Nieuwe economische deal, interventionisme op nul €

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Nieuwe economische deal, interventionisme op nul €




par Hic » 12/02/11, 12:03

New Econological Deal / Zero € interventionisme
of Hoe de crisis binnen te gaan


1. correctie van rekenfouten


Bij. Fotovoltaïsche kw prijs


de prijs van fotovoltaïsche kw wordt berekend op basis van een investeringsrendement van 10 of 15 jaar,

terwijl de ECHTE PRIJS per Kw moet zijn voor de daadwerkelijke productie
gedurende de levensduur van de apparatuur, die 40 jaar en meer zal zijn. ​ ​

De werkelijke prijs van fotovoltaïsche KW zal lager zijn


a1. Thermische zonne-energie kw prijs

Zelfde ~



b. Thermische isolatie van een gebouw


de ECHTE PRIJS van de isolatie moet worden gemaakt voor de werkelijke levensduur van de apparatuur, die 150 jaar en meer zal zijn. ​ ​



gedeeltelijke afsluiting
De prijs van zonne-energie wordt overschat

De thermische isolatie van een gebouw is de beste oplossing. ​ ​



Laten we nieuwe manieren bedenken om uit de ideoEenergetische sleur te komen! ​ ​
Dernière édition par Hic de 12 / 02 / 11, 12: 33, 1 keer bewerkt.
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
groen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 10/10/10, 18:44

Re: New Econological Deal / Zero € interventionisme




par groen » 12/02/11, 12:25

Hic schreef:b. Thermische isolatie van een gebouw
De ECHTE PRIJS van de isolatie moet worden gemaakt voor de werkelijke levensduur van de apparatuur, die 150 jaar en meer zal zijn. ​ ​

Ik verbouw een leegstaand deel van het huis dat dateert uit 1990 en opeens doe ik de isolatie opnieuw aan die voor vandaag niet voldoende is maar die destijds wel was.
Over 50 jaar, tijdens een herontwikkeling door de nieuwe eigenaren, zelfs als deze nog in goede staat verkeert, zal de isolatie ongetwijfeld opnieuw worden aangebracht want in ieder geval verouderd ...
En dan, 150 jaar, zijn de huidige woningen niet bedoeld om zo lang mee te gaan.
Ik denk dat 50 tot 60 jaar al het maximum is voor een huis zonder grote werkzaamheden die herisolatie vereisen.
Mode en smaken veranderen heel snel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: New Econological Deal / Zero € interventionisme




par Hic » 12/02/11, 13:23

verdes schreef:
Hic schreef:b. Thermische isolatie van een gebouw
De ECHTE PRIJS van de isolatie moet worden gemaakt voor de werkelijke levensduur van de apparatuur, die 150 jaar en meer zal zijn. ​ ​

Ik verbouw een leegstaand deel van het huis dat dateert uit 1990 en opeens doe ik de isolatie opnieuw aan die voor vandaag niet voldoende is maar die destijds wel was.
Over 50 jaar, tijdens een herontwikkeling door de nieuwe eigenaren, zelfs als deze nog in goede staat verkeert, zal de isolatie ongetwijfeld opnieuw worden aangebracht want in ieder geval verouderd ...
En dan, 150 jaar, zijn de huidige woningen niet bedoeld om zo lang mee te gaan.
Ik denk dat 50 tot 60 jaar al het maximum is voor een huis zonder grote werkzaamheden die herisolatie vereisen.
Mode en smaken veranderen heel snel.


het zou niet verwonderlijk zijn als we ontmanteld zouden worden
een huis met een laag verbruik aan 15 kWh / m². jaar in 50 jaar,

en het heeft niets te maken met de huizen uit 1960 die nog steeds niet geïsoleerd zijn

het werkt als koelkasten als je weggaat
G naar B is zeer winstgevend,
maar het vervangen van een A door een A + wordt minder duidelijk
en vereist een langere gebruikstijd


Ik herinner u eraan dat een huis met een laag verbruik slechts 10% meer kost dan een conventioneel huis
(de huizen van stro-isolatie niet meegerekend)

Kunnen we het beter doen?
Ja met vacuümisolatie!
PIV, een nieuwe generatie isolator, biedt uitzonderlijke thermische capaciteiten. Zijn warmtegeleidingscoëfficiënt ligt inderdaad tussen 0,0042 en 0,0050 W / mK
http://isolation.comprendrechoisir.com/comprendre/piv

In afwachting van de goedkope piv
die niet lang zou moeten zijn
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/02/11, 17:41

Zeer goede opmerking van Hic !!

De maximale afschrijvingstijd is de tijd die nog over is om te leven, iedereen ???

maar aangezien de toekomst onvoorspelbaar is, zijn huidige zekerheden totale onzekerheden die we in onze toekomst zien, omdat ze onze huidige kennis projecteren zonder onze toekomstige vooruitgang te kunnen raden, aangezien al onze technologie 50 jaar geleden of 100 jaar geleden onvoorspelbaar was (computers, onvoorspelbare telefoons , enz.).

Dus onze dikke hypergeïsoleerde huizen zullen in de toekomst een lachertje zijn !!

Niets dan mode zal het allemaal weer doen !!

De vacuümisolatie wordt gedaan !!

En we zullen het doen met zonneverwarming die in de zomer ondergronds wordt opgeslagen voor de winter !!
Het zal een samenhangend geheel worden zonder CO2 voor altijd, dat alles wat er momenteel wordt gedaan belachelijk zal maken !!

Dus wacht tot het in prijs daalt om te renoveren !!
Wacht maar tot we de pompen en middelen toevoegen om het vacuüm te herstellen, naar mijn mening cruciaal!
De prijs is al lager per m2 dan de buitenisolatie ?????
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten