Grenzen en misbruik van stakingen en demonstraties...

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Grenzen en misbruik van stakingen en demonstraties...




par chatelot16 » 18/10/10, 13:42

hallo

De staking was een effectieve manier om druk uit te oefenen op een baas die arbeiders nodig had om geld te verdienen, maar wat heeft het voor zin om zich tegen de staat te verzetten? Het salaris van Sarkosi zal niet dalen als het hele land geblokkeerd wordt

hetzelfde geldt voor de demonstraties: wie zijn auto ziet branden of slachtoffer wordt van welke schade dan ook, heeft daar niets mee te maken

Ik ben niet tegen het stakingsrecht, maar als het gaat om het uitoefenen van druk op de staat moeten we een andere manier vinden... een anarchistische blokkade van het land schaadt vooral degenen die al in moeilijkheden verkeren: degenen die de leiding hebben, zullen de laatste mensen!

Ik geef de voorkeur aan de methode van boeren die vloeibare mest en mest voor de prefecturen dumpen: ze krijgen tenminste niet het verkeerde doel
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1

Re: Grenzen en misbruik van stakingen en demonstraties...




par sherkanner » 18/10/10, 13:51

chatelot16 schreef: Het salaris van Sarkosi zal niet dalen als het hele land geblokkeerd wordt


Het enige wat je hoeft te doen is het proberen en we zullen het ontdekken...

De staking is momenteel in Frankrijk het enige middel om zijn ontevredenheid te tonen.
Wij zijn geen land dat openstaat voor dialoog, maar onmiddellijk de confrontatie aangaat (het is onze cultuur die dat wil).

Probeer mest te morsen voor het Elysée en met Napoleon die over ons regeert, loop je het risico dat je snel klaar bent met de geheime diensten op je rug, tenminste als je erin slaagt te ontsnappen uit het CRS :x
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/10/10, 13:52

Hé ja chatelot, dit is HET grote probleem met de huidige stakingen en demonstraties...Vooral in de transportsector: dit stoort gebruikers veel meer dan de overheid.

In de transportsector zou de ijverstaking (dienst verleend maar gratis voor iedereen!) de juiste methode moeten zijn, omdat dit veel meer zou kosten voor de verantwoordelijken en niet integendeel de gebruikers zou belasten, die uiteraard solidair zouden zijn met de de methode.

Maar blijkbaar hebben deze grote egoïstische vakbonden de praktijk van de work-to-rule-staking illegaal gemaakt... Dat laat zien voor wie ze werken...

:onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/10/10, 14:21

:pijl: In theorie gaan ze staken om naar de demonstratie te gaan...
Ik, ik hou van de demonstraties... Zaterdag zagen we in Bordeaux mensen waarvan we niet dachten dat ze zouden demonstreren; werknemers van kleine bedrijven die het zwaar zouden hebben als ze gingen staken...

De malaise is enorm, ongehoord, wat de overheid doet... niets :?
Omdat hij het niet wil begrijpen, verspreidt de beweging zich...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/10/10, 14:24

Zoals ik elders al zei: ook ik ben het zat, MAAR het hervormen van de pensioenen is in het belang van de jongere generaties, waar ik deel van uitmaak.

Om deze reden ga ik niet demonstreren.

Hoeveel dertig- of veertigjarigen die demonstreren, hebben begrepen dat als het systeem niet wordt hervormd, de pensioenaantasting van hun/onze salarissen nog ondraaglijker zal worden?

Ik spreek niet eens middelbare scholieren...
Dernière édition par Christophe de 18 / 10 / 10, 14: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 18/10/10, 14:26

Citro schreef:
De malaise is enorm, ongehoord, wat de overheid doet... niets :?
Omdat hij het niet wil begrijpen, verspreidt de beweging zich...


Ik geloof dat de regering het heel goed begrijpt, maar dat het ernstiger is dan dat.
Ze voelen zich geen zorgen, ze leven onder elkaar. schieten elkaar in de poten tussen vrienden, er bestaat niets anders dan hun kleine wereld.
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 413
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 61




par verwarren » 18/10/10, 14:38

Ik zeg het zachtjes, ik wil geen roepingen oproepen

maar het verbaast mij dat ik nog steeds over alle computer-, telefoon- en verlichtingsdiensten beschikt die de edf biedt

Nou ja, voor één keer zou het oorlog zijn. :|

A ++
0 x
De wereld is perfect !!!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/10/10, 14:47

middelbare scholieren hebben een simplistische reden om te staken! ze zien dat het steeds moeilijker wordt om aan het einde van hun studie werk te vinden: door de pensioenleeftijd te verhogen om het oude werk langer te laten duren, krijgen ze nog minder ruimte!

Ik zou mijn tijd kunnen verspillen door uit te leggen dat dat niet precies zo is... maar wat dan ook... pensioen is niet het grootste probleem: het belangrijkste is economische decadentie: het aanpassen van de pensioenleeftijd aan deze decadentie is onmisbaar maar lost niets op: het belangrijkste is om deze decadentie te vermijden

pensionering is slechts een vaag voorwendsel voor de huidige mobilisatie: de ontevredenheid is ernstiger dan dat: de echte ontevredenheid is dat de staat zijn tijd verspilt met stomme wetten, en niets doet aan het echte probleem

als de staat iets zou doen om de economie nieuw leven in te blazen, zouden we ons geen zorgen meer maken over ons pensioen

Maar waar heeft de regering het nu over? om fiscale mazen te verwijderen om meer belasting te betalen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 18/10/10, 14:50

chatelot16 schreef: De echte ontevredenheid is om te zien hoe de staat zijn tijd verspilt met stomme wetten


Hadopi, een echte financiële put, en vanuit juridisch oogpunt rijzen er veel vragen (veroordeling zonder rechterlijke tussenkomst bijvoorbeeld)
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/10/10, 15:02

chatelot16 schreef:middelbare scholieren hebben een simplistische reden om te staken! ze zien dat het steeds moeilijker wordt om aan het einde van hun studie werk te vinden: door de pensioenleeftijd te verhogen om het oude werk langer te laten duren, krijgen ze nog minder ruimte!


Dat is wat ze geloven, maar het is complete onzin, want de ervaren gepensioneerde zal zeker niet vervangen worden door een kind vol idealisme en vol illusies... Als hij vervangen wordt, zal het door iemand zijn die al een professionele achtergrond heeft... vaak iemand uit hetzelfde hokje! Dus je zult zeggen: ja, maar stap voor stap levert het de jongere uiteindelijk een baan op... ja, maar hoeveel stappen voordat de jongere er profijt van heeft? Er zijn 2 min of meer ervaren werklozen die moeten worden gerekruteerd VOOR de jonge afgestudeerde...

Jonge afgestudeerden hebben geen baan omdat ze slecht opgeleid zijn in vergelijking met de marktverwachtingen. Ze zijn misschien ook te veeleisend... net als recruiters.

Maar als we de prijs van het leven in grote steden zien, te beginnen met onroerend goed: hoe wil je daar wonen zonder dat je bepaalde eisen stelt? Als je studeert, verwacht je toch meer dan het minimumloon of een deeltijdbaan om aan je carrière te beginnen?

Met een ingenieursdiploma moest ik Frankrijk doorkruisen (Elzas naar Bretagne, wie zegt er beter?) om mijn eerste baan te krijgen.

Technicusniveau betaald minimumloon + bijna € 200. Het is wat we noemen je broek laten zakken, maar ik was het beu om bijna 3 jaar lang "niets" te doen (nou ja, ik lanceerde deze site toen nog...)... het was grappig, maar ik bleef daar niet langer dan een jaar. ..

chatelot16 schreef:Ik zou mijn tijd kunnen verspillen door uit te leggen dat dat niet precies zo is... maar wat dan ook... pensioen is niet het grootste probleem: het belangrijkste is economische decadentie: het aanpassen van de pensioenleeftijd aan deze decadentie is onmisbaar maar lost niets op: het belangrijkste is om deze decadentie te vermijden


Absoluut, maar is het de arrogantie van de jongeren op straat die dit zal vermijden? Ik betwijfel...

chatelot16 schreef:als de staat iets zou doen om de economie nieuw leven in te blazen, zouden we ons geen zorgen meer maken over ons pensioen

Maar waar heeft de regering het nu over? om fiscale mazen te verwijderen om meer belasting te betalen!


De staat is niet almachtig... en de reële economie gaat gebukt onder virtuele schulden en financiën...we zijn deze laatste 2 aan het hervormen en de reële economie zal vanzelf weer opstarten...

Wat de overheidstechniek betreft, onthoud dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/strategie- ... 10016.html

3 / De gradiënt strategie

Tot een onaanvaardbare mate te accepteren, alleen voor het geleidelijk aan, "gedegradeerd" over een periode van 10 jaar. Dit is de manier waarop de sociaal-economische omstandigheden radicaal nieuw in de jaren 1980 1990 werden opgelegd. massale werkloosheid, onzekerheid, flexibiliteit, verhuizing, kunnen de lonen niet meer zorgen voor een fatsoenlijk inkomen, zoveel veranderingen die een revolutie zou hebben veroorzaakt als ze plotseling toegepast.


Ik denk, en ben niet de enige, dat deze hervorming grotendeels ontoereikend is: het upgraden van het ambtenarenapparaat en de particuliere sector zou het minste van alles zijn geweest...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten