EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux

EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Aumicron » 03/11/09, 14:56

Beslist geen geluk voor Areva met de EPR. Na de vertragingen op de bouwplaats in Finland en de kostenraming die aanzienlijk naar boven is herzien, vragen de Britse, Franse en Finse nucleaire veiligheidsautoriteiten om een ​​verbetering van het oorspronkelijke ontwerp van de reactor.

http://www.lefigaro.fr/societes/2009/11 ... -pays-.php
0 x
Om te betogen.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 03/11/09, 16:49

Dit zijn niet de zorgen van toezichthouders, die de factuur kan afnemen. Maar deze gevallen, geld is niet relevant, alleen rekening veiligheid.

Ze kunnen beter voor de afvalopslagplaatsen zorgen, op deze terreinen is en zal er veel meer ongecontroleerde splijting/straling zijn dan op EPR : Mrgreen:
0 x
Beeld
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 04/11/09, 10:50

tenzij hij ontploft, is wat vertrokken naar blijkbaar!

ten slotte, voor een keer de Nuclear Safety Autoriteiten zeggen dat iets voor de nucleaire respecteert het milieu en het publiek, zullen we niet tegenspreken!

groet dit geweldige initiatief en hoop dat de industriëlen die niet weten hoe ze concreet moeten maken, weten hoe ze een kerncentrale moeten maken die niet te veel lekt en die niet te veel vervuilen en hopen dat het niet meteen zal exploderen!

en vrolijk kerstfeest natuurlijk
0 x
sulfoxide
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 07/12/08, 18:25
Plaats: ile de france




par sulfoxide » 04/11/09, 17:15

jonule schreef:tenzij hij ontploft, is wat vertrokken naar blijkbaar!

ten slotte, voor een keer de Nuclear Safety Autoriteiten zeggen dat iets voor de nucleaire respecteert het milieu en het publiek, zullen we niet tegenspreken!

groet dit geweldige initiatief en hoop dat de industriëlen die niet weten hoe ze concreet moeten maken, weten hoe ze een kerncentrale moeten maken die niet te veel lekt en die niet te veel vervuilen en hopen dat het niet meteen zal exploderen!

en vrolijk kerstfeest natuurlijk


Om te zeggen dat dit gebrek aan objectiviteit of zijn gemiddelde : Cheesy: , of wat is niet beter om de systematische desinformatie van de 'journalistieke kliek' voor ogen te houden :onheil: .
Als het Finse moeras niet betwistbaar is, mogen we niet vergeten te onthouden dat al deze markten essentiële zogenaamde compensatieclausules bevatten die opleggen dat 'de arbeidsintensieve lokale' moet werken met de apparatuur waarover hij beschikt, en in verhoudingen van bijna 50% wanneer niet meer. Dit op zich, gebaseerd op het nationale belang, heeft niets te veroordelen, als het gezond verstand uiteindelijk wint.
Het is hetzelfde voor Airbus en tientallen anderen (arme gebruikers als je het wist, ...). Iets scherps of hightech doen, verandert niets aan de zaak. Wat jammer is, is dat de les nooit wordt geleerd. Bijvoorbeeld een willekeurige "Sukkoi" gemaakt in India die sneller crashte dan ze gebouwd hadden.
0 x
"Omnia si perdas famam servare memento"
sulfoxide
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 07/12/08, 18:25
Plaats: ile de france




par sulfoxide » 04/11/09, 17:18

jonule schreef:tenzij hij ontploft, is wat vertrokken naar blijkbaar!

ten slotte, voor een keer de Nuclear Safety Autoriteiten zeggen dat iets voor de nucleaire respecteert het milieu en het publiek, zullen we niet tegenspreken!

groet dit geweldige initiatief en hoop dat de industriëlen die niet weten hoe ze concreet moeten maken, weten hoe ze een kerncentrale moeten maken die niet te veel lekt en die niet te veel vervuilen en hopen dat het niet meteen zal exploderen!

en vrolijk kerstfeest natuurlijk


Om te zeggen dat dit gebrek aan objectiviteit of zijn gemiddelde : Cheesy: , of wat is niet beter om de systematische desinformatie van de 'journalistieke kliek' voor ogen te houden :onheil: .
Als het Finse moeras niet betwistbaar is, mogen we niet vergeten te onthouden dat al deze markten essentiële zogenaamde compensatieclausules bevatten die opleggen dat 'de arbeidsintensieve lokale' moet werken met de apparatuur waarover hij beschikt, en in verhoudingen van bijna 50% wanneer niet meer. Dit op zich, gebaseerd op het nationale belang, heeft niets te veroordelen, als het gezond verstand uiteindelijk wint.
Het is hetzelfde voor Airbus en tientallen anderen (arme gebruikers als je het wist, ...). Iets scherps of hightech doen, verandert niets aan de zaak. Wat jammer is, is dat de les nooit wordt geleerd. Bijvoorbeeld een willekeurige "Sukkoi" gemaakt in India die sneller crashte dan ze gebouwd hadden.
0 x
"Omnia si perdas famam servare memento"
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 05/11/09, 11:42

wat verrassend is, is waarom de 3 nucleaire veiligheidsautoriteiten vandaag pas reageren op "het oorspronkelijke ontwerp van de reactor": ze hebben het dossier niet gelezen bij de oorsprong of wat? wat zou betekenen dat ze eh ... "contant geld" accepteerden?

dat deze instanties worden geacht onafhankelijk te zijn!

wat rotzooi
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/11/09, 12:37

1) Ik vind het vreemd dat de reacties van deze organisaties op het ontwerp nu gekomen ...

2) Dat gezegd hebbende, wil ik iedereen er nog steeds aan herinneren dat we niet zomaar met iets spelen! Het risico heeft niets te maken met een vliegtuig dat "crasht", zelfs niet als het een A380 was! Het is van een heel andere dimensie!

Een EPD zou dus op zijn minst geen "merkbaar" defect moeten hebben (wat geen nulrisico zou zijn, aangezien er onvoorziene gebeurtenissen op dergelijke machines moeten zijn!). Blijkbaar is dit niet het geval!

3) Ik hoop dat het GLB fanatici zal deze informatie te lezen ...

4) En ik hoop dat het forumZe zullen de link leggen met een discussie die we hier hadden toen de CEO van EdF, in volledige crisis deze zomer, een toename van 20% ten opzichte van 3 jaren beweerde ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 05/11/09, 17:05

Ik ben blij dat je je realiseert dat ze weer spelen de tovenaarsleerling, ze weten niet wat ze doen en ze zouden worden gedwongen om hen te vergeven? ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 05/11/09, 17:29

In Frankrijk is het niet ingewikkeld. :D

Het EDF / AREVA Consortium zorgt voor regen en zonneschijn in de elektriciteitsmix, daarbij geholpen door hun "rechterarm" van de CEA.

Met de president, ze hebben zelfs een nog sterkere ondersteuning.

Dus maak je geen zorgen, EPR zal goed worden gebouwd en fissionnera te overtreffen. Het zal niet slechter of beter dan zijn broertjes REP zijn.
0 x
Beeld
Bagua
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 28/10/09, 20:12




par Bagua » 06/11/09, 00:38

Ik eerlijk gezegd betwijfel ik dat Sarko weet wat het betekent kernsplijting
het zijn toch zeker zijn "onafhankelijke" deskundige adviseurs die de beslissing nemen, anders zal het een andere energiecentrale vervangen of is het gewoon om meer vermogen te hebben?
als het is om de productie van Fessenheim vervangen als niet beter nu?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten