Opmerking voor de c*n: ik merkte dat dit werd doorgegeven door de site van de subrealisten waarover ik in een vorig bericht had gesproken, maar ik leek het hier niet te hebben gelezen ]).
Zoals je zegt, betaal je voor hun medicijnen, maar ook voor hun junkfood, hun medische kosten, hun merkkleding, enz. Maar ja, wat wil je, het is niet de tv die hen zal onderwijzen of effectief zal laten nadenken.

U stelt een interessante kwestie over werk aan de orde. Werken is goed, maar voor wie, waarom? Ik begrijp niet hoe je erin slaagt een hele keten te vertrouwen die mij erg lang lijkt en van twijfelachtige betrouwbaarheid is. Misbruik en opportunisme zijn vanuit mijn standpunt geen zeldzame menselijke praktijken: ik ken leerlingen die gevraagd zijn om asbest zonder bescherming te verwijderen en het is niet ongewoon om eraan te worden blootgesteld in oude volkshuisvestingsprojecten die worden gerenoveerd: we verwijderen soms de oude vloer en we lijmen het er weer bovenop. Ik denk dat precaire situaties bij veel mensen passen. Het is niet de leerling die moeite heeft om een ​​baas te hebben die bereid is hem aan te nemen die de zaak zal openen. En aan de andere kant wordt de man die dit bewust doet betrapt en moet hij boetes betalen! Bovendien is er op het gebied van werk geen tekort aan mensen die problemen hebben met het arbeidsbureau, ik weet niet eens of iemand er ooit goede dingen over tegen mij heeft gezegd. Ik blijf ervan overtuigd dat de arbeidsmarkt een groot probleem heeft (tenzij ik het ben?). Veel mensen werken graag en sommigen vragen zich zelfs af wat ze kunnen doen als ze met pensioen zijn: weten deze mensen maar één ding in hun leven? Als je uit de kast kwam, als je het aantal business schools had gezien dat hun advertenties weggooide, misselijkmakend! (hoewel de training allerminst verkoopgericht is)

We zouden zeggen dat er iets kapot is in het algemene bewustzijn als het ooit heeft bestaan. Misschien besteed ik er te veel tijd aan om erover na te denken en het grote geheel te zien, of misschien ben ik te naïef, maar hebben we niet een beetje haast om beslissingen te nemen die buiten onze controle liggen, of om iemand te vertrouwen? iets te snel bij mensen "gezien op tv"?

Door mezelf vragen te stellen heb ik afwijkende dingen gezien, gelezen of gehoord en zelfs tijdens mijn stage vind ik de problemen die hier en daar worden genoemd, walgelijk!

Er is een nummer dat ik leuk vind, een beetje repetitief en agressief, maar het is zo goed (behalve myspace) http://www.myspace.com/music/player?sid=23481035&ac=now

Anders, voor degenen die dat zeggen, kijk naar “Volem rien foutre al pais” nogal amusant en attent.

Nou, ik stop hier, ik denk dat ik niet in de juiste post zit, maar de trigger komt eraan, ik zie niet waar ik het ergens anders moet posten.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 09/01/12, 08:08

Fux, ik ken drie mensen die ervoor hebben gekozen om te profiteren van het levenslange systeem.
Bovendien verbeteren deze drie mensen hun levensstijl door zwartwerk.
In zekere zin begrijp ik ze, waarom werken als ik word gegeven zonder iets te doen.
Waarom werken en dan belasting krijgen?
Het is hun keuze, maar ik ben het die hen dit geld geeft, en daar ben ik het niet mee eens.
Persoonlijk verliet ik mijn geboorteplaats om 80 km verderop te gaan werken. Ik koos ervoor om alles achter te laten, inclusief mijn vrienden.
Leiders, loodgieters en elektriciens schreeuwen om competente werknemers te vinden.
Dit zijn gemakkelijk te vinden banen en de omscholing is kort.
Mijn schoondochter is burgerlijk ingenieur, net afgestudeerd aan de universiteit. ze kan geen werk vinden vanwege een gebrek aan ervaring.
Ze weigerde werkloosheid en richtte haar eigen bedrijf op en doet huishoudelijk werk om financieel rond te komen!
Ik hou niet van mijn werk, maar het ondersteunt mijn gezin.
Je moet weten wat je wilt in het leven en jezelf de middelen geven om dat te bereiken.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten