CO2-voetafdruk van uw bankbeleggingen

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

CO2-voetafdruk van uw bankbeleggingen




par nonoLeRobot » 27/11/10, 18:34

Nou, ik ben er niet van overtuigd, maar ik dacht dat het interessant zou zijn om te zeggen dat het bestaat: Bereken de CO2-uitstoot van je bankbeleggingen.
http://www.epargneclimat.fr/accueil

Ik weet niet precies waar het op gebaseerd is, maar a priori is het gebaseerd op waar de investeringen worden gedaan, maar naar mijn mening is het echte probleem waar de CO2-uitstoot wordt gedaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/11/10, 19:18

Telt monopolie mee? :P En hoe werkt dat uit met het geld van bankiers? (dwz een grote belasting) : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

In ieder geval, waar het ook wordt uitgegeven, het komt altijd bij ons terug. :schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 27/11/10, 20:44

Ik heb niet op de link geklikt, maar het zou niet veel waard moeten zijn...

Pkoi? Daarom Wat is het doel van het investeren van geld als het in de toekomst niet overconsumptie oplevert... toch?

En wie consumptie zegt, zegt CO2...(of anders)...

Daarna kunnen we investeren in dingen die minder erger zijn dan andere...
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 236-gasten